Kun ylipainoinen ihminen ei kehtaa mennä uimaan...*turhaa pohdintaa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Menisin mielelläni, mutta häpeän todella paljon vartaloani. Lähinnä reidet, jotka on todella pahasti selluliittiset estää mun uimisen tai ylipäänsä auringonottamisen yleisellä paikalla :(
Suorastaan inhottaa itseänikin katsoa peilistä alastonta vartaloani. Kun ei edes laihdutus auta roikkuvaan muhkuraiseen ihoon.

Kooltani oon 167cm ja 73kg eli ylipainoa on jonkinverran.

Mä voin kyllä mennä uikkarit päällä uimaan enkä mieti kilojani. Enemmän ärsyttää mun uikkarit jotka tissien kohdalta liian avoimet. :laugh: :snotty: Pitääs varmaan vähän ommella kiinni sitä kaulanaukkoa kun varaa kuitenkin.

Mutta eniten nykyään häirittee mun lonkan n. 20 cm pitkä arpi. :ashamed:

Oon miettinyt ihan samaa useesti.

Itse, ollessani hieman ylipainoinen, kävin kyllä uimassa koska en ymmärtänyt että jotkut vaatteet olis muka peittäneet ylipainon.
Emmä hävennyt itseäni silloin, mutta nyt jälleen hoikistuneena vasta tajuan kuinka pulska silloin olin.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja mieli tekisi kyllä:
Mä en kehtaa uida bikineissä, koska muo ällöttää kun oon niin läski. http://www.aijaa.com/v.php?i=6397091.jpg

Just tällaisten "läskien" takia jätän uimatta.....

et kehtaa niissä uida mut kuitenkin biksut näköjään omistat? mitä sä niissä sitten teet?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mä en kehtaa uida bikineissä, koska muo ällöttää kun oon niin läski. http://www.aijaa.com/v.php?i=6397091.jpg

et kehtaa niissä uida mut kuitenkin biksut näköjään omistat? mitä sä niissä sitten teet?

Ei tuo ole minun linkki. Mun läskit on vähän eri luokkaa, kuin nuo "läskit"

Mie en hirveesti tykkää kilojeni kanssa paistatella rannalla :ashamed: Tai en ainakaan ennen tykännyt...
Mutta niin vaan olin tänään kaverini ja lasten kanssa rannalla... Kävin uimassa ja otin aurinkoa, kaikkine läskeineni... Ja just tänään mietin että kyllä mie ne bikinitkin voisin päälleni laittaa, koska ihan yhtä ylipainonen mie olen sen uimapuvunkin kanssa...

Mä kuulun noihin piilottelijoihin, tai jos siis uisin. Tai siis jos haluaisin uida. Eli en siis kuulukaan. :D Ei vaan, mä en halua olla kovin vähillä vaatteilla "ihmistenilmoilla". Nykyään sentään olen t-paidalla, ei tartte kärvistellä pitkähihaisella. :xmas: Mutta vaikka mä olisin kuinka hoikka, ei mua nähtäisi bikineissä. Eikä minihameessa. Mullon niin arpinen mahanahka, kaiken kruunaa napaan asti oleva sektioarpi joka kirraa niin että maha näyttää pikeminkin takamukselta (eräänlainen "etupylly" :D ), myös silloin kun ylimääräistä ei ole. Ja toinen jalka on ihan hemmetin suonikohjuinen, oikeesti kamalan näköien. Muidenkin kuin mun mielestä. Joten en viitsi säikytellä ihmisiä, ja kuljen vähintäänkin 3/4mittaiset housut jalassa. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Nykyään sentään olen t-paidalla, ei tartte kärvistellä pitkähihaisella. :xmas:

Mä oon tänä vuonna ensimmäistä kertaa ollut lyhythihaisel paidal :)
Ennen verhosin itseni takkiin ja pitkiin hihoihin vaikka olisi ollut kuinka kuuma. Ihanaa kun ei tarvitse enää paahtua niin pahasti :D Monta vuotta tähänkin meni.
"Kohtalotoveri"! Onhan se hippasen tukalaa pitkähihaisella, jos vielä takkikin päällä. :D Vieläkään en tohtisi topissa näyttäytyä, ja voi mennä jokusenaikaa että sellainen ihme tullaan näkemään. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Minä en ole ylipainoinen, mutta liikunnasta ja suht terveellisestä ruokavaliosta huolimatta olen kärsinyt toistakymmentä vuotta selluliitista reisissä. Uimaan meno on ollut aina minulle tuskaa.

Toissapäivänä kärvistelin uimarannalla mekko päällä, enkä kehdannut mennä uimaan. Sitten noin 30 kg ylipainoinen nainen, joka oli pukeutunut bikineihin, meni uimaan. Minä perässä. Ajattelin että jos hänkin kehtaa, niin kehtaan kyllä minäkin. B)

hyvä juttu, loistava! :flower: osoitit näin myös tukea sille ylipainoiselle naiselle omilla selluliittireisilläsi :D

naisten pitäisikin enemmän olla yhtenä rintamana, eikä mitään kadepaskoja kaakattajia jotka kyttää toisten rintoja/reisiä/läskejä ja kertovat sitten vielä niistä ylpeänä eteenpäin :x

Juuri näin!! Nyt vaan rohkeasti kaikki tavalliset- ei niin täydelliset-naiset uimarannalle aurinkoa ottamaan bikineissä, ja veteen pulikoimaan! :D

Tuo uimaranta muuten missä kävin, on juuri sellainen että siellä kehtaa sellupeppuinenkin mennä uimaan. Siellä käy ihan kaikenlaisia ihmisiä, joka on hieno asia. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Noi oli rintsikat ja huivi. Ei mulla mitää biksuja ole.
Ja en kehtaa uida koska mulla on löysää ja arpia ja jotenkin tuntuu että muut kattoo pahasti ja inhoten.

Minä kävin uimassa, bikineissä. Eikä ällötä muutama "kosmeettinen" ylikilo, saati sitten selluliitti tai arvet, mulla rinnat niitä täynnä -vatsassa ja reisissä selluliittia, jopa käsivarsissa. Ihmisiä ranta täynnä, isompia ja pienempiä. Miksi inhoisi itseään, kun ei voi koskaan miellyttää kaikkia kuitenkaan? Lopetin laihduttamisen -syön terveellisesti, liikun joka päivä (säässä kuin säässä) -mutta en kadu jos satun syömään jotain makeaakin.

Miksei voi hankkia jotain muotoilevaa uikkaria ja mennä sen kanssa uimaan? tosi ikävää jos jää uimatta ihan sen takia että häpeää omaa vartaloaan...

Itsellä tuli raskaudesta paljon raskausarpia masuun,ja lähemmäs 10 ylimääräistä kiloakin,mutta en taatusti jätä kyllä uimatta niiden takia. Bikineilläkin olen uinut,mutta niissä ei olo tunnu kovin kotoisalta näissä mitoissa. kokouimapuku taikka biksuhousut+uimatoppi on ollut itselle hyvä vaihtoehto. Ai niin arpia löytyy reisistäkin runsaasti,mutta niitä saa tuijotella ihan vapaasti jos sattuu silmään osumaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Minä en ole ylipainoinen, mutta liikunnasta ja suht terveellisestä ruokavaliosta huolimatta olen kärsinyt toistakymmentä vuotta selluliitista reisissä. Uimaan meno on ollut aina minulle tuskaa.

Toissapäivänä kärvistelin uimarannalla mekko päällä, enkä kehdannut mennä uimaan. Sitten noin 30 kg ylipainoinen nainen, joka oli pukeutunut bikineihin, meni uimaan. Minä perässä. Ajattelin että jos hänkin kehtaa, niin kehtaan kyllä minäkin. B)

Ihana :)

Itte mä läskini kannan. Kehtasinmennä hyvin uimaan tänää jo se jotakuta haittsi niin voi voi, halusin kuitenkin uida joessakin tänä kesänä.
ihanaa oli muutenkin pulikoida lasten kanssa vedessä ja leikkiä.

miksi lihavat ei vaan yksinkertaisesti laihduta jos kerran läskinä olo on niin vaikeeta... Tätä MÄ oon pohtinut usein... Tai sitä et miks ylipäätään päästää ittensä lihoomaan...

miksei ne ihmiset joita oma kroppa hävettää! ei uis vaatteet päällä ei tartis silloin pelätä et näkikö joku sillä eihän se muille kuulu millä uit kyllä se vesi vaatteiden läpi menee eli nautinto ei mihkään katoa! sitä paitsi arki vaatteet on pajon seksikkämän näköiset kuin bikiinit!

Tää on vanha ketju ja todellakin toivon, että myös asenteet olis vanhoja..

Miten niiin monella on niin heikko itsetunto? Kuvitellaan että toisia oksettaa tai ällöttää jotkut selluliitit, suonikohjut ja läskit. Jos jotakuta ällöttää, niin se on niiden ongelma ja sille kantsii sen kyseisen ihmisen jotain tehdä. Mutta tuskin moniakaan ällöttää, suurin osa ei ajattele oudoista ihmisistä mitään.

Ja avuksi ehdotetaan laihduttamista. Ei se auta itsetunto-ongelmiin kun ehkä hetkeksi. Sitten on muuta häpeiltävää vaikka saiskin kiloja pois.

Nyt naiset, irti tuollaisista idioottimaisista ulkonäköpaineista, jotka vaan vie elämästä nautintoa. Me ollaan kaikki erilaisia ja hyvä niin, kukaan ei ole niin kaunis että olisi varaa arvostella toisten ulkonäköä.

itsellänikin runsaasti ylipainoa, enkä kehtaisi mennä. välillähän tältäkin palstalta saa lukea, että miten joku paksukainen kehtaakin käydä julkisesti uimassa

Noh, kiloja on ja paljon. En ui julkisesti, enkä oikein muutenkaan koska: -uikkarissa en näytä kivalta, -en kestä auronkoa ollenkaan, mahdollisimman peittävää pitää olla, -pelkään jollain lailla vettä, kun ei sinne näe..?

Eli siis en edes joka kesä ui, en varmasti uisi edes normaalipainoisena

Mulla on ainakin 50 kg ylipainoa ja uin monta kertaa vkossa ja käyn vesijumpassa. En ole itse ikinä kiinnittänyt mitään huomiota kenenkään muunkaan läskeihin tai muihin. Siellä on joka näköistä ja kokoista naista suihkuissa. Naurettavaa jos ei pysty uimaan menemään häpeän takia.