Kun te teette noita valituksia tuotteista

  • Viestiketjun aloittaja Frida
  • Ensimmäinen viesti
mä oon tosi monesta vaan kirjoittanut sähköpostia, ja laittanut siihen paketin/tuotteen tietoja ja tarkan selostuksen viasta, sekä sen mistä ja milloin on ostettu. Ja joka kerta olen hyvityksen saanut, ainoastaan liberolta pyydettiin lähettämään viallinen vaippa oikein postitse, muille on riittänyt pelkkä sähköposti... näin ainakin mun kohdalla on käynyt.
 
sellaisia ei lähetetä mitä on jo syöty (tai en minä ainakaan mitään avattua ole postittanut), vessapaperia olen kerran laittanut postiin ja hapottoman limsapullon ilman sisältöä tietty. kun jollekin netissä reklamoi niin jos toivovat tuotteen lähettämistä niin ilmoittavat kyllä.
 
Minä oon lähettäny s-postia ja säilyttäny tuotteen siihen asti kun tullu vastaus (jos vaan kestää säilytyksen) Joissakin tapauksissa ne tahtoo tuotteen lähetettäväksi sinne. Kerran oon postittanu nakista löytyneen muovin palasen ja tuotteen pakkauksen, mukaan kirje että mikä ollu vikana.
 
valittaja
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:
ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.
joo mutta lain mukaan kauppaan tulee ottaa yhteyttä koska he on korvausvelvollisia.
Suoraan tehtaalta jne. saa yleensä kunnon hyvityksen.

Ja kaupassa on vaan se tietty "valitus aika"
mutta voivat vaatia ottaan kauppaan yhteyttä eka. riippuu hieman tapauksesta
 
Olen tehnyt kerran valituksen pilaantuneesta vauvanruokapurkista, en lähettänyt kuin kirjeen jossa kerroin ja kuvailin. Sain muistaakseni jonkun lahjakortin jolla taisi saada 4-5 samanlaista tuotetta. Onneksi en syöttänyt lapselle haistamatta ja maistamatta sitä mömmöä....
Nykyäänhän on iisiä kun voi laittaa digikuvia sun muuta menemään. =)
 
vieras
Kertaakaan en ole pyytämättä lähettänyt tuotetta. Ainoat, mistä ne on pyydetty, on ollut Liberolla ja Pampersilla, mistä on pyydetty näyte viallisesta vaipasta. Pampers jopa lähetti palautuskuoren kotiin, Liberolta sai asiakaspalautusosoitteen, mihin lähettäminen oli ilmaista. Pariin kertaan olen laittanut valituksen mukaan sähköpostiin valokuvan viasta, joskus kuva puhuu enemmän kuin tuhat sanaa. Kannattaa pitää se tuote tallessa, jos haluavat näytteen. Valitusta tehdessä kannattaa laittaa kaikki tuote-erään liittyvät koodit mukaan, esim. parasta ennen päiväys ja siihen liittyvät muut koodit, jos vaikka ruokatuotteista valittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:
ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.
ja kaupassa juuri viimeks sanoivat että ennemmin suoraan valmistajalle niistä. silloin osaavat siellä päässä tarkistaa missä on vika ja yleensä korvauskin parempi. kaupasta saa vain vastaavan tuotteen takas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:
ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.
Oikea ohje on ottaa yhteyttä tuotteen myyneeseen kauppaan joka kleimaa maahantuojalle/valmistajalle. Näin on tarkoitus helpottaa kuluttajan "arkea".

