Kun TEHYn työtaistelu on kariutumassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nii

Vieras
Niin ketään ei kiinnosta. Täällä on valitettu viis viikkoa kuinka perseestä sairaanhoitajat ja Tehy on kun kehtaavat tälläistä työtaistelua edes yrittää. Ja nyt kun sovinto on lähellä niin kukaan ei sano että hieno juttu, hyvä Tehy ja KT, hienoa että olette lähentyneet tässä.

Sen vaan sanon, että toivottavasti tehyläiset ei ole liikaa antaneet vaatimuksissaan periksi.

Ja täällä on nyt ollut paljon tärkeämpiä asoita käsittelyssä, kun joku mitätön lakko. Esim. kuka ryyppää eniten, ja kenen lapset on ilman ruokaa.

Sama ilmiö on ollut nähtävissä palstalla käydyissä susikeskusteluissa... Jossakin päin Suomea epäillään suden käyneen lapsen kimppuun ja palstalla riekutaan kymmenien sivujen mittaisissa ketjuissa ja vaaditaan susien päätä vadille. Vaan sitten kun paljastuukin, että lasta purrut eläin olikin perheen oma koira, kaikki ovat hissun kissun. Hittolainen kun ei päästykään vaatimaan koko lajin hävittämistä!

Itse olen ottanut ilolla vastaan uutisen Tehyn ja KT:n keskustelun läpimurrosta. Hienoa hienoa, toivottavasti irtisanoutumiset todellakin nyt vältetään ja palkkatasoon saadaan oikeudenmukainen korotus! =)

No kyllä mulla vierähti kivi sydämeltä ja varmaan monilta muiltakin joiden elämään tuo vaikutti. Jospa nyt kaikki osapuolet olisi tyytyväisiä ja maassa rauha ihmisten kesken... t: rv 35.

Olen ihan tyytyväinen jos ovat nyt päässeet ratkasuun, mutta ( avaa sateenvarjon valmiiksi) toivottavasti hallitus ei ihan ole taipunu ihan mahottomiin... Ja useita (ei siis todellakaan kaikkia) hoitajia kohtaan mulla henk.kohtasesti on arvostus laskenu

Alkuperäinen kirjoittaja Paniikki:
Olen ihan tyytyväinen jos ovat nyt päässeet ratkasuun, mutta ( avaa sateenvarjon valmiiksi) toivottavasti hallitus ei ihan ole taipunu ihan mahottomiin... Ja useita (ei siis todellakaan kaikkia) hoitajia kohtaan mulla henk.kohtasesti on arvostus laskenu

Selittäkää nyt joku mulle, että miksi arvostatte hoitajia nyt vähemmän?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Mun mielestä on pääasia että joku kunnon ratkaisu tulisi, jollain tasolla luottamus sairaanhoitajiin on kyllä mennyt...hallitukseen en taas ole koskaan luottanutkaan.

Miten niin?
Jätit pois tuosta tummennetun kohdan ''Jollain tasolla'', ei kokonaan, mutta jollain tasolla joo. Ehkä eniten sen perusteella mitä olen lukenut sh:n suusta kuinka he olisivat valmiit jättämään vaikka potilaat kuolemaan 500 euron takia ja kaikki se ''Hahhaa, hoitaa ne mussukkanne ihan itse siellä sydänosastolla ja keskolassa'' ja yleensä toisten kylmyys tähän tilanteeseen. Ei väliä vaikka kuinka yrittäisi selittää ettei vähättele rahantarvetta, leimataan heti sellaiseksi joka ei arvosta sairaanhoitajien työtä ja muuta mustavalkoista soopaa. Mä olen aina arvostanut ja tulen aina arvostamaan sairaanhoitajia ja olen sen heille monta kertaa sanonut. Olen ollut silti huolissani potilaista, appeni sairastaa syöpää, anopilla on jatkuvasti sydänoireita jotka vaativat sairaalahoitoa, ihmiset odottavat leikkauksiin pääsyä jne,..lista on loputon. Kaikki varmaan tajuavat sen ettei tää tilanne ole potilaiden tai sairaanhoitajienkaan syytä, mutta ihmisiä pelottaa. Pelko saa aikaan vihaa, viha kohdistuu niihin joihin on luottanut ja arvostanut. Kyllä minä antaisin sairaanhoitajille lisää palkkaa, jos voisin. Poliitikot eivät osaisi hoitaa hetkeäkään sairaaloissa potilaita, mutta poliitikot eivät tästä kärsi. Koittakaa ees näyttää niille valehtelijoille seuraavissa vaaleissa ja älkää äänestäkö valehtelijoita.

no yksi esimerkki on se että ne "juoksee karkuun" niitä työmääräyksiä,ja toisekseen en käsitä mikä saa ihmisen noin rahan ahneeksi että voi alkaa "leikkimään" toisen ihmisen hengellä, ja kolmanneksi en käsitä mihin helekattiin se työmäärä siitä muka vähenee vaikka sitä palkkaa nostettas 1000?, kyllä se lomautusten myötä lisääntys vaan.. tossa nyt joitain syitä suppeasti ilmaistuna

no oon koko illan teheny neitille ruokia joten oon uutispimennossa. mutta jos näin on että sopu on lähellä niin perkheleen hyvä juttu!!!!

no yksi esimerkki on se että ne "juoksee karkuun" niitä työmääräyksiä,ja toisekseen en käsitä mikä saa ihmisen noin rahan ahneeksi että voi alkaa "leikkimään" toisen ihmisen hengellä, ja kolmanneksi en käsitä mihin helekattiin se työmäärä siitä muka vähenee vaikka sitä palkkaa nostettas 1000?, kyllä se lomautusten myötä lisääntys vaan.. tossa nyt joitain syitä suppeasti ilmaistuna

Palkan korotusvaatimus ja kova työmäärä ovat kaksi eri asiaa! Eihän niitä hoitajia ole palkattu tarpeeksi ennen tätä palkkavaatimustakaan. Hoitajat tekevät jo nyt (ja ovat jo kauan tehneet) monen ihmisen työmäärän. Kuntatyönantajalla on jo kauan ollut väärät pillit pussissa, kun teettää hirveitä työmääriä, eikä ole palkattu tarpeeksi hoitajia. Potilasturvallisuus on jo ajat sitten ollut päin honkia, ja se on ollut täysin kuntatyönantajan vika se. Nyt vaan monet tietämättömät vouhottavat, että ahneet hoitajat jättävät potilaat kuolemaan. Kyllä tuossa joukkoirtisanoutumisuhassa on kuntatyönantaja vitkutellut viimeiseen asti. Noh, jospas se sopu tulisi, niin tulisi hyvämieli monelle, eikä kukaan joutuisi kärsimään yhtään!

Hallituksella ei ole mitään tekemistä näiden neuvottelujen kanssa. Toivottavasti päästään sopuun, ettei irtisanoutumiset toteutuisi.

Yhteistyössä