Kun toimeentulotukiasiakkaat aina valittavat että ovat tiukimmilla niin tässä teille esimerkiksi meidän perheen tulot ja

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
hei oikeesti. Miten te jaksatte aina marista ja valittaa. Taitaa olla sellanen ihmistyyppi ap.kin että tarvis jonkun todellisen havahdutuksen että tajuais olla onnellinen siitä mitä on....|O
Ei kun se on mukavempi valittaa ja aivan pokkana väittää, että heillä menee aivan kamalan huonosti kun on oma talo, autot, töitä...
 
"Soma"
Sossun asiakkaina on ihan työssäkäyviäkin ihmisiä. Vajaakuntoisia, jotka eivät jaksa täyttä päivää tai eivät kunnon työtä ole kyenneet saamaan. Sossun asiakkaina on myös paljon yrittäjiä, joiden yritys ei vaan kannata.
Sitten on toki niitä, jotka laskeskelevat elävänsä mukavammin muiden kustannuksella kuin itsensä elättämällä, ja usien elävätkin, ja sitten ressukoita, jotka eivät kykene olemaan yhteiskunnan tuottavia jäseniä.
Sitten on maahanmuuttajia, jotka luulevat suomalaisen yhteiskunnan elättävän heitä ikuisesti, koska ovat siihen alusta asti tottuneet.
 
"a p"
Mähän jo kehotin myymään talon ja autot, lopettamaan työt ja elämään Kelan ja sossun rahoolla. Kun olet tuon tehnyt, niin tule sitten kertomaan kuinka suuri rahoja saat ja kuinka hyvin sulla menee. Daa.
Ensinnäkin, miksi ihmeessä alentuisin noin alas? Toisekseen, vaikka tekisinkin noin niin mitä se vaikuttaisi siihen mistä aloituksessani valitan? Muuttaisiko nämä meidän perheen toimet "köyhän" toimeentulotukiasiakkaan köyhyysvalitusasenteen? En kyllä edes tajua miksi jankkaan SINUN kanssasi kun sieltä ei näköjään ( taas) muuta kuin provoamista irtoa.
 
"vieras"
Somalialainen Ayan Abdulle huijasi tarinansa brittien viranomaisille, jonka mukaan hänet joukko raiskattiin Somaliassa, vaikka samaan aikaan hän synnytti lapsen Ruotsissa. Luonnollisesti hän esiintyi eri nimillä.
Kun Ruotsi tahtoi että hänen pitäisi opiskella ruotsia saadakseen tukia. Hän muutti Iso-Britanniaan helpon rahan perässä. Sitten hän haki tukia omalla nimellä ja lasten (6kpl), niin oikeilla kuin huijatuilla henkkareilla. Jostain syystä tuet Ruotsista rullasivat 3 vuotta hänen ja perheensä lähdön jälkeen. Ilmeisesti Abdulle oli usein ravannut Ruotsissa anomassa lisää fyrkkaa ja jopa sai matkan Afrikkaan Ruotsin kautta.
2004-2010 hän keräsi tukipotikseen Briteissä yhteensä £261,358.14. yli 43500 puntaa vuodessa = n. 52000 euroa vuodessa.(Kaikkia mahdollisia tukia...)
Nyt kun Abdulle jäi kiinni juksauksesta ja sai 4 vuoden tuomion häntä ei voi karkottaa, koska hän sai jo 2009 Iso-Britannian kansalaisuuden.

Myös Suomessa osataan!


Nainen huijasi 55.000 euroa
KKO:n päätös: virheellisillä perhetiedoilla oleskeluluvan Suomesta saanut nainen ei syyllistynyt rikokseen, kun hän myöhemmin haki samoilla tiedoilla sosiaalietuuksia.

Nainen oli saanut Suomesta turvapaikan itselleen ja lapselleen sillä perusteella, että hänen aviomiehellään oli pysyvä oleskelulupa Suomessa ja lapsi oli miehen. Pariskunta kertoi myöhemmin, että lapsi ei ollut miehen eivätkä he olleet avioliitossa.

He olivat hakeneet virheellisillä perhetiedoilla kahden vuoden aikana 55.000 euroa sosiaalietuuksia, kuten lapsilisää, äitiys- ja vanhempainrahaa, kotihoidontukea ja toimeentulotukea.

Helsingin käräjäoikeudessa naista syytettiin kahdesta törkeästä petoksesta. Käräjäoikeus tuomitsi hänet seitsemäksi kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen ja yhdessä miehen kanssa maksamaan sosiaalietuudet takaisin maksajille.

Tuomiosta valitettiin Helsingin hovioikeuteen, joka piti tuomion ennallaan.

Korkein oikeus kumosi antamallaan ennakkopäätöksellä naisen tuomion ja kaksikon korvausvelvollisuuden. Koska kyseessä on KKO:n tulkinta asiasta ja sen antama ennakkopäätös, se on nyt ja tulevaisuudessa rinnastettavissa säädettyyn lakiin, ellei tulkintaa muuteta myöhemmin erityisellä lainsäädännöllä.

Tämän jälkeen kuka tahansa voi käyttää samaa kikkaa tarvitsematta pelätä joutuvansa siitä syytteeseen. Mitäpä tähän voi enää sanoa? KKO:lla alkaa selvästikin ote lipsua!

55.000 euroa tekee lähes 30.000 euroa vuodessa puhtaana käteen, koska em. sosiaalietuudet eivät ole verotettavia etuisuuksia. Mainittakoon vertailun vuoksi, että peruspäivärahalla oleva yksinäinen omassa asunnossaan asuva päihdeongelmaton työtön saa noin 5.300 euroa vuodessa nettona.

Jotakin on pahasti vialla tässä maassa. Ei pelkästään se, että maahanmuuttaja voi huijata kaupungilta ja Kelalta perusteettomasti ja myös laillisesti etuisuuksia, vaan myös se, että maassa ei-toivotusti oleskeleville maksetaan noin suuri summa rahaa veronmaksajien varoista.




Kivoja nää mamut ja varsinki muslimit!
 
[QUOTE="a p";22980877]Heh, jostain syystä. Ne alentaa siitä syystä että et ole mennyt sinulle osoitettuun työhön tai koulutukseen. Mitä mun pitää hävetä? Sitäkö että minua ärsyttää "köyhien" toimeentulotukiasiakkaiden asenne jossa he valittavat "köyhyyttään" niin kuin kaikki muut eläisi isommilla tuloilla. Ei, en häpeä ja samaa mieltä on varmasti moni muukin. Tällä palstalla vaan tunnetusti taitaa olla paljon tuilla eläviä joten suuttumus on ihan ymmärrettyä.[/QUOTE]

Mä en elä tuilla, mutta silti mua suututtaa toi sun asenne. Ihmisen pitäis olla tyytyväinen eikä sais ikinä vituttaa, vaikka rahat ei riitä oikeesti yhtään mihinkään. Ja ei, aina se toimeentulotuella eläminen ei ole oma valinta.
 
"Anne"
[QUOTE="Soma";22980893]Sossun asiakkaina on ihan työssäkäyviäkin ihmisiä. Vajaakuntoisia, jotka eivät jaksa täyttä päivää tai eivät kunnon työtä ole kyenneet saamaan. Sossun asiakkaina on myös paljon yrittäjiä, joiden yritys ei vaan kannata.
Sitten on toki niitä, jotka laskeskelevat elävänsä mukavammin muiden kustannuksella kuin itsensä elättämällä, ja usien elävätkin, ja sitten ressukoita, jotka eivät kykene olemaan yhteiskunnan tuottavia jäseniä.
Sitten on maahanmuuttajia, jotka luulevat suomalaisen yhteiskunnan elättävän heitä ikuisesti, koska ovat siihen alusta asti tottuneet.[/QUOTE]

Sitten on myös niitä jotka haluavat hoitaa lapsensa kotona pitempäänkin kuin vain vauvan ensimmäiset 9kk.
 
"a p"
[QUOTE="Soma";22980909]Ap on tyyppiesimerkki ihmisestä, joka ei osaa elää tulojensa mukaan ja leikkiimarttyyria.[/QUOTE]

*hörähdys*
Nettotulot 2000 euroa ja silti säästämme kuussa keskimäärin 200 euroa. On se vaan niin että ei osata tulojemme mukaan elää! :D
 
"a p"
Mä en elä tuilla, mutta silti mua suututtaa toi sun asenne. Ihmisen pitäis olla tyytyväinen eikä sais ikinä vituttaa, vaikka rahat ei riitä oikeesti yhtään mihinkään. Ja ei, aina se toimeentulotuella eläminen ei ole oma valinta.
Nelihenkisen perheen perusosa oli reilusti yli tonnin. Jos ei riitä yhtään mihinkään niin kyllä on uusavuton kyseessä. Varsinkin jos ei ole edes autoja tai vakuutuksia.
 
Mikä sun pointti koko ketjussa on? Onko se nyt sitten muitten vika että olet sairastunut tai että saatte sen ja sen verran rahaa?
Itse olen opiskellessani hakenut tt.tukea kun tyttö on ollut pieni, eikä töitä ole jaksanut kokopäivä opiskelun lisäksi aina tehdä, enkä mä oo ikinä kokenut että se on joltain muulta pois, sillä yleensä KUKAAN tervejärkinen ei halua määräänsä kauempaa viedä niitä lippuja ja lappuja ja kuitteja kenenkään luettavaksi. HUOH Ja nämä loput tervejärkiset eivät välttämättä ole työkykyisiä.
 
---
[QUOTE="a p";22980947]Nelihenkisen perheen perusosa oli reilusti yli tonnin. Jos ei riitä yhtään mihinkään niin kyllä on uusavuton kyseessä. Varsinkin jos ei ole edes autoja tai vakuutuksia.[/QUOTE]

Toimeentulotuen perusosan määrä

Avio- ja avopuolisot, kumpikin 354,83 €

10–17-vuotias lapsi:
*1. lapsi 292,22 €
*2. lapsi 271,34 €
*3. jne. lapsi 250,47 €

Alle 10-vuotias lapsi:
*1. lapsi 262,99 €
*2. lapsi 242,12 €
*3. jne. lapsi 221,25 €

Eli nelihenkinen perhe jossa kaksi alle 10v lasta niin perusosa on yhteensä 1214,77

Ei minusta kovin paljon neljälle.
 
duunari
[QUOTE="vieras";22977767]Teillä on talo, kaksi autoa, vakuutukset jne. Silti jää 700 euroa kuussa yli. Teidän "käyttöraha" on kymmenen kertaa suurempi kuin minun. Jos se tuntuu susta pieneltä, kertoo se minusta taipumuksesta tuhlata. Mulla on jostain syystä monta tuttua, joiden tulot on jotain 3000 kuussa ja saan kuunnella heiltä ihan samaa valitusta miten he ovat muka köyhiä. Tuloja ei voi ilmeisesti koskaan olla tarpeeksi, koska se, mitä pitäisi saada ei lopu koskaan. Suomalaisten tuhlaavasta elämänasenteesta kertoo minusta myös Kokoomuksen suosio.[/QUOTE]

Mutta kun ikinä ei pidä vaan tyytyä huonoon tai just ja just pärjäämiseen. AINA pitää pyrkiä parempaan, kaikessa. Parempaan elintasoon itselle ja lapsilleen, parempaan terveyteen, parempaan elämään. Tyytyminen hidastaa ja tappaa yhteiskunnan, ettekö ymmärrä?
Suomalaiseen ajatusmaailmaan kuuluu juuri tuo: mä pärjään paljon pienemmällä rahalla kuin sä, älä valita!
Tuhlaaminen ja turhasta valittaminen ei tietenkään ole fiksua, mutta ei myöskään se, että tyytyy vain omaan köyhään osaansa eikä yritä enempää. SIKSI sitten vaikka kokoomusta kannatetaan, koska se mm. pyrkii siihen, että yrittäminen (=työnteko) olisi kannatavampaa.
 
"akka"
Eipä tuo töissäkäyminen kannata.Olen töissä ja kas asumistuesta napattiin heti pois.Käteen jää nyt 30 euroa enemmän kuussa kuin mitä sain liiton ansiosidonnaista.Vuosi ja 2kk on tätäkin paskaa taas kestettävä eikä motivoi sitten yhtään.
Jatkossa olenkin viisaampi.Käyn vaan haistapaskakursseja,niihin kun saa kulukorvauksen joka arkipäivältä verottomana liitonrahojen lisäksi.Uskokaa tai älkää,sillä konstilla tienaan 150 enemmän kuussa kuin nyt työssäkäyvänä.
 
[QUOTE="a p";22980899]Ensinnäkin, miksi ihmeessä alentuisin noin alas? Toisekseen, vaikka tekisinkin noin niin mitä se vaikuttaisi siihen mistä aloituksessani valitan? Muuttaisiko nämä meidän perheen toimet "köyhän" toimeentulotukiasiakkaan köyhyysvalitusasenteen? En kyllä edes tajua miksi jankkaan SINUN kanssasi kun sieltä ei näköjään ( taas) muuta kuin provoamista irtoa.[/QUOTE]



Niin, vaikka joskus sanoo mielipiteensä jostain, ei aina tarkoita, että itse haluaisi samaa. Se että muakin välillä vituttaa sossuperheen (en tarkoita väliaikaisesti tukea saavaa), tukia ja sitä, että heillä on käyttörahaa ja aikaa huomattavasti enemmän kuin itsellämme, niin en itse halua sitä. Haluan, että mulla on mahdollisuus tulevaisuudessa tienata enemmän ja itse. En myöskään jaksaisi kokoajan olla ruinaamassa ja lähettelemässä kuitteja, tulotietoja yms.
 
"a p"
Toimeentulotuen perusosan määrä

Avio- ja avopuolisot, kumpikin 354,83 €

10–17-vuotias lapsi:
*1. lapsi 292,22 €
*2. lapsi 271,34 €
*3. jne. lapsi 250,47 €

Alle 10-vuotias lapsi:
*1. lapsi 262,99 €
*2. lapsi 242,12 €
*3. jne. lapsi 221,25 €

Eli nelihenkinen perhe jossa kaksi alle 10v lasta niin perusosa on yhteensä 1214,77

Ei minusta kovin paljon neljälle.
Koittakaa päättää jo :D Meidän tulot on isot, pienet, isot, pienet :D Tai siis toimeentulotukiasiakkaalle tuo on pieni summa mutta jos käykin töissä niin kyllä se raha sitten riittää hyvin. Tuo ON hyvä summa. Ei tarvitse asumistakaan enää tuosta maksaa. Ei vakuutusta, jopa sähkön voi laittaa vielä sossulle. Ihan mukava käyttöraha mutta ei tietenkään sossun "köyhille" eläteille riitä millään.
 
---
[QUOTE="a p";22981026]Koittakaa päättää jo :D Meidän tulot on isot, pienet, isot, pienet :D Tai siis toimeentulotukiasiakkaalle tuo on pieni summa mutta jos käykin töissä niin kyllä se raha sitten riittää hyvin. Tuo ON hyvä summa. Ei tarvitse asumistakaan enää tuosta maksaa. Ei vakuutusta, jopa sähkön voi laittaa vielä sossulle. Ihan mukava käyttöraha mutta ei tietenkään sossun "köyhille" eläteille riitä millään.[/QUOTE]

Minusta tuo on neljälle vähän, ihan sama mistä se raha tulee. Sossusta tai työstä.
 
[QUOTE="Soma";22980909]Ap on tyyppiesimerkki ihmisestä, joka ei osaa elää tulojensa mukaan ja leikkiimarttyyria.[/QUOTE]



Mistä sä näin päättelet? Mä en ainakaan huomaa sitä tän ketjun perusteella.
 

Yhteistyössä