Kaupat ei vaan oikeasti hyvitä kunnolla takaisin, yleensä saa vaan vastaavan tuotteen. Valmistajalle kun valittaa niin saa enemmänkin hyvitystä. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
mä oon tosi monesta vaan kirjoittanut sähköpostia, ja laittanut siihen paketin/tuotteen tietoja ja tarkan selostuksen viasta, sekä sen mistä ja milloin on ostettu. Ja joka kerta olen hyvityksen saanut, ainoastaan liberolta pyydettiin lähettämään viallinen vaippa oikein postitse, muille on riittänyt pelkkä sähköposti... näin ainakin mun kohdalla on käynyt.
Näin myös tehnyt ja olen myös liittänyt kuvan tähän sähköpostiin tai palautteeseen kyseisen tuotteen /valmistajan nettisivuilla..
 
valittaja
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:
ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.
Oikea ohje on ottaa yhteyttä tuotteen myyneeseen kauppaan joka kleimaa maahantuojalle/valmistajalle. Näin on tarkoitus helpottaa kuluttajan "arkea".

Kaupat ei vaan oikeasti hyvitä kunnolla takaisin, yleensä saa vaan vastaavan tuotteen. Valmistajalle kun valittaa niin saa enemmänkin hyvitystä. :saint:
näin juuri ja jos vaömistaja suostuu korvaamaan ilman kaupanvälikättä kannattaa se tehdä koska parempi kuluttajalle
 
Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:
ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.
joo mutta lain mukaan kauppaan tulee ottaa yhteyttä koska he on korvausvelvollisia.
Suoraan tehtaalta jne. saa yleensä kunnon hyvityksen.

Ja kaupassa on vaan se tietty "valitus aika"
mutta voivat vaatia ottaan kauppaan yhteyttä eka. riippuu hieman tapauksesta
no, mä oon tehnyt paljon valituksia (koska oon sitä mieltä että jos ostan jotain ja se on viallinen niin on molempien hyöty, siis sekä minun että valmistajan, että valitan ja informoin heitä mikä tuotteessa mättää. näin minä saan hyvityksen ja tuotteen tekijä voi parantaa tuotteensa laatua.) niin siis ja kertaakaan ei ole vaadittu eikä pyydetty eikä edes tiedusteltu että olenko ottanut tai että pitäisi ottaa kauppaan yhteyttä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
Alkuperäinen kirjoittaja valittaja:
ensisijaisest tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Mutta jos ei esim ole kuittia niin sitte valmistajaan/maahantuojaan/ostajaan.
mä valitan aina valmistajalle, eihän se kaupan vika ole jos tuotteessa on vikaa.
Oikea ohje on ottaa yhteyttä tuotteen myyneeseen kauppaan joka kleimaa maahantuojalle/valmistajalle. Näin on tarkoitus helpottaa kuluttajan "arkea".

Kaupat ei vaan oikeasti hyvitä kunnolla takaisin, yleensä saa vaan vastaavan tuotteen. Valmistajalle kun valittaa niin saa enemmänkin hyvitystä. :saint:
mut enemmän kai siitä nyt vaivaa on.. jos saman asian voi hoitaa kotikoneelta käsin sen sijaan että ajaa viallisen tuotteen kanssa takas kauppaan vaihtamaan sen.
 
Koululaisen puma- repusta meni tänään vetoketju rikki, reppu ostettiin tälle syksylle.
Äitini nappasi repun mukaansa ja sai citymarketista 19.90 hyvityslapun, vaikkei edes kuittia enää ollut tallella.
 
Ai joo, kerran mä ostin 2 paskaa rullaverhoa..mikä se firma nyt on kun niitä valmistaa..no, enivei, palautin ekan verhon kauppaan kun liimaukset pettivät ja verho putos sieltä tangostaan lattialle, ja samalla laitoin valmistajalle sp:tä asiasta...se allekirjoittanut vänkäs jotain ettei heidän tuotteet käyttäydy siten..
Mä hölmö vielä vaihdoin uuteen samanlaiseen sen ekan verhon ja avot, toka tippu ihan samalla tavalla...vaihdoimme muutaman sp:n valmistajan edustajan kanssa ja heidän kantansa oli tiukka; verhoissa ei ole mitään vikaa!!!! PISTE! :kieh:

Silloin mä olin aika raivostunut. Toka palautui kans kauppaan, mutta enää en tehnyt samaa virhettä että olisin ottanut uuden samanlaisen verhon vastaan! Hitto kun mä en nyt muista sitä lafkaa...
 

Yhteistyössä