Kun te nyt ette sitten kuitenkaan mene siellä prismassa heti pakkaamaan ostoksianne...

Status
Viestiketju on suljettu.
VÄÄRIN! sun pitää samaan aikaan pakata, katsoo ettet ole kenenkään tiellä sekuntiakaan ja yhtäaikaa olla 0,1 cm päässä kortinlukijasta valmiina iskemään heti kun lupa tulee.
Heh, ai se kuuluu mennä niin:whistle:
Mä saan varmaan porttarin tuohon meidän lähikauppaan kun yleensä toimin niin että säädän maksulaitteen, pullokuitin ja käteisen kanssa jonkun aikaa.
Sitten 4v hakee vielä muumitikkarit, saa raivarit ja haluaa maksaa itse, ei usko että 2 5cnt kolikkoa ei riitä ja kun vihdoin saa maksettua, alamme pakata ja huomaamme että muovikassit unohtuivat, palaamme jonon hännille ja jätämme ruokaostokset paikoilleen vauvan huutaessa vaunuissa.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
[QUOTE="vempula";24396765]Siis.. tän electron asian ilmaisin sekavasti. Siis kun maksan electronilla niin kassa käskee odottaa ostosten loppuun kunnes kassa vetelee bonukset ja sitten saan vasta tupata electronini..ja näin Prismassa. :O Mutta.. kiitos tästä synninpäästöstä! ;)[/QUOTE]

No mutta kun ei siinä korttipäätteellä tapahdu mitään, ennen kuin se myyjä on painanut omalta päätteeltään että maksat kortilla. Tiedän tämän, koska stockalla hyvin pitkälti samanlainen kassajärjestelmä.
 
Kepsis
Heh, ai se kuuluu mennä niin:whistle:
Mä saan varmaan porttarin tuohon meidän lähikauppaan kun yleensä toimin niin että säädän maksulaitteen, pullokuitin ja käteisen kanssa jonkun aikaa.
Sitten 4v hakee vielä muumitikkarit, saa raivarit ja haluaa maksaa itse, ei usko että 2 5cnt kolikkoa ei riitä ja kun vihdoin saa maksettua, alamme pakata ja huomaamme että muovikassit unohtuivat, palaamme jonon hännille ja jätämme ruokaostokset paikoilleen vauvan huutaessa vaunuissa.
Siis tämähän tarkoittaa vaan sitä että olet huono vanhempi kun et saa hoidettua kauppa-asiointia niin ettei kukaan muu häiriintyisi kaupassa edes millisekunniksi sinun tai lapsiesi toiminnasta.
 
"vempula"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24396928:
No mutta kun ei siinä korttipäätteellä tapahdu mitään, ennen kuin se myyjä on painanut omalta päätteeltään että maksat kortilla. Tiedän tämän, koska stockalla hyvin pitkälti samanlainen kassajärjestelmä.
Nii, nii... mutku se sano!! Ja useampikin eri kassa sanoi, kun tätä kysyin, ja siks kyselin ku kerta aikasemminkin olen korttini sinne ajoissa tökänny!
 
[QUOTE="vempula";24396954]Nii, nii... mutku se sano!! Ja useampikin eri kassa sanoi, kun tätä kysyin, ja siks kyselin ku kerta aikasemminkin olen korttini sinne ajoissa tökänny![/QUOTE]

En kertakaikkiaan kykene uskomaan sinua. S-ryhmällä on fujitsun kassajärjestelmät.
 
Heh, ai se kuuluu mennä niin:whistle:
Mä saan varmaan porttarin tuohon meidän lähikauppaan kun yleensä toimin niin että säädän maksulaitteen, pullokuitin ja käteisen kanssa jonkun aikaa.
Sitten 4v hakee vielä muumitikkarit, saa raivarit ja haluaa maksaa itse, ei usko että 2 5cnt kolikkoa ei riitä ja kun vihdoin saa maksettua, alamme pakata ja huomaamme että muovikassit unohtuivat, palaamme jonon hännille ja jätämme ruokaostokset paikoilleen vauvan huutaessa vaunuissa.
Siis menetkö sä oikeasti jonon hännille ostaaksesi muovipussit?? Ja sillä aikaa ostoksesi tekevät siinä laarissa... ei mitään?? Minkä takia sä et voi vaan sanoa että otat x määrän muovipusseja, alat pakata ja maksat ne seuraavassa välissä kun edellinen asiakas on maksanut? Onko tähän jokin syy?
 
"hmm"
Kas, en mene kauppaan bilettämään. Se ei ole minulle mikään harrastuspaikka. Sinne mennään, koska se on välttämätöntä. Jonossa seisominen ei ole hauskaa. Kaksi minuuttia pois minulta yhden ajattelemattoman idiootin takia on 2 minuuttia pois jostain oikeasti hauskasta tekemisestä, josta minä pidän. Sinua ei varmaan haittaa liikenneruuhkatkaan? Mitäs siitä, jos olet autossa puoli tuntia pidempään. Onneksi olkoon ja kaksi sädekehää, minulla ei ole sinun jeesuksellista sielunelämääsi.

Ja sillä, jos käy vahinko, ei ole mitään tekemistä kuvailemani systemaattisen typeryyden kanssa. Jos joku vahingossa pudottaa maitopurkin lattialle ja sitä tullaan siivoamaan pois, se on vahinko. Jos joku onnistuu ihmettelemään korttimaksun vaikeutta viisi minuuttia vaikka se on jokapäiväinen toiminto, se on ihan puhdasta tyhmyyttä. Ei vahinko. Kassahenkilö ei myöskään voi läiskäistä jotain sattumanvaraisesti tarjoustuotteeksi, ja jos sitä ei tajua, kyseessä on taas tyhmyys. Ei vahinko.
Ei, en ole uskovainen, tähän keskusteluun sun on ihan turha tuputtaa sitä jeesusta. On vain ihan turhaa ja terveydelle vaarallista stressata joka pikkuasiasta noin paljon.

Ei, en mene kauppaan bilettämään, se vaan EI ole niin vakavaa, jos siellä menee muutaman minuutin kauemmin,tiedän sen jo kauppaan mennessäni ja osaan varautua ajallisesti tähän.

Jos vain pystyn välttämään, en lähde autolla ruuhkaan, käytän polkupyörää tai ajan vähemmän ruuhkaisia reittejä. JA jos menenkin, osaan katsoa kellosta milloin on ruuhka ja otan vaikka äänikirjan autoon jottei tönöttäminen olisi niin tylsää.

Suuri osa ihmisistä on tyhmiä ja suuri osa vielä tyhmempiä. Vahinkoja sattuu ihan kaikille ja kaikki toimii välillä typerästi. Tämä kannattaa tiedostaa kun on tekemisissä ihmisten kanssa ja varsinkin paikoissa joissa on paljon ihmisiä.

Se että sä menetät hermosi, ei tee hallaa kuin ihan sulle itsellesi, eikä nopeuta mitään. Paitsi sun tervytesi murenemista. Stressi kun ei tee hyvää ihmiselle.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor ja Millenia
"vieras"
Eipä oo tullut mieleenkään että ne kortit vois laittaa siihen etukäteen. Mutta en aio alkaa toimia näin. vituttaa muutenkin kun täällä pitää kaikesta tehdä niin s**tanan tehokasta ja itsepalvelua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24396999:
Huomaa, että tällä palstalla on vain muutama, joilla järjenjuoksu pelaa, ja jotka kykenevät ajattelemaan muitakin kuin vain itseään.
Niin onhan se melkosen itsekkyyden merkki että jono kestää sen 15sek kauemmin kun laittaa kortin vasta ostosten jälkeen, jotta välttyy varmasti siltä "ei älä vielä laita, äh nyt se ei ottanut, oota laitan uudestaan"-sähläyksen. Ihan tosi älä mene sinne kauppaan ollenkaan jos on niin kamala kiire ja huono päivä.
 
[QUOTE="hmm";24396991]Ei, en ole uskovainen, tähän keskusteluun sun on ihan turha tuputtaa sitä jeesusta. On vain ihan turhaa ja terveydelle vaarallista stressata joka pikkuasiasta noin paljon.

Ei, en mene kauppaan bilettämään, se vaan EI ole niin vakavaa, jos siellä menee muutaman minuutin kauemmin,tiedän sen jo kauppaan mennessäni ja osaan varautua ajallisesti tähän.

Jos vain pystyn välttämään, en lähde autolla ruuhkaan, käytän polkupyörää tai ajan vähemmän ruuhkaisia reittejä. JA jos menenkin, osaan katsoa kellosta milloin on ruuhka ja otan vaikka äänikirjan autoon jottei tönöttäminen olisi niin tylsää.

Suuri osa ihmisistä on tyhmiä ja suuri osa vielä tyhmempiä. Vahinkoja sattuu ihan kaikille ja kaikki toimii välillä typerästi. Tämä kannattaa tiedostaa kun on tekemisissä ihmisten kanssa ja varsinkin paikoissa joissa on paljon ihmisiä.

Se että sä menetät hermosi, ei tee hallaa kuin ihan sulle itsellesi, eikä nopeuta mitään. Paitsi sun tervytesi murenemista. Stressi kun ei tee hyvää ihmiselle.[/QUOTE]

Sä olet varmasti työtön tai muu vastaava, kun sinulla tuota aikaa tuntuu riittävän vaikka muille jaettavaksi. Voitko kuitenkin ymmärtää, että takanasi voi olla ihminen joka on ostamassa eväitä, ja on kiire töihin, tai ostaa töiden ruokiksella ruokissapuskat? Onko ihan oikeasti liikaa vaadittu, että ajattelisit muita ihmisiä? On ilmeisesti. "Se on voi voi jossei minun rytmini muille sovi."
 
"voi elämä"
Tämä koko keuhkoaminen näistä kauppa-asioista ois jotenkin muuten kauhean surullista, mutta toisaalta mä olen onnellinen, ettei teillä ole tuon suurempia ongelmia elämässänne! :) Nauttikaa niin kauan kuin tilanne on tämä, ja jos teille joskus tulee OIKEITA murheita, niin muistelkaa silloin kaihoisasti tätä aikaa, kun ei ollut muuta valittamisen aihetta kuin se, milloin muut kaupassa asioijat lykkäävät korttinsa sisään maksupäätteeseen!
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor ja Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24396989:
Siis menetkö sä oikeasti jonon hännille ostaaksesi muovipussit?? Ja sillä aikaa ostoksesi tekevät siinä laarissa... ei mitään?? Minkä takia sä et voi vaan sanoa että otat x määrän muovipusseja, alat pakata ja maksat ne seuraavassa välissä kun edellinen asiakas on maksanut? Onko tähän jokin syy?
Ihan juuri siksi että sun kaltaiset ihmiset repivät pelihousunsa :whistle: Täytyyhän kotiäidilläkin jotain huveja olla.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor ja Millenia
"vieras"
Ihan tosi älä mene sinne kauppaan ollenkaan jos on niin kamala kiire ja huono päivä.
Tai mitä jos te hiturat ja jahkailijat menisitte sinne kauppaan sellaiseen aikaan, ettei siellä ole muita tai vasta sitten kun teillä homma toimii sujuvasti? Ja jos ei toimi, ja kassasysteemit tuntuu ylivoimaisen hankalilta, niin tilatkaa TE ne sapuskanne netin kautta, saatte säätää niiden kanssa itseksenne ihan just niin pitkään kuin huvittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: dechs
Niin onhan se melkosen itsekkyyden merkki että jono kestää sen 15sek kauemmin kun laittaa kortin vasta ostosten jälkeen, jotta välttyy varmasti siltä "ei älä vielä laita, äh nyt se ei ottanut, oota laitan uudestaan"-sähläyksen. Ihan tosi älä mene sinne kauppaan ollenkaan jos on niin kamala kiire ja huono päivä.
Mitä sä saavutat sillä, että olet jonossa tukkeena? Mitä saat siitä enemmän, kun et mene pakkaamaan ostoksiasi tai laita kortteja valmiiksi?
 
[QUOTE="vieras";24397049]Tai mitä jos te hiturat ja jahkailijat menisitte sinne kauppaan sellaiseen aikaan, ettei siellä ole muita tai vasta sitten kun teillä homma toimii sujuvasti? Ja jos ei toimi, ja kassasysteemit tuntuu ylivoimaisen hankalilta, niin tilatkaa TE ne sapuskanne netin kautta, saatte säätää niiden kanssa itseksenne ihan just niin pitkään kuin huvittaa.[/QUOTE]

:LOL:
 
Miten saa oikeasti kaupassa käymisestä aikaiseksi noin ison ongelman? Mihin käyttäisit sen ajan, jonka joudut mahdollisesti odottamaan? Veikkaan, että näiden valitusten kirjoittamiseen menee huomattavasti enemmän aikaa kuin se minuutti, jonka joudut odottamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: sisar puoliQ
ÄHH
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24396999:
Huomaa, että tällä palstalla on vain muutama, joilla järjenjuoksu pelaa, ja jotka kykenevät ajattelemaan muitakin kuin vain itseään.
Muttakun palstaa on mahdotonta miellyttää, kun niin monella on hallussaan 'se ainoa oikea tapa' Toisen mielestä ostoksia pitää mennä pakkaamaan heti, toisen mielestä pitää maksaa ensin. Toisen mielestä lapsi ja aikuinen saa syödä maksamattomia tuotteita, toisen mielestä ei. Toisen mielestä kassa hidastelee kun pakkaa pikkupusseihin, toisen mielestä se on hyvä. Toisen mielestä ostokset pitää latoa hihnalle noin ja toisen mielestä näin. Sitten on vielä kitisevät lapset ja mies jolla on ihan omat tapansa mukana.
MITEN siinä voisi sitten muka ottaa kaikki huomioon? Ja miksi pitäisi, kun MUN OMA tapa on kuitenkin se paras ja ainoa.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24397051:
Mitä sä saavutat sillä, että olet jonossa tukkeena? Mitä saat siitä enemmän, kun et mene pakkaamaan ostoksiasi tai laita kortteja valmiiksi?
En laita kortteja missään valmiiksi, kun muutaman kerran sen tein ja sain siitä kuulla. Nykyään laitan kun olen maksanut, ainakin varma keino ja ei mulla ole siihen mennyt kuin ehkä max 10sek. Jos jotain ärsyttää tuo 10sek niin paljon niin jääkööt himaansa. :D
Teemme isommat ostokset mieheni kanssa joten toinen kyllä pakkaa samalla.
Mutta enpä ole koskaan ketään kyylännyt, että pakkaako vai ei. Mulla on sentään elämä. ;)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24397059:
Ei sulla kyllä järki päätä pakota.
Niinpä. Just tommosia ne kassantukkeet on. "Ei MULLA oo mihinkään kiire, MÄ jahkailen tässä just niin kauan kuin MÄ haluan".

No, nää itsekkäät pilaa maailmassa niin monta muutakin asiaa. Miksei sitten kassa-asioinninkin.
 
[QUOTE="vempula";24397075]Mutta kun on totta!![/QUOTE]

Sitten tähän ei ole kuin kaksi mahdollisuutta 1) niillä on siellä vanhat laitteet tai 2) henkilöstö ei ole ihan perillä laitteiden toiminnasta (tai 3) olet käsittänyt väärin, mitä kyllä epäilen :rolleyes: )
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä