mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
joo mutta lain mukaan kauppaan tulee ottaa yhteyttä koska he on korvausvelvollisia.Alkuperäinen kirjoittaja rovva:mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
ja kaupassa juuri viimeks sanoivat että ennemmin suoraan valmistajalle niistä. silloin osaavat siellä päässä tarkistaa missä on vika ja yleensä korvauskin parempi. kaupasta saa vain vastaavan tuotteen takas.Alkuperäinen kirjoittaja rovva:mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
Oikea ohje on ottaa yhteyttä tuotteen myyneeseen kauppaan joka kleimaa maahantuojalle/valmistajalle. Näin on tarkoitus helpottaa kuluttajan "arkea".Alkuperäinen kirjoittaja rovva:mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
Näin myös tehnyt ja olen myös liittänyt kuvan tähän sähköpostiin tai palautteeseen kyseisen tuotteen /valmistajan nettisivuilla..Alkuperäinen kirjoittaja rovva:mä oon tosi monesta vaan kirjoittanut sähköpostia, ja laittanut siihen paketin/tuotteen tietoja ja tarkan selostuksen viasta, sekä sen mistä ja milloin on ostettu. Ja joka kerta olen hyvityksen saanut, ainoastaan liberolta pyydettiin lähettämään viallinen vaippa oikein postitse, muille on riittänyt pelkkä sähköposti... näin ainakin mun kohdalla on käynyt.
näin juuri ja jos vaömistaja suostuu korvaamaan ilman kaupanvälikättä kannattaa se tehdä koska parempi kuluttajalleAlkuperäinen kirjoittaja Williviini:Oikea ohje on ottaa yhteyttä tuotteen myyneeseen kauppaan joka kleimaa maahantuojalle/valmistajalle. Näin on tarkoitus helpottaa kuluttajan "arkea".Alkuperäinen kirjoittaja rovva:mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
Kaupat ei vaan oikeasti hyvitä kunnolla takaisin, yleensä saa vaan vastaavan tuotteen. Valmistajalle kun valittaa niin saa enemmänkin hyvitystä. :saint:
no, mä oon tehnyt paljon valituksia (koska oon sitä mieltä että jos ostan jotain ja se on viallinen niin on molempien hyöty, siis sekä minun että valmistajan, että valitan ja informoin heitä mikä tuotteessa mättää. näin minä saan hyvityksen ja tuotteen tekijä voi parantaa tuotteensa laatua.) niin siis ja kertaakaan ei ole vaadittu eikä pyydetty eikä edes tiedusteltu että olenko ottanut tai että pitäisi ottaa kauppaan yhteyttä.Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:joo mutta lain mukaan kauppaan tulee ottaa yhteyttä koska he on korvausvelvollisia.Alkuperäinen kirjoittaja rovva:mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
Suoraan tehtaalta jne. saa yleensä kunnon hyvityksen.
Ja kaupassa on vaan se tietty "valitus aika"
mutta voivat vaatia ottaan kauppaan yhteyttä eka. riippuu hieman tapauksesta
mut enemmän kai siitä nyt vaivaa on.. jos saman asian voi hoitaa kotikoneelta käsin sen sijaan että ajaa viallisen tuotteen kanssa takas kauppaan vaihtamaan sen.Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:Oikea ohje on ottaa yhteyttä tuotteen myyneeseen kauppaan joka kleimaa maahantuojalle/valmistajalle. Näin on tarkoitus helpottaa kuluttajan "arkea".Alkuperäinen kirjoittaja rovva:mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
Kaupat ei vaan oikeasti hyvitä kunnolla takaisin, yleensä saa vaan vastaavan tuotteen. Valmistajalle kun valittaa niin saa enemmänkin hyvitystä. :saint: