Kun te nyt ette sitten kuitenkaan mene siellä prismassa heti pakkaamaan ostoksianne...

Status
Viestiketju on suljettu.
Vaan kyyläätte siinä silmä kovana mitä myyjä tekee, niin voisitteko edes tehdä sen verran, että jos teillä on sirullinen s-etukortti, josta otatte vain bonukset, niin käytätte sitä sirukortinlukijassa, ja jos maksatte kortilla, niin laitatte sen kortin siihen jo valmiiksi ja valitsette maksutavan (pankki tai luotto). Älytöntä hoitaa nämä kaksi asiaa vasta kun kassa ilmoittaa loppusumman. Ja vaikka teillä olisi siruton bonuskortti, ja maksatte kortilla, niin voitte siltikin laittaa sen kortin siihen jo heti ja valita maksutavan. Ihmiset tuntuvat luulevan, että niitä bonuksia tulisi muka jotenkin vähemmän, jos sitä korttia käyttää siinä jo hyvissä ajoin... joo ei. Ja sama, vaikka annatte ensin sen bonuskortin ja ovelasti vasta sitten pullokuitit, niin se bonus tulee kylläkin vain siitä loppusummasta, eli ette saa pullopanteista kahta kertaa bonuksia. Kysyttävää?
 
"vieras"
Enpä taida jatkossakaan tunkea sitä korttia malttamattomana siihen sirukortinlukijaan jo ennen loppusummaa. Siihen menee noin sekunti, kun sen käsistäni siihen työnnän loppusumman kuultuani. =)
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
"vieras"
Mua kiinnostaa tietää, että miksi olet tuollaisella alalla, kun tuommoiset pikkujutut nyppii? Ja onko se sulta jotenkin pois, jos yhden asiakkaan kanssa menee kaksi nanosekunttia pidempään?

Ja siskoni on s-marketissa töissä ja on neuvonut muuten antamaan pullokuitit erikseen ja laittamaan ne rahat s-tilille ja sitten ihan omana tapahtumanaan hoitamaan ostokset, joilloin bonuksen määrä ei vähene. Mutta sähän revit peliverkkaris täysin, jos joku non tekee. Meneehän tossanyt herranjumala aikaa. :D
 
[QUOTE="vieras";24396623]Pitäisiköhän sun Björni pysytellä siellä Stokkalla vaan, eikä tulla rahvaan Prismaan ollenkaan.[/QUOTE]

Emmä jaksa raahata ostoksia niin kaukaa, kun prisma on 100 metrin päässä.
 
mikä nyppii
Hihhihhih :D

Kyllä on maailma kiireiseksi mennyt, kun kaupassakin on niin kova kiire pakkaamaan tavaroita, ettei seisoskella jouda. Mutta mutta, tehokkuus ennen kaikkea ;)
 
Enemmän niitä jonoja lyhentäisi se, että myyjät lopettaisivat sen älyttömän tavan pakata jogurttipurkit pikkupusseihin. Ja vaatteet, vie tuhottomasti aikaa kun viikkailevat niitä ja laittavat ne nätistä pusseihin. Sellaista palvelua odotan vaateliikkeissä tai Stockalla, en missään marketissa.
 
"sisi"
Pidä nyt jo turpas kiinni, yrität olla hauska ja varmaan Majuri nr. 2, mutta ei onnistu. Käske miehes käymään kaupassa niin sun ei tarvi enää ärsyyntyä joka asiasta.
 
[QUOTE="vieras";24396619]Mua kiinnostaa tietää, että miksi olet tuollaisella alalla, kun tuommoiset pikkujutut nyppii? Ja onko se sulta jotenkin pois, jos yhden asiakkaan kanssa menee kaksi nanosekunttia pidempään?

Ja siskoni on s-marketissa töissä ja on neuvonut muuten antamaan pullokuitit erikseen ja laittamaan ne rahat s-tilille ja sitten ihan omana tapahtumanaan hoitamaan ostokset, joilloin bonuksen määrä ei vähene. Mutta sähän revit peliverkkaris täysin, jos joku non tekee. Meneehän tossanyt herranjumala aikaa. :D[/QUOTE]

En ole kyllä tietääkseni kertonut, missä olen tällä hetkellä töissä?? Joten epäilen ettet sitä tiedä. Mutta kysymys kuuluu, miksei siinä kassalla voisi tehdä jotain hyödyllistäkin, jos ei viitsi mennä pakkaamaan. Se kuitenkin nopeuttaa sitä maksutapahtumaa melkoisesti, ei ole mikään sekunnin homma, kuten joku tuolla "viisaana" sanoi.

Minusta sun kannattaa jatkossakin ottaa pullorahat erikseen ja laittaa s-tilille, ihan järkevä idea, miksi mulla olisi jotain ongelmaa sen suhteen?
 
"vempula"
Oon niin nolo että mä käytän yleensä electronia ja aina oon tuupannut sen sinne jo valmiiksi. Joku kerta kassa-täti mulle kuitenkin sanoi että älä vielä laita sitä ja kysyin että miksi kun oon aina ennenkin näin tehnyt, sanoi että electron ei välttämättä ota bonuksia jos sen laittaa etukäteen. :O Ja pullopantit mä otan yleensä rahana! ja se vasta hidastaakin ;) Mutta mä meen kyllä etukäteen pakkaamaan, ni jos se korvais tätä mun muuten hidasta toimintaani?
 
Enemmän niitä jonoja lyhentäisi se, että myyjät lopettaisivat sen älyttömän tavan pakata jogurttipurkit pikkupusseihin. Ja vaatteet, vie tuhottomasti aikaa kun viikkailevat niitä ja laittavat ne nätistä pusseihin. Sellaista palvelua odotan vaateliikkeissä tai Stockalla, en missään marketissa.
En ole törmännyt täällä päin jogurttipurkkeja pussitteleviin myyjiin, mutta sitten mitä taas vaatteisiin tulee, niin se kuuluu kyllä sen kassan työtehtäviin poistaa hälyttimet vaatteista, ja viikkaaminen on aika tehokas keino huomata, jos siellä helmassa joku nappi roikkuu... Se pussittaminen nyt ei ole se aikaa vievin juttu.
 
"vieras"
Uskomatonta, että jollain on joka viikko noin hermoja raastavaa tuo kaupassa käynti. Kaupassa on muuten vähän asiakkaita sulkemisajan lähellä, ei sinne tarvi mennä aina ruuhka-aikaan.
 
Onko sinulla joku pätemisen tarve vai mikä on?
Oletko niin tympääntynyt istumaan kaupan kassalla, että täällä valitat? Vaihda työtä.

Olen nähnyt monia kaupan kassalla istuvia neitokaisia, jotka ovat naama happamalla ja hyvin ynseän oloisia. Lukeudutko sinä heihin?

Btw, tiedätkös, että ne kaupan kassalla olevat ovat töissä just siinä pisteessä. Ei ole asiakkaan tarkoitus helpottaa kaupan kassan työskentelyä, josta kaupan kassan pitäsi selvitä ihan itse.
 
  • Tykkää
Reactions: Lentokala
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24396652:
En ole kyllä tietääkseni kertonut, missä olen tällä hetkellä töissä?? Joten epäilen ettet sitä tiedä. Mutta kysymys kuuluu, miksei siinä kassalla voisi tehdä jotain hyödyllistäkin, jos ei viitsi mennä pakkaamaan. Se kuitenkin nopeuttaa sitä maksutapahtumaa melkoisesti, ei ole mikään sekunnin homma, kuten joku tuolla "viisaana" sanoi.

Minusta sun kannattaa jatkossakin ottaa pullorahat erikseen ja laittaa s-tilille, ihan järkevä idea, miksi mulla olisi jotain ongelmaa sen suhteen?
Sä olet aika hidas, jos saat tuhrautumaan siihen enemmän kuin sekunnin, että kädestäsi työnnät maksukortin siihen laitteeseen...
 
[QUOTE="vempula";24396654]Oon niin nolo että mä käytän yleensä electronia ja aina oon tuupannut sen sinne jo valmiiksi. Joku kerta kassa-täti mulle kuitenkin sanoi että älä vielä laita sitä ja kysyin että miksi kun oon aina ennenkin näin tehnyt, sanoi että electron ei välttämättä ota bonuksia jos sen laittaa etukäteen. :O Ja pullopantit mä otan yleensä rahana! ja se vasta hidastaakin ;) Mutta mä meen kyllä etukäteen pakkaamaan, ni jos se korvais tätä mun muuten hidasta toimintaani?[/QUOTE]

Tämä tuskin on tapahtunut hok-elannon puljuissa, kun ei ole mitään electroneita, jotka "ottaisivat" bonukset (paitsi s-etukortti electron, mutta sehän on bonuskortti). Mutta joo, kyllä pakkaaminen ja sitä kautta muiden huomioiminen kompensoi tässä tapauksessa. Saat anteeksi. <3
 
Ps. musta joka jumalan sirulaitteen sais heivata sinne mihin ei aurinko paista eikä kuukaan loista, ne on suorastaan saatanasta..Sekös vasta ruuhkauttaa kun systeemit on sekaisin, kortti ei mene läpi, laite menee jumiin ja sitä käynnistellään sen saakelin 15min uudestaan jne jne jne.. :D
 
Ei kannata mennä kauppaan vihaisena tai jos on niin kiire ettei ehdi odottaa muita asiakkaita.
Huomaa kuinka kärttyset akat menee kaupaan ja kaikki SIIS KAIKKI ärsyttää.
Ehkä parempi sitten vaan olla menemättä.
 
[QUOTE="vieras";24396680]Sä olet aika hidas, jos saat tuhrautumaan siihen enemmän kuin sekunnin, että kädestäsi työnnät maksukortin siihen laitteeseen...[/QUOTE]

En tiedä miten sinä, mutta suurin osa ihmisistä maksaa yhdistelmäkortilla (credit/debit) ja kun sen kortin on työntänyt siihen sirukortinlukijaan, niin se miettii hetken, jonka jälkeen valitaan maksutavaksi pankki tai luotto ja taas kone miettii hetken ennen kuin voi syöttää pin-koodin. Tätä ennenhän on luonnollisestikin otettu bonukset, eli tungen kortin koneeseen -> miettii hetken -> vaitsen pelkät bonukset -> otan kortin pois.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä