Kun te teette noita valituksia tuotteista

  • Viestiketjun aloittaja Frida
  • Ensimmäinen viesti
valittaja
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:
ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.
Oikea ohje on ottaa yhteyttä tuotteen myyneeseen kauppaan joka kleimaa maahantuojalle/valmistajalle. Näin on tarkoitus helpottaa kuluttajan "arkea".

Kaupat ei vaan oikeasti hyvitä kunnolla takaisin, yleensä saa vaan vastaavan tuotteen. Valmistajalle kun valittaa niin saa enemmänkin hyvitystä. :saint:
mut enemmän kai siitä nyt vaivaa on.. jos saman asian voi hoitaa kotikoneelta käsin sen sijaan että ajaa viallisen tuotteen kanssa takas kauppaan vaihtamaan sen.

no monesti pitää lähettää se tuote. Riippuu mitä se on. Ruokaa harvoin tarvii.
Mut mä en niitä sääntöjä ole keksinyt ja tiedän että suoraan ostajalle/valmistajalle voi valittaa.
Mutta sääntö on että ensin kauppaan ja sitten jos ei ole kuittia tai mennyt jonkin aikaa (elektroniikka esim) niin sitten valmistajalle tai ostajalle.

Mutta kuten sanoin ja moni muukin voi sinne esim. tehtaaseen ottaa eka yhteyttä koska usein korvaus on parempi.

mutta säännöt ja käytäntöhän tässä ei kohtaa, mutta niin se vaan on.
 
valittaja
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Ai joo, kerran mä ostin 2 paskaa rullaverhoa..mikä se firma nyt on kun niitä valmistaa..no, enivei, palautin ekan verhon kauppaan kun liimaukset pettivät ja verho putos sieltä tangostaan lattialle, ja samalla laitoin valmistajalle sp:tä asiasta...se allekirjoittanut vänkäs jotain ettei heidän tuotteet käyttäydy siten..
Mä hölmö vielä vaihdoin uuteen samanlaiseen sen ekan verhon ja avot, toka tippu ihan samalla tavalla...vaihdoimme muutaman sp:n valmistajan edustajan kanssa ja heidän kantansa oli tiukka; verhoissa ei ole mitään vikaa!!!! PISTE! :kieh:

Silloin mä olin aika raivostunut. Toka palautui kans kauppaan, mutta enää en tehnyt samaa virhettä että olisin ottanut uuden samanlaisen verhon vastaan! Hitto kun mä en nyt muista sitä lafkaa...
kuluttaja virastoon kannattaa ottaa yhteyttä. Toisaalta he ois kyl käskeny ottaa yhteyttä kauppaan. Onneksi sieltä sait hyvityksen.
Varmaan sen tehtaaltakin tiesi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:
no monesti pitää lähettää se tuote. Riippuu mitä se on. Ruokaa harvoin tarvii.
Mut mä en niitä sääntöjä ole keksinyt ja tiedän että suoraan ostajalle/valmistajalle voi valittaa.
Mutta sääntö on että ensin kauppaan ja sitten jos ei ole kuittia tai mennyt jonkin aikaa (elektroniikka esim) niin sitten valmistajalle tai ostajalle.

Mutta kuten sanoin ja moni muukin voi sinne esim. tehtaaseen ottaa eka yhteyttä koska usein korvaus on parempi.

mutta säännöt ja käytäntöhän tässä ei kohtaa, mutta niin se vaan on.
ei tietenkään ole siun keksimät säännöt. mä kyl aion jatkossakin ottaa yhteyttä valmistajaan kaupan sijaan.
 
vieras
Kerran join cokacolaa ja ihmettelin kun maistuu oudolle. Seuraavana päivänä olikin sitten hiton kipeä maha, Soitin sitten limsapullossa olleeseen numeroon ja käskivät lähettää kyseisen pullon heille. No vastaus tuli sit jonkin ajan päästä. Oli jäänyt sitä pesuainetta pulloon että silleen. Ja siis ensin kävin siinä kaupassa asiaa selvittämässä mistä ostin sen ja he sanoivat ettei kuulu heille ja käski soittaa juuri siihen numeroon mikä siitä pullosta löytyi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Ai joo, kerran mä ostin 2 paskaa rullaverhoa..mikä se firma nyt on kun niitä valmistaa..no, enivei, palautin ekan verhon kauppaan kun liimaukset pettivät ja verho putos sieltä tangostaan lattialle, ja samalla laitoin valmistajalle sp:tä asiasta...se allekirjoittanut vänkäs jotain ettei heidän tuotteet käyttäydy siten..
Mä hölmö vielä vaihdoin uuteen samanlaiseen sen ekan verhon ja avot, toka tippu ihan samalla tavalla...vaihdoimme muutaman sp:n valmistajan edustajan kanssa ja heidän kantansa oli tiukka; verhoissa ei ole mitään vikaa!!!! PISTE! :kieh:

