Kunnolliset lenkkarit läskille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läski liikkuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läski liikkuu

Vieras
Jos vaikka laittaisin läskit liikkeelle ja alkaisin ensin kävelemään ja ties vaikka vähän hölkkäämään,
vaan mistä kunnolliset lenkkarit?
Ylipainoa on siis reilusti joten en ihan uskalla lenkkareita ostaa marketin hyllyltä, jolloin voi nopeasti liikkumisen ilo kadota kun jalat on paskana :(
Ja paljonkohan minun kannattaa varata kunnon lenkkareihin rahaa?
Jos joku osaisi auttaa että ei sitten tarvi järkyttyä siellä lenkkarikaupassa,
ja osaan edes sinnepäin ottaa rahaa mukaan jolloin ei joka lenkkarin hintalappua tarvi paniikissa kurkkia. Kiitos :)

Kävelykengät kävelyyn, ei lenkkareita. Ja ylipainolla kannattaa kävellä eikä hölkätä, jos niveliäsi säästät.

Eccoja saa marketinkin hyllyltä. Mutta lisää löytyy kenkäkaupasta. Taitaa pyöriä satasen yli & ali, tarjouksia on.

Siis ei lenkkareita? Jotenkin kuvittelin että lenkkarit kun ajatus on ihan kunnon kuntokävelyä harrastaa, olen noilla kävelykengillä nyt kävellyt mutta nyt siis lisää vauhtia jalkoihin :)

Mars urheiluliikkeeseen saamaan apua kyseiseen ongelmaan. Mulla on "lenkkarit", jotka tarkoitettu kävelyyn; New Balance, hinta oli jotakin 80? luokkaa, ja ovat aivan huiput. Ostin ne Budget Sportista. Ei todellakaan suositella kävelykenkiä liikunnalliseen kävelyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mars urheiluliikkeeseen saamaan apua kyseiseen ongelmaan. Mulla on "lenkkarit", jotka tarkoitettu kävelyyn; New Balance, hinta oli jotakin 80? luokkaa, ja ovat aivan huiput. Ostin ne Budget Sportista. Ei todellakaan suositella kävelykenkiä liikunnalliseen kävelyyn.

No minustakin kuullosti hiukan hassulta jos kävelykengillä kuntoliikuntaa harrastamaan. Eli jos varaan 150? niin ei varmaan tarvi häpeissään joka lenkkariparia myyjän nähden diskata kun ei ole rahaa. Sen kuitenkin tiedän jos tällä läskimäärällä lähen kunnolla liikkumaan markettien 10? lenkkareilla niin voin nopeasti heittää hyvästit liikkumisen ilolle :(

Ei todellakaan suositella kävelykenkiä liikunnalliseen kävelyyn.

No en minä mitään laakerikenkiä suositellutkaan. Perinteiset lenkkarit ovat yhtä huonot, ne ovat liian pehmeät.

Minusta kyllä vauhdikkaassa kävelyssä tasaisella maastolla on Eccot parhaat. Täydelliset. Metsässä vaelluskengät. Lenkkarit peleihin, missä tarvitaan maksimaallista vaimennusta.

Eccot on suunniteltu juuri kävelemiseen. Mutta esim Clarksit ovat vastaavia, mutta leveällä lestillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ei todellakaan suositella kävelykenkiä liikunnalliseen kävelyyn.

No en minä mitään laakerikenkiä suositellutkaan. Perinteiset lenkkarit ovat yhtä huonot, ne ovat liian pehmeät.

Minusta kyllä vauhdikkaassa kävelyssä tasaisella maastolla on Eccot parhaat. Täydelliset. Metsässä vaelluskengät. Lenkkarit peleihin, missä tarvitaan maksimaallista vaimennusta.

Eccot on suunniteltu juuri kävelemiseen. Mutta esim Clarksit ovat vastaavia, mutta leveällä lestillä.

Noh, mua siellä urheiluliikkessä opasti kenkien valinnassa ihminen, joka tekee sitä työkseen, olen nyt vuoden käyttänyt niitä NB:n kävelyyn tarkoitettuja "lenkkareita" ja edelleen sanon, että huiput ovat. Ei tulis mieleenkään laittaa eccoja kävelylenkille....mä nimittäin kävelen työssänikin paljon, joten tiedän, mistä puhun. Vaikka ne onkin "kävelykenkiä", ne ei ole varsinaisesti kuntourheiluun tarkoitettuja.

Älä suotta nolostu! Varaat reilun 100? mukaan ja meet urheilujalkineita kauppaavaan firmaan ja pyydät apua. Itse kävin kerran kaupassa, jossa oli Niken edustajat pitämässä kenkäklinikkaa. Ne tarkasti mun jalat ja kävelyasennon ja kaiken. Ja sit ne suositteli siltä pohjalta kengät. Ja on muuten ollu hyvät jalkaan!

Mää menisin ihan urheilukauppaan kyselemään apua kenkien valinnassa. Mulla on itselläni kävelykengät lenkkejä varten kun en hölkätä vielä pysty. Lenkkarit on jonkunlaiset lähinnä muuhun käyttöön kun lenkeille. Kyl ne kunnon lenkkarit maksaa. Ja miun jalalle ne ecot kera tukipohjallisten on paremat ku muut.

Urheiluliikkeeseen suosittelen suuntaamaan. Siellä on parhaillaan poistossa vanhoja malleja halvalla.

Kävelyynkin suosittelen ostamaan kävelyyn tarkoitetut kengät urheiluliikkeestä. Juuri ostain kanta- ja päkiävaimennetut nahkaiset gore-tex kävelykengät, niistä sai jotain -30% vain, maksoivat 99 ?, mutta minun jalkaani on vaikea löytää sopivia. Keinokuituiset ilman kosteussuojausta pelkällä kantavaimennuksella olisivat maksaneet 35?.

Noh, mua siellä urheiluliikkessä opasti kenkien valinnassa ihminen, joka tekee sitä työkseen, olen nyt vuoden käyttänyt niitä NB:n kävelyyn tarkoitettuja "lenkkareita" ja edelleen sanon, että huiput ovat. Ei tulis mieleenkään laittaa eccoja kävelylenkille....mä nimittäin kävelen työssänikin paljon, joten tiedän, mistä puhun. Vaikka ne onkin "kävelykenkiä", ne ei ole varsinaisesti kuntourheiluun tarkoitettuja.

Minä kyllä kävelen ihan mielelläni Eccoilla esim 10km lenkin. Nautintohan se on. Mutta en varmaan siis käy vielä kuntourheilijaksi. Miksi et Eccoilla kävele pitkiä matkoja? Kuinka pitkiä matkoja sitten kävelet?

Joo, myyjän opastuksella varmaan löytyy hyväkin malli. Mutta juoksukenkää siis ei kävelyyn osteta.

Älä suotta nolostu! Varaat reilun 100? mukaan ja meet urheilujalkineita kauppaavaan firmaan ja pyydät apua. Itse kävin kerran kaupassa, jossa oli Niken edustajat pitämässä kenkäklinikkaa. Ne tarkasti mun jalat ja kävelyasennon ja kaiken. Ja sit ne suositteli siltä pohjalta kengät. Ja on muuten ollu hyvät jalkaan!

Onkohan niillä se kenkäklinikka missä? Harmittaa jos 100? lenkkarit ostan ja totean yhden kahden pitkän kävelylenkin jälkeen niissä olevankin jotakin vikaa.
Isoja rahoja kuitenkin sijoittamassa kenkiin niin olisihan se hyvä että sitten kerralla onnistuu tuo ostos :)

No, sitä Niken kenkäklinikkaa järkäkätään ajoittain eri kaupoissa. Niken edustajat tulee johonkin urheiluvälineliikkeeseen käymään ja sitä yleensä mainostetaan lehdessä etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onkohan niillä se kenkäklinikka missä?

Osin niitä kiertää liikkeestä toiseen. Voithan käydä katselemassa ja kyselemässä. Väliin on myös jotain kampanjoita, missä saa rahat takaisin, jos ei ole kenkiinsä tyytyväinen 30 päivän sisään, niitä on yleensä ollut joskus keväisin joltain merkiltä.

Yhteistyössä