valittaja
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:mut enemmän kai siitä nyt vaivaa on.. jos saman asian voi hoitaa kotikoneelta käsin sen sijaan että ajaa viallisen tuotteen kanssa takas kauppaan vaihtamaan sen.Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:Oikea ohje on ottaa yhteyttä tuotteen myyneeseen kauppaan joka kleimaa maahantuojalle/valmistajalle. Näin on tarkoitus helpottaa kuluttajan "arkea".Alkuperäinen kirjoittaja rovva:mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
Kaupat ei vaan oikeasti hyvitä kunnolla takaisin, yleensä saa vaan vastaavan tuotteen. Valmistajalle kun valittaa niin saa enemmänkin hyvitystä. :saint:
no monesti pitää lähettää se tuote. Riippuu mitä se on. Ruokaa harvoin tarvii.
Mut mä en niitä sääntöjä ole keksinyt ja tiedän että suoraan ostajalle/valmistajalle voi valittaa.
Mutta sääntö on että ensin kauppaan ja sitten jos ei ole kuittia tai mennyt jonkin aikaa (elektroniikka esim) niin sitten valmistajalle tai ostajalle.
Mutta kuten sanoin ja moni muukin voi sinne esim. tehtaaseen ottaa eka yhteyttä koska usein korvaus on parempi.
mutta säännöt ja käytäntöhän tässä ei kohtaa, mutta niin se vaan on.