Silloin mä olin aika raivostunut. Toka palautui kans kauppaan, mutta enää en tehnyt samaa virhettä että olisin ottanut uuden samanlaisen verhon vastaan! Hitto kun mä en nyt muista sitä lafkaa...
kuluttaja virastoon kannattaa ottaa yhteyttä. Toisaalta he ois kyl käskeny ottaa yhteyttä kauppaan. Onneksi sieltä sait hyvityksen.
Varmaan sen tehtaaltakin tiesi...
Jep, rahat sain takaisin kyllä...ei siinä mitään. Enemmän mua harmitti, ettei sieltä valmistajalta edes pahoiteltu asiaa...ja annettiin ymmärtää, että mä olisin jotenkin "väärinkäyttänyt" sitä verhoa...miten rullaverhoa voi ylipäätään käyttää väärin???? :eek:
Mulla nimittäin oli yks saman lafkan verho ollut käytössä jo jokusia vuosia ja se oli toiminut ihan hyvin. :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kerran join cokacolaa ja ihmettelin kun maistuu oudolle. Seuraavana päivänä olikin sitten hiton kipeä maha, Soitin sitten limsapullossa olleeseen numeroon ja käskivät lähettää kyseisen pullon heille. No vastaus tuli sit jonkin ajan päästä. Oli jäänyt sitä pesuainetta pulloon että silleen. Ja siis ensin kävin siinä kaupassa asiaa selvittämässä mistä ostin sen ja he sanoivat ettei kuulu heille ja käski soittaa juuri siihen numeroon mikä siitä pullosta löytyi!
Niin ja korvaukseks sain 5 euroa rahaa.
 
äiti
Meillä myös meni repusta vetoketju.. En palauttanut kun kuittia ei enää ollut..MUTTA vaihdoin ketjun ja ostin toiselle ketjulle varalle uuden. Ketju oli väärinpäin ja lukko oikeinpäin repussa, voi olla ulkonäön vuoksi... Yleensä ketjut ei kestä kun on pitkä vedin esim. nyöri. Harmittaa hirveästi tämmöinen kun ei ehdi käytössä olla yhtään kun jo hajoaa!! Monilla jää reppu siihen paikkaan. Jos ei osaa tai löydy korjaajaa. Meinasin heittää menemään mutta kannatti vaihtaa. Olen vain niin kyllästynyt siihen kun ei näytä mitään saavan kunnollista enää nykyään.
 
Olen eka laittanu sähköpostia/ tuotteen sivuilla palautetta. Toiseen paikkaan halutaan näyte epämääräisestä tuotteesta, esim. kariniemelle, kun kanasuikaleista löyty luunsiruja. Sit taas esim. kotijäätelölle riitti vaan ilmoitus viallisesta tuotteesta (ei ollu käärepaperin sisällä jäätelöä ) ja sieltä tuli suoraan hyvitys.
 
Säilytän tuotteen (jos se vaan on mahollista,tai pilaantuvan siihen asti kun pilaantuu) ja tarvittaessa(oikeestaan aina) otan kuvan.
Otan sähköpostilla yhteyttä suoraan valmistajaan/maahantuojaan ja kerron mikä on ongelma, mistä ja milloin tuote on ostettu ja laitan kuvan mukaan.
 
Ärsyyntynyt
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meillä myös meni repusta vetoketju.. En palauttanut kun kuittia ei enää ollut..MUTTA vaihdoin ketjun ja ostin toiselle ketjulle varalle uuden. Ketju oli väärinpäin ja lukko oikeinpäin repussa, voi olla ulkonäön vuoksi... Yleensä ketjut ei kestä kun on pitkä vedin esim. nyöri. Harmittaa hirveästi tämmöinen kun ei ehdi käytössä olla yhtään kun jo hajoaa!! Monilla jää reppu siihen paikkaan. Jos ei osaa tai löydy korjaajaa. Meinasin heittää menemään mutta kannatti vaihtaa. Olen vain niin kyllästynyt siihen kun ei näytä mitään saavan kunnollista enää nykyään.
Joo meilläkin särkyi juuri äsken! Kylläpä ärsyttävää kun noin huonolaatuista olen mennyt ostamaan.

 

Yhteistyössä