Kuninkaallinen sanoi just "olemme paljon korkeammalla kuin presidentti"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dokkarissa tuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dokkarissa tuli

Vieras
ei meitä voi edes verrata toisiimme. Olemme ylimpiä. Aika törkeesti sanottu että he ovat muka parempia.En mä nää ainakaan että kunkku ois parempi ku pressa. Ja kaikenlisäksi kuninkaaksi synnytään ja pressan valitsee kansa. Mun mielestä asia ois just toisinpäin kumpi on "parempi".

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
no onhan se tavallaan totta.. presidentti on rivikansalainen ja kuninkaalliset on,. noh kuninkaallisia.. satoja vuosia vanhoista aatelissuvuista..

Näin munkin mielestä. Aatelinen - tavallinen, korkeampi - alempi, onhan se vanhanaikainen ajattelutapa, mutta tapa kuitenkin. Joissain yhteiskunnissa edelleen käytössä, esim Englannissa. Ylähuone - alahuone ;)

Alkuperäinen kirjoittaja niin no:
Mä kyllä pidän kuningasta korkeampana kuin presidenttiä...

mä just päinvastoin. kunkut jotenki saa kaiken valmiina ja ei tarvi miettii tykätääkö vai ei. pressa just että kansa valkkaa ja ei saa kaikkea valmiina pöytää kuten kunkut.

Alkuperäinen kirjoittaja hmpmh:

mä just päinvastoin. kunkut jotenki saa kaiken valmiina ja ei tarvi miettii tykätääkö vai ei. pressa just että kansa valkkaa ja ei saa kaikkea valmiina pöytää kuten kunkut.

riippuu mistä asia katsoo. ymmärrän ap mitä ajat takaa. Oli vähän hassusti sanottu siinä ohjelmassa se asia. Eli sai käsityksen että katsovat "alaspäin halveksuen" muita.

Alkuperäinen kirjoittaja hmpmh:

no onhan kuninkaalliset jo NOSTETTUkin kaikessa korkeammalle, jalustalle, jo ihan lähtökohtaisestikin. Niin yksinkertaista ja selvää se ja tuolla kuultu ilmaus minusta

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja Siru:
Samoja ihmisiä kaikki ovat. Kuninkaallisilla vaan enemmän sairauksia kun ovat sisäsiittoisia. Että kukahan se sitten olisi paras..?

buaaahhh!!!!!hheheheee.....

sisäsiittoisuus hyvä jos halutaan korostaa jotain ominaisuutta, mutta yleensä kaivetaan hautaa itelleen jos ei tiedetä mitä pitäs keskenään laittaa yhteen. eli ojasta allikkoon.

tykkään että on pressa. nuo kunkut ja muut on vähä reppanoita. ruotsissa kuulema sai osa jo hepulit ku häähumu meni liiallisuuksii. oli ressukat peruuttaneet juniiki ku ei ketää ollu tulossakaa häitä kattoo.ohop. meni ohi aihee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mun mielestä kuninkaallinen on "korkeammalla". Jo syntymässä on määrätty tietyt asiat hänen elämästään.

Ai syntyperä määrää kuka on "korkeammalla" kuin joku toinen?

no periaatteessa kyllä.. ainakin historiaa jos tutkii :snotty:
eihän se ehkä enää tänäpäivänä ihan niin ole, varsinkaan suomessa.. mutta kyllä muualla maailmassa vaan niin on..

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Mun mielestä kuninkaallinen on "korkeammalla". Jo syntymässä on määrätty tietyt asiat hänen elämästään.

no periaatteessa kyllä.. ainakin historiaa jos tutkii :snotty:
eihän se ehkä enää tänäpäivänä ihan niin ole, varsinkaan suomessa.. mutta kyllä muualla maailmassa vaan niin on..

Elikkä esim suomalainen voi ja saa kokea olevansa "korkeammalla" kuin turkkilainen?

Aika vaikeaa määritellä kuka on parempi kuin toinen. Itse tajusin juuri, että mun suku on periaatteessa "parempi" (=vanhempi) mitä esim. tuo Bernadotten suku, jotka ovat Ruotsin kuninkaalisia. Nehän ovat olleet sitä vasta jostain 1700 -luvun lopusta, sitä ennen olivat perusporvareita lähinnä.

Joku tanskan kuningasperhe voi toisaalta sanoa olevansa todella kuninkaalisia, sillä eikö se niiden kuninkaalisuus juonna jostain 1000 -luvun alkupuolelta?

Tässä tapauksessa kyllä; kuninkaalliseksi syntynyt ei voi ikinä olla tavallinen rivikansalainen, ja hän saa jo syntymässään aseman & velvollisuuksia.

Tässä tapauksessa kyllä; kuninkaalliseksi syntynyt ei voi ikinä olla tavallinen rivikansalainen, ja hän saa jo syntymässään aseman & velvollisuuksia.

Mitäs jos luopuu siitä kuninkaallisen asemasta? Voiko siitä kokonaan luopua? Edvard VIII luopui kuninkuudesta rakastettunsa tähden, mutta oliko hän silti kuninkaallinen lopun elämäänsä?

Näinhän se virallisesti menee, mutta itse en kovin korkealle arvosta kuninkaalisia, ellei niiden suku ole aidosti vanha. Esim. norjan kuningashuone taitaa olla vain reilu 100 vuotta vanha?

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:

Mitäs jos luopuu siitä kuninkaallisen asemasta? Voiko siitä kokonaan luopua? Edvard VIII luopui kuninkuudesta rakastettunsa tähden, mutta oliko hän silti kuninkaallinen lopun elämäänsä?

Ei sekään minusta ole sama asia, kuin tavalliseksi kansalaiseksi syntyminen. Siinä on jo ehditty elää suurennuslasin alla useita vuosia.