Kun yksi vauvani syntyi sektiolla, niin miten suuri todennäköisyys että joudun siihen taas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sektio"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sektio"

Vieras
Perätilan takia synnytin sektiolla.
En tiedä uskallanko hankkia toista lasta, jos todennäköisyys on suuri. Pelkään sitä kuollakseni!
Miten suuri riski joutua käymään sama läpi? :(

Mulla kolme lasta, ensimmäinen syntyi sektiolla (pitkittynyt synnytys, sydänäänten heikentyminen ja vauvan iso koko) Kaksi muuta lasta syntyneet alateitse.

Mikä sinulla tuosta sektiosta teki niin kamalan kokemuksen? En itse pitänyt mitenkään pahana sektiota ja siitä toipuminenkin oli suht nopeaa.

Mulla kolme lasta, ensimmäinen syntyi sektiolla (pitkittynyt synnytys, sydänäänten heikentyminen ja vauvan iso koko) Kaksi muuta lasta syntyneet alateitse.

Mikä sinulla tuosta sektiosta teki niin kamalan kokemuksen? En itse pitänyt mitenkään pahana sektiota ja siitä toipuminenkin oli suht nopeaa.

Kipu oli järkyttävää. Mulla jälkisupisti tosi kovasti 5pv, tuntui kun joku olisi puristanut aivan jumalattoman kovaa sitä haavaa 5-10min välein. Kipu säteili koko kroppaan. Oksensin ja itkin, joten ei kiitos enää.

Minulla 3 lasta ja synnytykset järjestyksessä: alatiesynnytys, sektio ja alatiesynnytys perätilassa.
En tiedä riskeistä, mutta periaatteessa yksi sektio ei käsittääkseni juuri vaikuta seuraavaan synnytykseen, ellei sitten jotain ikävää tapahdu synnytyksen aikana. Sen sijaan kahden sektion jälkeen alatiesynnytystä ei enää suositella.

Kipu oli järkyttävää. Mulla jälkisupisti tosi kovasti 5pv, tuntui kun joku olisi puristanut aivan jumalattoman kovaa sitä haavaa 5-10min välein. Kipu säteili koko kroppaan. Oksensin ja itkin, joten ei kiitos enää.

Eiköhän nuo jälkisupistukset ole ihan yhtä kovia alatiesynnytyksen yhteydessä tai vielä kovempia. Mulla ei ollut sektion jälkeen minkäänlaisia jälkisupistuksia. Saa nähdä miten itsellä nyt käy, sillä eka tuli sydänäänten romahduksen vuoksi sektiolla, oli ollut napanuora vähän siellä ja täällä jumissa ja nyt toista yritetään ensin alateitse.

Yhteistyössä