Kun TEHYn työtaistelu on kariutumassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Hittolainen kun ei päästykään vaatimaan koko lajin hävittämistä!

No kyllä sudet joutas silti eliminoida kahta lukuunottamatta kaikki. Tyhmää odottaa siihen asti kun ne oikeesti raatelee jonkun ihmisen.

Älkää rakkaat ystävät huoliko. Onhan farmaseutit menossa suurempaan lakkoon. Joten kyllä teillä löytyy vielä mollattavaa.

No asiaan. Olen vankasti ollut sitä mieltä, että liian halvalla ei saa työtänsä myydä. Mutta en hyväksyisi sitä, että hyvä tarjous kiellettäisiin, sillä varjolla että vaadittaisiin täysin se 24%. No, uskon kuitenkin, että sopimus tyydyttää suurinta osaa (vaan ei kaikkia), koska on tiukalle linjalle lähdetty, niin ei siitä niin vain periksi anneta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mun mielestä on pääasia että joku kunnon ratkaisu tulisi, jollain tasolla luottamus sairaanhoitajiin on kyllä mennyt...hallitukseen en taas ole koskaan luottanutkaan.

Miten niin?
Jätit pois tuosta tummennetun kohdan ''Jollain tasolla'', ei kokonaan, mutta jollain tasolla joo. Ehkä eniten sen perusteella mitä olen lukenut sh:n suusta kuinka he olisivat valmiit jättämään vaikka potilaat kuolemaan 500 euron takia ja kaikki se ''Hahhaa, hoitaa ne mussukkanne ihan itse siellä sydänosastolla ja keskolassa'' ja yleensä toisten kylmyys tähän tilanteeseen. Ei väliä vaikka kuinka yrittäisi selittää ettei vähättele rahantarvetta, leimataan heti sellaiseksi joka ei arvosta sairaanhoitajien työtä ja muuta mustavalkoista soopaa. Mä olen aina arvostanut ja tulen aina arvostamaan sairaanhoitajia ja olen sen heille monta kertaa sanonut. Olen ollut silti huolissani potilaista, appeni sairastaa syöpää, anopilla on jatkuvasti sydänoireita jotka vaativat sairaalahoitoa, ihmiset odottavat leikkauksiin pääsyä jne,..lista on loputon. Kaikki varmaan tajuavat sen ettei tää tilanne ole potilaiden tai sairaanhoitajienkaan syytä,kkaa, jos voisin. Poliitikot eivät osaisi hoitaa hetkeäkään sairaaloissa po mutta ihmisiä pelottaa. Pelko saa aikaan vihaa, viha kohdistuu niihin joihin on luottanut ja arvostanut. Kyllä minä antaisin sairaanhoitajille lisää paltilaita, mutta poliitikot eivät tästä kärsi. Koittakaa ees näyttää niille valehtelijoille seuraavissa vaaleissa ja älkää äänestäkö valehtelijoita.

Perustatko todellisen mielipiteesi, tähän palstaan ja tämän antamaan tietoon? Vai oletko kuullut hoitajan sanovan sinulle tämän ihan henkilökohtaisesti?

En usko että kukaan sairaanhoitaja on sanonut että: "Hoida kuule omat mussukkas vaa yksi, mää lähde kotii ja odottelen koska saan lisää palkkaa." Kaikkea mitä mediasta kuulee/lukee ei kannata uskoa... Jos tämän palstan perusteella on tehnyt olettamukset sairaanhoitajista nii onnee vaan.
Ollessani viikonloppuna lapseni kanssa lastenosastolla, olivat kaikki hyvin ystävällisiä eikä työtaistelusta ollut muuta merkkiä kuin rintamerkki jossa luki TAHDON ASIA. Eikä kukaan sanonut minulle että menes hoitamaan lapses muualle, mulla on liian pieni palkka...

Annette-79:n kommentteja huomenna ;) Harvoin olen lukenut yhtä kiihkomielistä ja katkeraa tekstiä kuin häneltä näissä hoitajakeskusteluissa on tullut. Mutta veikkaus on, että sama katkera linja jatkuu tai sitten hän ei enää kommentoi lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Ollessani viikonloppuna lapseni kanssa lastenosastolla, olivat kaikki hyvin ystävällisiä eikä työtaistelusta ollut muuta merkkiä kuin rintamerkki jossa luki TAHDON ASIA. Eikä kukaan sanonut minulle että menes hoitamaan lapses muualle, mulla on liian pieni palkka...

Ei ne varmaan töissä ollessaan potilaille tai potilaiden vanhemmille niin sanokaan, se olisi epäammattimaista...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mun mielestä on pääasia että joku kunnon ratkaisu tulisi, jollain tasolla luottamus sairaanhoitajiin on kyllä mennyt...hallitukseen en taas ole koskaan luottanutkaan.

Miten niin?
Jätit pois tuosta tummennetun kohdan ''Jollain tasolla'', ei kokonaan, mutta jollain tasolla joo. Ehkä eniten sen perusteella mitä olen lukenut sh:n suusta kuinka he olisivat valmiit jättämään vaikka potilaat kuolemaan 500 euron takia ja kaikki se ''Hahhaa, hoitaa ne mussukkanne ihan itse siellä sydänosastolla ja keskolassa'' ja yleensä toisten kylmyys tähän tilanteeseen. Ei väliä vaikka kuinka yrittäisi selittää ettei vähättele rahantarvetta, leimataan heti sellaiseksi joka ei arvosta sairaanhoitajien työtä ja muuta mustavalkoista soopaa. Mä olen aina arvostanut ja tulen aina arvostamaan sairaanhoitajia ja olen sen heille monta kertaa sanonut. Olen ollut silti huolissani potilaista, appeni sairastaa syöpää, anopilla on jatkuvasti sydänoireita jotka vaativat sairaalahoitoa, ihmiset odottavat leikkauksiin pääsyä jne,..lista on loputon. Kaikki varmaan tajuavat sen ettei tää tilanne ole potilaiden tai sairaanhoitajienkaan syytä,kkaa, jos voisin. Poliitikot eivät osaisi hoitaa hetkeäkään sairaaloissa po mutta ihmisiä pelottaa. Pelko saa aikaan vihaa, viha kohdistuu niihin joihin on luottanut ja arvostanut. Kyllä minä antaisin sairaanhoitajille lisää paltilaita, mutta poliitikot eivät tästä kärsi. Koittakaa ees näyttää niille valehtelijoille seuraavissa vaaleissa ja älkää äänestäkö valehtelijoita.

Perustatko todellisen mielipiteesi, tähän palstaan ja tämän antamaan tietoon? Vai oletko kuullut hoitajan sanovan sinulle tämän ihan henkilökohtaisesti?

Minä en perusta mitään asiaa elämässäni tähän palstaan tai tee päätöksiäni tämän palstan viestien mukaan =) Mutta tokihan se on selvä juttu, että täällä asialle kiekuneet harmaat ovat saattaneet saada ihmisten luottamuksen horjumaan sairaanhoitajiin yleisesti, siis nimenomaan niiden harmaiden jotka nauroivat toisten hädällä ja ainakin esittivät olevansa sairaanhoitajia itse.

Kyllä mun täyttyy sanoa että telkkaria katsoneena, haastatteluja kuunnelleena ja henkilökohtaisella kokemuksella että luottamus ja ennenkaikkea KUNNIOITUS ko ammattikuntaa kohtaan on mennyt.

Vähän sama kun Paavi toikkaroisi humalassa pitkin Vatikaania, kävisi naisissa ja käskisi niiden tehdä abortteja.

Toivottavasti ei oo liikaa periksi annettu, olisin mielenkiinnolla nähnyt sen massan joka ulkomaille töihin lähtee leveämmän leivän perässä OIKEESTI, helppo sitä on puhua mutta ehkä 0,01% olisi tehnyt sen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:

Ei ne varmaan töissä ollessaan potilaille tai potilaiden vanhemmille niin sanokaan, se olisi epäammattimaista...

Niinpä, mutta onpa noita lausahduksia kuulunut toisilta hoitajilta työajan ulkopuolella ja joiltakin jopa työaikana toisille työkavereille.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:

Niinpä, mutta onpa noita lausahduksia kuulunut toisilta hoitajilta työajan ulkopuolella ja joiltakin jopa työaikana toisille työkavereille.

Meitä kiellettiin puhumasta asiasta hoidokeille tai niiden omaisille. Toivottavasti eivät ole taipuneet kaikkien pitää saada jatkaa samoilla työehdoilla samoissa paikkoissa vähintään 500e korkeammalla liksalla ja paremmilla työajoilla kun ennen tätä.
Mä kyllä jo lupaiduin yksityispuolelle tekee keikkaa tän työtaistelun ajan, hitto täytyy jotenkin sumplii jos joutuuki töihin menee

uutisissa taiettiin sanoa (vai lukikos se siinä kolmosen uutisten alareunassa) että työntantajapuoli tuli vastaan. eli jos näin on, niin mitä tästä voimme ajatella? mie ainaki aattelen aika mielenkiintosia asioita tehystä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
onko muuten mahdollista et työnantaja pitääkin irtisanoutumisista kiinni?
Kun nehän oli "oikeita irtisanoutumisia"

en usko. Kyllä tehy on pitänyt siitä kiinni, että sopimusta ei synny, jos kaikki eivät pääse takaisin. Se oli lupauksena tehyltä ja jos se petettäisiin, tulisi liitolle jäsenistöltä niin suurta noottia, että se olisi tuho.

Olin poikani kanssa viikonloppuna ensiavussa ja teholla valvonnassa. Sairaanhoitajat olivat todella ammattitaitoisia ja viimesen päällä ystävällisiä. Ansaitsevat palkankorotuksen sen verranvaativaa on heidän työnsä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti66:

Olin poikani kanssa viikonloppuna ensiavussa ja teholla valvonnassa. Sairaanhoitajat olivat todella ammattitaitoisia ja viimesen päällä ystävällisiä. Ansaitsevat palkankorotuksen sen verranvaativaa on heidän työnsä.

*toistaa* Sitä samaa minä olen sanonut alustalähtien.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Annette-79:n kommentteja huomenna ;) Harvoin olen lukenut yhtä kiihkomielistä ja katkeraa tekstiä kuin häneltä näissä hoitajakeskusteluissa on tullut. Mutta veikkaus on, että sama katkera linja jatkuu tai sitten hän ei enää kommentoi lainkaan.

Mä odottelen ihan samaa!

Yhteistyössä