Kun te nyt ette sitten kuitenkaan mene siellä prismassa heti pakkaamaan ostoksianne...

Status
Viestiketju on suljettu.
Huoh, ymmärrän tietysti tuon. Halusinkin tietää, mitä teet niillä muutamilla kymmenillä sekunneilla, jotka saat tuossa "säästettyä". Ymmärsitkö sinä kysymyksen?
Käyn kuule vaikka otto-automaatilla! Sä et tunnu tajuavan, että ei tässä ole kyse siitä että sä annat mulle x määrän lisäaikaa nopeuttamalla asiointiasi, vaan että sä teet omasta asioinnistasi sujuvampaa, jotta niillä sinun perässä tulevillasi on yhtäläiset mahdollisuudet sujuvaan kaupankäyntiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24397397:
Milläköhän vuosituhannella sä olet ollut kaupassa töissä, jos te olette viivakoodinlukijalla lukeneet pankki- ja luottokortteja? Mä olen seurannut maksukorttien kehitystä 80-luvulta lähtien, ja en ole kyllä viivakoodeilla varustettuihin kortteihn vielä törmännyt. Mä olenkin tällainen n00b.
Anteeksi teidän suuri kuningattaruutenne tämä kamala virheeni. :( Sanoin väärin, olen siitä syvästi pahoillani ja kauhean hämilläni. :ashamed: Tai sit en. ihmiset kato tekee joskus virheitä.

Voi luoja sentään sä olet inhottavasti käyttäytyvä ihminen etkä osaa mitään sanoa kauniisti. Aika harvoin edes asiallisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
voi idiotismia
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24397419:
Käyn kuule vaikka otto-automaatilla! Sä et tunnu tajuavan, että ei tässä ole kyse siitä että sä annat mulle x määrän lisäaikaa nopeuttamalla asiointiasi, vaan että sä teet omasta asioinnistasi sujuvampaa, jotta niillä sinun perässä tulevillasi on yhtäläiset mahdollisuudet sujuvaan kaupankäyntiin.
Miksi sä olet noin aggressiivinen? Vaikutat tosi epämiellyttävältä ja itsekeskeiseltä ihmiseltä.
 
voi idiotismia
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24397446:
Kuin myös!
Mutta toisin kuin sä, mä en saa raivokohtauksia tuollaisten pikkuseikkojen takia. Sähän käyttäydyt kuin pikkulapsi kun möykkäät ja nimittelet täällä toisia hulluiksi.
 
"vieras"
Ihan oikeesti hei! Mittauttakaa verenpaineet tms. Korkea verenpaine aiheuttaa tollasta ärtyisyyttä ja tää ketju aiheuttaa korkeaa verenpainetta.
Joku vika täytyy ihmisen fysiikassa tai psyykessä olla, kun tällasta tekee...
 
"Eee"
Oon sitä mieltä, että sillon wanhoina hywinä aikoina, kun kassalla oli vielä kassahenkilö, joka teki ne kassahenkilön tehtävät, tämäkin homma sujui paljon kätevämmin. Nyt kun jokainen asiakas pitäisi erikseen kouluttaa, mutta ei tietenkään ole koulutettu, siihen, miten siinä kassalla tulee käyttäytyä, missä kohdessa kortti tunkea koneeseen jne, niin oikeasti siinä hommassa menee paljon kauemman aikaa.

Minä ainakin rehellisesti myönnän miettiväni kassajonossa yleensä ihan muita asioita kuin sitä, miten saisin pari sekunnin kymmenesosaa säästettyä, joten se bonuskortti ei välttämättä ole käytetty koneessa vielä siinä vaiheessa, kun sen olisi aikaisimmillaan voinut tehdä, enkä aio ottaa tästä stressiä jatkossakaan. Jos sielä olisi sellainen kassahenkilö, joka osaa sen homman tehdä nopeammin kuin minä, niin miksei sitä kassapäätejärjestelmää ole voitu rakentaa niin päin, että kse kassahenkilö tekee sen?
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
huippu ketju, hetkessä tuhottomasti tekstiä :D
Avaako ihmiset nää Björnin ketjut "jaa taas se avautuu kauppajutuista, pakko lukee, joko se nyt myöntää et on jossain alepan kanssalla duunissa.." ajatuksen takia, :D?
 
