Oon sitä mieltä, että sillon wanhoina hywinä aikoina, kun kassalla oli vielä kassahenkilö, joka teki ne kassahenkilön tehtävät, tämäkin homma sujui paljon kätevämmin. Nyt kun jokainen asiakas pitäisi erikseen kouluttaa, mutta ei tietenkään ole koulutettu, siihen, miten siinä kassalla tulee käyttäytyä, missä kohdessa kortti tunkea koneeseen jne, niin oikeasti siinä hommassa menee paljon kauemman aikaa.
Minä ainakin rehellisesti myönnän miettiväni kassajonossa yleensä ihan muita asioita kuin sitä, miten saisin pari sekunnin kymmenesosaa säästettyä, joten se bonuskortti ei välttämättä ole käytetty koneessa vielä siinä vaiheessa, kun sen olisi aikaisimmillaan voinut tehdä, enkä aio ottaa tästä stressiä jatkossakaan. Jos sielä olisi sellainen kassahenkilö, joka osaa sen homman tehdä nopeammin kuin minä, niin miksei sitä kassapäätejärjestelmää ole voitu rakentaa niin päin, että kse kassahenkilö tekee sen?