Kun tuntuu että allergia ei koskaan helpota!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä vaan

Vieras
Poika on nyt siis 1.8v ja tuntuu,että ruokavalio ei ole laajentunut juuri yhtään kuluneen vuoden aikana :'( Eli melki samat ruuat aina vaan käytössä kuin allergian alussakin. Nyt käytössä vain bataatti,possu,hirvi,kesäkurpitsa,kaura,ohra,aprikoosi,mustikka,vadelma,ruusunmarja,puolukka,
luumu(Yosa-tuotteet),maitona NutriJunior ja nyt kokeilussa kauramaito.

Sen myönnän,että olen aika arka kokeileen uusia juttuja,koska se kutina on inhottavaa,mutta kun tuntuu,että nekin vähät mitä kokeilen,ei sovi. Aina vaan mennään monta askelta taaksepäin. :(

Nyt olen perunaa kokeillut 3päivää ja en oikein osaa sanoa sopiiko vai ei. Toisaalta tutkin pojan ihoa suurinpiirtein suurennuslasilla ja mietin,mistä pieninkin näppy johtuu. Yöt ovat jollain lailla olleet levottomampia kun on perunaa saanut vaikka ei juurikaan ole raapinut.

Vehnä on toinen mikä ihmetyttää... Poika on syönyt pitkän aikaa esim.paahtoleipää ilman oireita,mutta kun kokeilin makaronia niin eipäs sopinutkaan... Kumma juttu :o

Ennen perunan aloitusta iho meni jostain syystä vähän huonomman näköiseksi,johtuuko pakkasista vai pitkittyneestä räkätaudista?
Tämä on tätä ikuista pähkäilyä ja arvuuttelua joka rasittaa välillä todella paljon. On todella masentavaa ajatella tätä allergiaa ja kun tuntuu,ettei se helpota ikinä! Kun sais edes perunan sopimaan!
Jossain vaiheessa jopa ajattelin,että ehkä tämä helpottaa 2 vuoteen mennessä,mutta hyvästit voidaan heittää moiselle!

Onneksi poju on tosi reipas ja iloinen miehenalku eikä tunnu itse kärsivän allergiasta. Kiitos jos jaksoitte lukea mun vuodatuksen,ehkä jonain päivänä se aurinko paistaa risukasaankin =)

Näinhän se on. Näitä fiiliksiä on vaikea välttää erityisesti kun näkee mitä muut samanikäiset syövät. Meillä on saman ikäinen viidellä ruoka-aineella elelevä lapsi.

Mutta aina läytyy jotain positiivistakin. Teillä on ravintoalrvoltaan oikein hyvä paketti ruokia koossa. Perunan sopiminen varmasti helpottaisi elämää. Mutta bataatti on ravintoarvoltaan perunan ja porkkanan kaltainen, joten sen puoleen ei kannata asiasta murehtia =)

Pitää vain yrittää olla kärsivällinen ja olla stressaamasta asialla, niin vaikeaa kuin se onkin. Aika useimmilla korjaa tilanteen ja muutos parempaan voi käydä hyvinkin äkkiä. Tsemppiä sinne ja muillekin, jotka samassa tilanteessa!

kuullostaa tutulta.ja ymmärrän tuon tunteen.meillä tapahtu ihossa ihmeparantuminen kun lapsi kävi kloori vedessä.kaikki kutina hävisi samana päivänä ja kaikki rasvaus loppu siihen.eihän se allergiaa pois vienyt mutta kutinat loppu.suosittelen lämpimästi.siis kuulostaa varmasti uskomattomalta mutta totta.

Yhteistyössä