"vieras"
Enemmän niitä jonoja lyhentäisi se, että myyjät lopettaisivat sen älyttömän tavan pakata jogurttipurkit pikkupusseihin. Ja vaatteet, vie tuhottomasti aikaa kun viikkailevat niitä ja laittavat ne nätistä pusseihin. Sellaista palvelua odotan vaateliikkeissä tai Stockalla, en missään marketissa.
Ei ollenkaa älytön tapa! Minusta on aivan ihana että ne jugurtit laitetaan pussiin ja vaatteet viikataan nätisti. On täällä kyllä ihme porukkaa kun mikään ei kelpaa:(
Sitten sitä tuliskin sanomista jos kassa myttäis ne vaatteet muiden ostoksien sekaan ja jugurttipurkit sotkis ne vaatteet:)
 
Meilläpäin kysytään aina "pakkaanko jugurtit pussiin" ja annan pakata. Ne pikkupussit kun on just passeleita wc:n roskikseen pussiksi, ja ainakin S-marketissa ne pussit on biohajoavia joten voipi biojäteroskiksen pussinaki käyttää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24396999:
Huomaa, että tällä palstalla on vain muutama, joilla järjenjuoksu pelaa, ja jotka kykenevät ajattelemaan muitakin kuin vain itseään.
Niinhän sinäkin ajattelet itseäsi, kun teet näitä aloituksia :D

"Toimikaa nopeammin, tehokkaammin, että minäkin voin asioida kaupan kassalla enkä joudu odottelemaan turhia..."
 
"vieras"
Tuleeko sulle joku paniikki siinä kassalla kun on niin kiire päästä pois?Tai jos sulla ei ole aikaa odottaa niin suosittelen hoitamaan kauppareissut ajan kanssa.
 
Nopeammin ja tehokkaammin toimiminen on kieltämättä paska idea.
Voi sen tuolleenkin ajatella, toki.
Ap:n oma minäkekseisyys paistaa läpi, vaikka kuinka yrittää sitä peitellä.

Ilmeisesti teitä ottaa päähän sitten vanhemmat henkilöt, jotka eivät ole tottuneet vielään euroihin, maksukortteihin, lukupäätteisiin?

Muoks. Me käymme mieheni kanssa kaupassa yleensä. Toinen maksaa, toinen pakkaa sitä mukaa, kun tavarat tulevat liukuhihnalle EAN-koodin lukemisen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi juuri tein noin kuin ap ehdotti ja kassa huomautti että sitä korttia ei saa laittaa lukijaan ennenkuin maksutapa on valittuna (siis kassa on valinnut sen koneelta kun viimeinen ostos on vedetty)!! Joten se siitä kätevästä...
 
"tii-"
Mä veikkaan, et ihmiset on kassalla kiireisiä ja vittuuntuneita toisten hidastelusta, koska ne on tuhlannut kaiken aikansa lihatiskillä/maitohyllyllä/hedelmäosastolla kärryt pitkin poikin toisten tiellä miettien "mitäs me tänään syötäisiin?".
 
"xxx"
Mäkin koitin viimeksi täältä oppineena laittaa kortin ajoissa lukijaan, kas mitä kävi, ei onnistunut vaan täytyi ottaa kortti pois ja kassan naputella koneettaan uudestaan --> moninkertainen aika meni verrattuna siihen hirveään ajantuhlaukseen, kun odottaa ensin että kassa on valmis.

Ymmärrän että kassalla ei pitäisi ruuhka-aikaan kupeksia, mutta eikö toisaalta voisi olla sen verran huomaavainen ja epäitsekäs, että antaa kaikkien asioida rauhassa.
 
"..."
Tässä vinkkejä kauppajonoon:

-Jumppaa lantionpohjan lihaksia
-suunnittele ruokia seuraavalle viikolle
-ilahduta lähellä seisovaa vanhusta ja hymyile -ehkä siitä seuraa juttutuokio, joka on vanhuksen ainoa koko viikkoon.
-suunnittele seuraavia juhlia (synttärit, joulu, vappu)
-ota mp3 mukaan ja kuuntele musaa
-jos lapset mukana, niin leikkikää jotain leikkiä :etsikää jotain värejä, leikkikää "laiva on lastattu" tai muuta kehittävää.

...
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
"Jeps"
Me käytetään kyllä eri kauppoja joten en aina kyllä muista mikä menettelytapa on milloinkin oikein ja siksi annan bonari- ja maksukortit vasta jälkikäteen. Katosnääs kun meirän Prismassa kassa vetää bonuskortin omassa koneessaan ja maksukorttia ei saa laittaa ennen kuin tämä on tehty ihan lopussa. Meijän K-kaupassa tässä taasen saa laittaa sen kortin heti siihen ja se nappaa bonarit siittä ja sit saan valita maksutavan. Onneks säästän vähän aikaa siinäkin kun plussaominaisuus löytyy pankkikortista :D Voi sissus sentää mitä ongelmia :LOL:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä