Kun te nyt ette sitten kuitenkaan mene siellä prismassa heti pakkaamaan ostoksianne...

Status
Viestiketju on suljettu.
"Tiina"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24396604:
Vaan kyyläätte siinä silmä kovana mitä myyjä tekee, niin voisitteko edes tehdä sen verran, että jos teillä on sirullinen s-etukortti, josta otatte vain bonukset, niin käytätte sitä sirukortinlukijassa, ja jos maksatte kortilla, niin laitatte sen kortin siihen jo valmiiksi ja valitsette maksutavan (pankki tai luotto). Älytöntä hoitaa nämä kaksi asiaa vasta kun kassa ilmoittaa loppusumman. Ja vaikka teillä olisi siruton bonuskortti, ja maksatte kortilla, niin voitte siltikin laittaa sen kortin siihen jo heti ja valita maksutavan. Ihmiset tuntuvat luulevan, että niitä bonuksia tulisi muka jotenkin vähemmän, jos sitä korttia käyttää siinä jo hyvissä ajoin... joo ei. Ja sama, vaikka annatte ensin sen bonuskortin ja ovelasti vasta sitten pullokuitit, niin se bonus tulee kylläkin vain siitä loppusummasta, eli ette saa pullopanteista kahta kertaa bonuksia. Kysyttävää?
Ai, saako ne ostokset kuitenkin mennä pakkaamaan heti? Niin minä teen. Ja en muuten tiennyt tuota, ettö bonukset voi naputella heti...luulin, että vasta sen jälkeen ku summa on selvillä. Pitääkin kysyä tarkemmin seuraavalla ostoskerralla!
 
Mutta eiks sen kortin saa laittaa siihen vasta kun kassa on näpytellyt loppusumman? Niin ainakin mulle aina sanoo kassamyyjä kun yritän tunkea korttia liian aikaisin.
En tiedä missä näin, mutta prismoissa, s-marketeissa, sokoksissa ja alepoissa sen voi laittaa heti. Pitää vaan muistaa valita maksutapa, eikä jättää asiointia puolitiehen, muuten homma katkeaa kesken ja taas on aloitettava alusta.
 
her
kerran kokeilin laittaa sen maksuvälineen sirukortinlukijaan valmiiksi ennen kuin kassa oli ehtinyt ostoksia vetaista. Ja se meni ihan sekaisin koko homma ja kesti PALJON pidempään siinä veivata sitä korttia uusiksi siihen ja pois, ja taas uusiksi, ennenkö hyväksyi kortin ja otti sen maksun sieltä. Joten ehkäpä odottelen ihan rauhassa, että loppusumma on selvillä ja maksan sitten.

Luulisin ettei kassa saa extraa palkkaansa siitä, kuinka monta asiakasta saa menemään kassasta läpi 8h työpäivän aikana. Ainakaan minun kassaneitiaikoinani asiakkaiden kanssa saattoi jopa jutella siinä työn lomassa, eikä vaan saada äkkiä niitä pois kaupasta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24396703:
En tiedä miten sinä, mutta suurin osa ihmisistä maksaa yhdistelmäkortilla (credit/debit) ja kun sen kortin on työntänyt siihen sirukortinlukijaan, niin se miettii hetken, jonka jälkeen valitaan maksutavaksi pankki tai luotto ja taas kone miettii hetken ennen kuin voi syöttää pin-koodin. Tätä ennenhän on luonnollisestikin otettu bonukset, eli tungen kortin koneeseen -> miettii hetken -> vaitsen pelkät bonukset -> otan kortin pois.
Ihan Electronilla maksan, joten en noudata neuvojasi jatkossakaan. Taisit olla kaupassa töissä vähän liian kauan...
 
ei täällä ainakaan voi niitä kortteja tunkea koneeseen ennen loppusummaa, paitsi sen boonuskortin k- ryhmän kaupassa. menee heti jökkiin. ja pakkaan ostoksia samalla jos mulla on paljon tavaraa, mutta jos vain vähän, niin enpä vaivaudu. mun puolesta jokainen saa odottaa tai sitten voivat häipyä kaupasta ja tulla sitten kun siellä on tyhjää.
 
---
Jaa, ei meillä S-kortilla saa itse bonuksia,vaan se pitää antaa myyjälle. Ja jos yrität laittaa pankkikorttia yhtään ennen kuin kassa on saanut sen bonuskortin vetämisen ja näpyttelemisen valmiiksi, niin koko homma joudutaan aloittaa alusta. Näin Varubodenilla siinä HOK-Elannon naapurissa. Joten enpä ole edes tiennyt, että HOK-Elannon kaupassa käydessäni pitäisi toimia toisin?

K-kaupoissa toki on ihan eri systeemit, mutta en sielläkään uskalla laittaa niitä kortteja sinne etukäteen.
 
Onko sinulla joku pätemisen tarve vai mikä on?
Oletko niin tympääntynyt istumaan kaupan kassalla, että täällä valitat? Vaihda työtä.

Olen nähnyt monia kaupan kassalla istuvia neitokaisia, jotka ovat naama happamalla ja hyvin ynseän oloisia. Lukeudutko sinä heihin?

Btw, tiedätkös, että ne kaupan kassalla olevat ovat töissä just siinä pisteessä. Ei ole asiakkaan tarkoitus helpottaa kaupan kassan työskentelyä, josta kaupan kassan pitäsi selvitä ihan itse.
En mä istu kaupan kassalla, mä asioin siinä. Ja pointti on että huomioisit sinäkin muita asiakkaita. Et ajattelisi vain itseäsi...
 
Kyllä minullekin on ihan sanottu että "odota... nyt voi laittaa kortin". Että mitähän tällä etukäteen tunkemisella nyt saavutettaisiin? Jossain säästettäisiin sekunti tai kaksi, jossain paikassa taas täytyy ottaa kortti ulos ja kassan näppäillä hommat uudestaan että edes toimii. Mutta Björn olisi tyytyväinen kun asiakkaat hutiloi äkkiä tieltä pois anteeksipyydellen?

Oikeasti nämä aloitukset menee jo ihan liian pitkälle. On aasiakkaita joo, mutta maailma kaupoissakaan ei toimi tehokkaana tehdasliukuhihnana, jossa jokainen menetetty sekunti lohkoo tuottavuutta. Asiakkaat haluavat viihtyisän kaupan, ei paikkaa jossa henkilökunta piiskaa eteenpäin "nopeaa nopeaa nyt että saadaan rahat takanakin olevalta" "älä koske tuohon, älä katso tuota, jätä vittu ostamatta jos et osaa olla".

Jos tosiaan risoo kaupat ja niissä asioivat ihmiset noin paljon, niin suosittelen tarpeen mukaan joko työpaikan vaihtoa tai ostosten kotiin tilaamista - tai molempia.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor ja säpäle
hf
Minusta on mukavaa kun vatteet ja jugurtit saa pikkupusseihin jos haluaa =) Myyjä siis tarjoaa että voi laittaa ne sinne itse =) Ja tosiaan mulle on kanssa sanottu, että pitää odottaa että siihen kortinlukijaan tulee se "laita kortti" jne .... Ei välttämättä muuten ota ja koko höskä pitää tehä uusiks...
 
[QUOTE="Tiina";24396711]Ai, saako ne ostokset kuitenkin mennä pakkaamaan heti? Niin minä teen. Ja en muuten tiennyt tuota, ettö bonukset voi naputella heti...luulin, että vasta sen jälkeen ku summa on selvillä. Pitääkin kysyä tarkemmin seuraavalla ostoskerralla![/QUOTE]

Joo mene vain pakkaamaan.
 
Minusta on mukavaa kun vatteet ja jugurtit saa pikkupusseihin jos haluaa =) Myyjä siis tarjoaa että voi laittaa ne sinne itse =) Ja tosiaan mulle on kanssa sanottu, että pitää odottaa että siihen kortinlukijaan tulee se "laita kortti" jne .... Ei välttämättä muuten ota ja koko höskä pitää tehä uusiks...
En mäkään haluaisi, että ne tekstiilit siinä hihnalla pyörii, se on meinaan älyttömän likainen, vaikkei se mustasta niin näykään.
 
"vempula"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24396685:
Tämä tuskin on tapahtunut hok-elannon puljuissa, kun ei ole mitään electroneita, jotka "ottaisivat" bonukset (paitsi s-etukortti electron, mutta sehän on bonuskortti). Mutta joo, kyllä pakkaaminen ja sitä kautta muiden huomioiminen kompensoi tässä tapauksessa. Saat anteeksi. <3
Siis.. tän electron asian ilmaisin sekavasti. Siis kun maksan electronilla niin kassa käskee odottaa ostosten loppuun kunnes kassa vetelee bonukset ja sitten saan vasta tupata electronini..ja näin Prismassa. :O Mutta.. kiitos tästä synninpäästöstä! ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh?;24396614:
Mikä sua vaivaa näiden kauppa-asioiden kanssa?
Kyllä siellä käyminen alkaa pikkuhiljaa vituttaa itse kutakin, etenkin jos jonoon sattuu. Keskiverto ihminen kun tuntuu olevan niin saatanan tyhmä, että ostosten maksaminen ja kortinlukijan käyttö ovat ylitsepääsemättömiä ongelmia, joita ei opita edes monta kertaa viikossa tapahtuvalla harjoittelulla.

Yksi haluaa maksaa pronssikaudelta peräisin olevalla käytännöllä, eli nyrkillisellä metallinkappaleilla, joita myös kolikoiksi sanotaan.. Toinen tunkee kassaneidille kirjastokorttia.. Kolmas ihmettelee ja kiukuttelee, miksi ei saanut alennushintaa tuotteesta, jonka viereinen tuote oli alennuksessa..
 
Viimeksi muokattu:
"hmm"
ON hyvä että jugurtit ym pehmeämetallikantiset pistetään pussiin, muuten ne menee todella helposti rikki, pikku kulmatönäisy vain ja plörts se on siinä liukuhihnalla ja muiden ostosten seassa. JA siinä vasta aikaa meneekin!
 
"hmm"
Kyllä siellä käyminen alkaa pikkuhiljaa vituttaa itse kutakin, etenkin jos jonoon sattuu. Keskiverto ihminen kun tuntuu olevan niin saatanan tyhmä, että ostosten maksaminen ja kortinlukijan käyttö ovat ylitsepääsemättömiä ongelmia, joita ei opita edes monta kertaa viikossa tapahtuvalla harjoittelulla.

Yksi haluaa maksaa pronssikaudelta peräisin olevalla käytännöllä, eli nyrkillisellä metallinkappaleilla, joita myös kolikoiksi sanotaan.. Toinen tunkee kassaneidille kirjastokorttia.. Kolmas ihmettelee ja kiukuttelee, miksi ei saanut alennushintaa tuotteesta, jonka viereinen tuote oli alennuksessa..
Jos se on noin vaikeaa, niin pakkoko sinne on mennä? Koita suhtautua hei huumorilla, mua on nykyään vaan aina alkanut huvittaa kun ihmiset tumpeloi, ei kaiken tarvi olla niin vakavaa ja ei aina tarvi valittaa ja ottaa kaikkea kuolemanvakavana loukkauksena itseään kohtaan. Mitä sitten jos kaupassa menee 2min pidempään? Ihmiset on aika hassuja loppujenlopuks ja kaikki me itsekin ollaan tumpeloitu monesti, miksi sitten vetää herneet nekkuun kun joku muu tekee niin. Hassua se vaan on, jos siihen osaa suhtautua oikein. Vähän kuin korkeasaaren apinat, 'hehee, tekeepäs toi hassusti, kyllähän mäkin joskus.'
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia ja idunnor
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24396715:
En tiedä missä näin, mutta prismoissa, s-marketeissa, sokoksissa ja alepoissa sen voi laittaa heti. Pitää vaan muistaa valita maksutapa, eikä jättää asiointia puolitiehen, muuten homma katkeaa kesken ja taas on aloitettava alusta.
Meidän lähi s-marketissa kassa sanoo aina koska kortin voi laittaa? Monesti olen laittanut liian aikaisin ja laite ei ole hyväsynyt sitä.
 
[QUOTE="hmm";24396860]Jos se on noin vaikeaa, niin pakkoko sinne on mennä? Koita suhtautua hei huumorilla, mua on nykyään vaan aina alkanut huvittaa kun ihmiset tumpeloi, ei kaiken tarvi olla niin vakavaa ja ei aina tarvi valittaa ja ottaa kaikkea kuolemanvakavana loukkauksena itseään kohtaan. Mitä sitten jos kaupassa menee 2min pidempään? Ihmiset on aika hassuja loppujenlopuks ja kaikki me itsekin ollaan tumpeloitu monesti, miksi sitten vetää herneet nekkuun kun joku muu tekee niin. Hassua se vaan on, jos siihen osaa suhtautua oikein. Vähän kuin korkeasaaren apinat, 'hehee, tekeepäs toi hassusti, kyllähän mäkin joskus.'[/QUOTE]
Kas, en mene kauppaan bilettämään. Se ei ole minulle mikään harrastuspaikka. Sinne mennään, koska se on välttämätöntä. Jonossa seisominen ei ole hauskaa. Kaksi minuuttia pois minulta yhden ajattelemattoman idiootin takia on 2 minuuttia pois jostain oikeasti hauskasta tekemisestä, josta minä pidän. Sinua ei varmaan haittaa liikenneruuhkatkaan? Mitäs siitä, jos olet autossa puoli tuntia pidempään. Onneksi olkoon ja kaksi sädekehää, minulla ei ole sinun jeesuksellista sielunelämääsi.

Ja sillä, jos käy vahinko, ei ole mitään tekemistä kuvailemani systemaattisen typeryyden kanssa. Jos joku vahingossa pudottaa maitopurkin lattialle ja sitä tullaan siivoamaan pois, se on vahinko. Jos joku onnistuu ihmettelemään korttimaksun vaikeutta viisi minuuttia vaikka se on jokapäiväinen toiminto, se on ihan puhdasta tyhmyyttä. Ei vahinko. Kassahenkilö ei myöskään voi läiskäistä jotain sattumanvaraisesti tarjoustuotteeksi, ja jos sitä ei tajua, kyseessä on taas tyhmyys. Ei vahinko.
 
  • Tykkää
Reactions: Björn
"vieras"
Joo. On se oikeesti rassaavaa, kun edellä oleva ensin seisoskelee kassakoneen edesä odottamassa, että kaikki ostokset on lyöty kassaan, sitten alkaa kaivaa kassistaan lompakkoa, lompakosta kortteja. Ja sitten vasta vaivautuu pakkaamaan ostoksensa -ellei huomaa, että unohti kasseja ottaa, voisikos ottaa nämä kolme, ai ne pitäisi maksaakin, no odotas, etsin lompakon ja lompakosta kolikoita...

Ja pahimmat kassantukot jää pakkaamaan siihen portin väliin, ettei seuraava vain pääsisi liian sujuvasti pakkaamaan niitä omia ostoksiaan.

Oikeesti nyt, ihmiset! Miksei asioita voi tehdä sujuvammin??? Miksi on pakko jumittaa ja hidastella ja kökkiä???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24396604:
Vaan kyyläätte siinä silmä kovana mitä myyjä tekee, niin voisitteko edes tehdä sen verran, että jos teillä on sirullinen s-etukortti, josta otatte vain bonukset, niin käytätte sitä sirukortinlukijassa, ja jos maksatte kortilla, niin laitatte sen kortin siihen jo valmiiksi ja valitsette maksutavan (pankki tai luotto). Älytöntä hoitaa nämä kaksi asiaa vasta kun kassa ilmoittaa loppusumman. Ja vaikka teillä olisi siruton bonuskortti, ja maksatte kortilla, niin voitte siltikin laittaa sen kortin siihen jo heti ja valita maksutavan. Ihmiset tuntuvat luulevan, että niitä bonuksia tulisi muka jotenkin vähemmän, jos sitä korttia käyttää siinä jo hyvissä ajoin... joo ei. Ja sama, vaikka annatte ensin sen bonuskortin ja ovelasti vasta sitten pullokuitit, niin se bonus tulee kylläkin vain siitä loppusummasta, eli ette saa pullopanteista kahta kertaa bonuksia. Kysyttävää?
EN ole koskaan edes miettinyt kaupassa käyntiä, maksutapaa, kortin laittamista sirulukijaan tai mitään muutakaan asiaan liittyvää noin paljon. Käyn kaupassa ja yleensä olen täysin omissa maailmoissani (yksin ollessani) ja herään vasta kotona kun laitan ruokia kaappiin.... Miehen kanssa käydessäni mies jättää mut jonnekin osastolle ja hakee sitten mukaansa kun on kerännyt kaikki ostokset kärryyn... (miehen sanojen mukaan)

Voiko kaupassa käynti tosiaan aiheuttaa noin paljon ajatuksia ja päänvaivaa. ? :O Tai pitäisköhän mun vaan yrittää keskittyä enemmän tähän maailmaan ja elämään...? :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä