Kun ylipainoinen ihminen ei kehtaa mennä uimaan...*turhaa pohdintaa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Joo. Just eilen näin kun eräs pyylevämpi naishenkilö otti aurinkoa täysissä pukeissa. Mahtoi olla kuuma... :whistle: Sitten miehellä ja lapsilla oli kuitenkin uimakamat päällä.

Älä viitti hei,mä kyl otin ne vaatteet päältäni heti ku rannalta hävis ylimääräset kyttääjät!;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no höh :/:
Mulla on n. 20 kg ylipainoa ja en vaan yksinkertaisesti kehtaa näyttää selluliitteja ja raskausarpiani muille. Mieluummin olen siellä rannalla sitten shortsit ja toppi päällä enkä mene uimaan ollenkaan. Jos minua jo itseänikin ällöttää oma vartaloni, voin vaan kuvitella mitä toiset siitä ajattelevat.

Jos sinua itseäsi noin kovin ällöttää, niin miksi et pudota hieman painoa?

en ole tämä vieras joka tuon kirjoitti, mutta vastaan omalta osaltani: laihdutusprosessi on mulla menossa, mutta tiettyjen terveydellisten rajoitteiden vuoksi se on hemmetin hidasta.

ja ei ne raskausarvet laihduttamalla katoa.

Tiedän, kun itselläni on maha aivan raidoitettu raskausarvista. Ja onhan niitä jaloissa ja rinnoissakin. Olen valinnut sellaisen uimapuvun, ettei ne näy kenellekään. No, jaloista kyllä, mutta muuten. Itselläni on +10kg ylipainoa, mutta niitä tässä kokoajan pudotan :) Ja en todellakaan tarkoittanut keljuilla tms. Minua harmittaa, että maailma on tällainen. Pitäisi olla tietynlainen, että kelpaa uimarannalle :( Mutta oman itsensä vuoksi kysyin, kun hän sanoi, että ällöttää itseään.

Kyllähän ne makkarat entistä selvemmin näkyy uimapuvussa. Mun jalat kyllä kestää katseen jos vaan karvat olen ajellu, keskivartalon läskit on se mitä häpeän. Naama ja kaula myös mutta niitä ei oikee piiloon saa muutenkaan.

Mutta tuo otsikko pitäisi muuttaa muotoon ""ylipainoinen nainen", ainakin mun kokemuksen mukaan miehet kantavat valtavat etureppunsa ihan reippaina, uivat, ottavat aurinkoa jne...

aloittajalle: mitäs jos kyseinen äiti ei osaa uida? vahtii siinä lastaan seisoen vedessä mutta ei osaa uida. tai esimerkiksi ei voi uida?

tiedän, olet turusta, niin minäkin. ja täytyy sanoa että empä lähde sittenkään lapseni kanssa rannalle "vain seisomaan jalat vedessä" ettet vaan voi tehdä minusta tällaista aloitusta. kivasti dissattu meitä vähän lihavampia ihmisiä, en ois koskaan uskonut. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Hyppis:
Joo. Just eilen näin kun eräs pyylevämpi naishenkilö otti aurinkoa täysissä pukeissa. Mahtoi olla kuuma... :whistle: Sitten miehellä ja lapsilla oli kuitenkin uimakamat päällä.

No hui kauhia! Kylläpä olet nähnyt jotain T-O-D-E-L-L-A merkillistä ja viheltelemisen arvoista. Hoh-hoijaa...

niimpä. tulee mieleen että olitpa sitten missä tahansa vaatteissa niin joku oksentaa.

voi kumpa noille oksentajille ja paskantärkeille ihmisille tulis itselleenkin se +45 kiloa niin voisin kysästä sen jälkeen että: "miltä tuntuu?" ja "no, etkö nyt vois sitten sitä uimapukua pistää päälle että me varmaan nähdään ne kaikki sun läskis ja voidaan vähän vielä lisääkin haukkua!"

Just, no teillä taitaa olla jotain itsetunto-ongelmia, ei oo mun hommani hoitaa niitä.

Mulla on selluliittiä,raskausarpia,löysä pullataikinamaha ja ylipainoa noin 10 kg mutta niin vaan kehtaan mennä lapseni kanssa uimaan ja nauttia vedestä ja lapseni riemusta:)...enkä yhtään häpeä itseäni vaikken rinsessan mittoja omaakaan! Häpeät pois hyvät naiset ja nauttimaan uimisen riemuista lapsienne kanssa:).

Alkuperäinen kirjoittaja ryhävalas:

Älä viitti hei,mä kyl otin ne vaatteet päältäni heti ku rannalta hävis ylimääräset kyttääjät!;)

:D

Sori, kun en vaan ollu varma että tarviitko lämpöhalvauksen takia ensiapua :D

Alkuperäinen kirjoittaja no höh :/:
Mulla on n. 20 kg ylipainoa ja en vaan yksinkertaisesti kehtaa näyttää selluliitteja ja raskausarpiani muille. Mieluummin olen siellä rannalla sitten shortsit ja toppi päällä enkä mene uimaan ollenkaan. Jos minua jo itseänikin ällöttää oma vartaloni, voin vaan kuvitella mitä toiset siitä ajattelevat.

Jos sinua itseäsi noin kovin ällöttää, niin miksi et pudota hieman painoa?

On kuule yritetty monet kerrat ja niin ne vaan tulee raskauksien myötä takaisin. Ja vaikka olisin normaalipainoinen, ne arvet ovat silti. Niitä ei saa millään pois.

Alkuperäinen kirjoittaja maria:
Mulla on selluliittiä,raskausarpia,löysä pullataikinamaha ja ylipainoa noin 10 kg mutta niin vaan kehtaan mennä lapseni kanssa uimaan ja nauttia vedestä ja lapseni riemusta:)...enkä yhtään häpeä itseäni vaikken rinsessan mittoja omaakaan! Häpeät pois hyvät naiset ja nauttimaan uimisen riemuista lapsienne kanssa:).

No joo...hyvä kai se nyt noilla kiloilla on noin sanoa. Jos minulla olisi ylimäräisiä kiloja vaikka 30 tai alle niin kokisin itseni varmaan ihan normivartaloiseksi eikä ne kilot todellakaan haittaisi yhtään. Mutta, kun niitä ylimääräisiä kiloja on 100 niin miten sitten siellä rannalla tulisi käyttäytyä? Miten itse käyttäytyisin minun asemassani, vaikka tuskin siihen osaat noilla lukemilla eläytyä lainkaan?

mä olin tänään rannalla iiiiison raskausmahani kanssa ja mietin huvikseni, että kattooko ihmiset sitä myös pahalla. En ole laiha, mutta sopusuhtainen ja kiinteä maha ilman raskausarpia ja toinen raskaus meneillään, mä kannan ylpeänä mun pikkuista repussa myös julkisesti, mutta jotkut ei varmaan voi olla ällistelemättä kuinka iso maha tollakin on ?

mitäs mieltä julkiolemisesta rannalla loppuraskaana ?

No hui kauhia! Kylläpä olet nähnyt jotain T-O-D-E-L-L-A merkillistä ja viheltelemisen arvoista. Hoh-hoijaa...

niimpä. tulee mieleen että olitpa sitten missä tahansa vaatteissa niin joku oksentaa.

voi kumpa noille oksentajille ja paskantärkeille ihmisille tulis itselleenkin se +45 kiloa niin voisin kysästä sen jälkeen että: "miltä tuntuu?" ja "no, etkö nyt vois sitten sitä uimapukua pistää päälle että me varmaan nähdään ne kaikki sun läskis ja voidaan vähän vielä lisääkin haukkua!"

Just, no teillä taitaa olla jotain itsetunto-ongelmia, ei oo mun hommani hoitaa niitä.

no ei oo kyl sun hommas myöskään huomautella ja ihmetellä toisen ihmisen ulkomuotoa.

minä voin aina laihduttaa mutta voitko sinä lisätä älykkyysosamäärääsi? kauneuskin kun on katoavaista, jokainen joskus rupsahtaa ;)

mä seison capreissa ja t-paidassa rantavedessä muksua vahtien. Kukaan ei ole kylläkään kysynyt haluanko uimaan ja vastaus olis että en. en tykkää uida silloin, kun on paljon porukkaa. todennäköisesti useampi on pissannut ym. sinne veteen... eli ei vaan hotsita.

enkä ehdi edes toisten muhkuroita tiirailla, kun vahdin omia jälkeläisiäni etteivät juo tai syö sitä vettä.

Minä en ole ylipainoinen, mutta liikunnasta ja suht terveellisestä ruokavaliosta huolimatta olen kärsinyt toistakymmentä vuotta selluliitista reisissä. Uimaan meno on ollut aina minulle tuskaa.

Toissapäivänä kärvistelin uimarannalla mekko päällä, enkä kehdannut mennä uimaan. Sitten noin 30 kg ylipainoinen nainen, joka oli pukeutunut bikineihin, meni uimaan. Minä perässä. Ajattelin että jos hänkin kehtaa, niin kehtaan kyllä minäkin. B)

Mä olen just sellainen äiti, joka istuu pukeissa kun isä ja lapset leikkii vedessä.
Kamalat suonikohjuiset jalat, reitevä lyhytjalkainen, pienirintainen ja ylipainoinen akka. Ei ihme, että muut kauhistelisivat.
Pitäisi vaan hyväksiä itsensä ja koittaa nauttia elämästä!

Mä olen ylipainoinen, ja kuulun myös niihin joita useimmin näkee rannalla vaatteet päällä (eli t-paita ja hame / shortsit).

Mutta, mun syy ei niinkään ole pelkkä ylipaino, vaan enemmänkin se että puolitoistavuotiaan kuopuksen vahtimisen takia en itse pääse kuitenkaan kunnolla uimaan vaan se menee lähinnä rantavedessä kahlaamiseksi ja kyykkimiseksi, tuntisin oloni epämiellyttäväksi ja alastomaksi jos pitäisi kyykkiä siinä pelkässä uikkarissa.

Tuntisin näin varmasti jos olisin normaalipainoinenkin.

Mä oon 67/171, ei raskausarpia, löysää nahkaa tai muutakaan näkyvää syytä mutta en vaan kehtaa. Uin sitten jos rannalla ei ole ketään vieraita. Pidän vartaloani sen verran löysänä ja ihraisena etten halua sitä kodin ulkopuolella esitellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Minä en ole ylipainoinen, mutta liikunnasta ja suht terveellisestä ruokavaliosta huolimatta olen kärsinyt toistakymmentä vuotta selluliitista reisissä. Uimaan meno on ollut aina minulle tuskaa.

Toissapäivänä kärvistelin uimarannalla mekko päällä, enkä kehdannut mennä uimaan. Sitten noin 30 kg ylipainoinen nainen, joka oli pukeutunut bikineihin, meni uimaan. Minä perässä. Ajattelin että jos hänkin kehtaa, niin kehtaan kyllä minäkin. B)

hyvä juttu, loistava! :flower: osoitit näin myös tukea sille ylipainoiselle naiselle omilla selluliittireisilläsi :D

naisten pitäisikin enemmän olla yhtenä rintamana, eikä mitään kadepaskoja kaakattajia jotka kyttää toisten rintoja/reisiä/läskejä ja kertovat sitten vielä niistä ylpeänä eteenpäin :x

aloittajalle: mitäs jos kyseinen äiti ei osaa uida? vahtii siinä lastaan seisoen vedessä mutta ei osaa uida. tai esimerkiksi ei voi uida?

tiedän, olet turusta, niin minäkin. ja täytyy sanoa että empä lähde sittenkään lapseni kanssa rannalle "vain seisomaan jalat vedessä" ettet vaan voi tehdä minusta tällaista aloitusta. kivasti dissattu meitä vähän lihavampia ihmisiä, en ois koskaan uskonut. :(

Luitko aloitusta? Haluaisivat uida, mutteivät kehtaa, kun ovat lihavia. En ole katsellut ketään rannalla tai maauimalassa, vaan lukenut palstaa ja kuunnellut juttuja.

Kuka sua dissaa? En mä ainakaan. Itse uin iloisesti kaikkien liikakilojeni kanssa.

Pitää vielä lisätä, etten KOSKAAN oo kuullut kenenkään läskejäni kauhistelevan. En rannalla, en kylpylässä, en uimahallissa, en maauimalassa. Jos kauhistelevatkin, en kuule/kuuntele enkä ainakaan välitä! :D

no ei oo kyl sun hommas myöskään huomautella ja ihmetellä toisen ihmisen ulkomuotoa.

minä voin aina laihduttaa mutta voitko sinä lisätä älykkyysosamäärääsi? kauneuskin kun on katoavaista, jokainen joskus rupsahtaa ;)

Tasan ihmettelen langanlaihaakin, joka makaa farkut ja huppari päällä uimarannalla, kun mittari näyttää +30. Mistä ihmeen huomauttelusta ja haukkumisesta puhut?

Mitä sulle on tapahtunut nuoruudessa, kun tunnet että koko maailma vihottelee sulle ja sun kiloilles? :o