Kun te nyt ette sitten kuitenkaan mene siellä prismassa heti pakkaamaan ostoksianne...

Status
Viestiketju on suljettu.
Ketjusta opittua: Jos jumittelen kassalla viisi minuuttia silkkaa vittumaisuuttani, takanaolevat eivät saa ärsyyntyä siitä. Koska sitten ne on turhasta stressaavia mielisairaita.
 
"hmm"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24397169:
Kuinka voisitkaan, kun et kykene ajattelemaan muita. Minä minä minä. Mii miimimimimimimi miiimii.
Tämä myös. Vaikka hän on kanssasi eri mieltä, niin missään tekstissä ei sanota mitään sellaista mikä oikeuttaisi sun purkauksen.
 
"hmm"
Ketjusta opittua: Jos jumittelen kassalla viisi minuuttia silkkaa vittumaisuuttani, takanaolevat eivät saa ärsyyntyä siitä. Koska sitten ne on turhasta stressaavia mielisairaita.
Jos sä teet sen tahallas, ilkeyttäsi, se on ihan eri asia kuin viivyttely joka johtuu siitä, kun mummo joka vapisevin käsin laskee kolikoita, tai parkuvia samalla lapsia kaitseva äiti on hidas, tai kun joku ei vaan osaa käyttää päätettä, tai kassa pussittaa tavaroita, tai joku vaan toimii oman tapansa mukaan kaupassa, joka on ehkä hippasen hitaampi kuin omas.
 
[QUOTE="hmm";24397254]Jos sä teet sen tahallas, ilkeyttäsi, se on ihan eri asia kuin viivyttely joka johtuu siitä, kun mummo joka vapisevin käsin laskee kolikoita, tai parkuvia samalla lapsia kaitseva äiti on hidas, tai kun joku ei vaan osaa käyttää päätettä, tai kassa pussittaa tavaroita, tai joku vaan toimii oman tapansa mukaan kaupassa, joka on ehkä hippasen hitaampi kuin omas.[/QUOTE]
Mistä ylipäänsä saa ärsyyntyä enää, ilman että joku alkaa kertoa kuinka pitäisi relata ja olla ihan jeejee vaan? Jos jonkun hidastelu johtuu puhtaasta tyhmyydestä, onko se vähemmän ärsyyntymisen arvoista kuin puhdas ilkeys? Kumpikin on aika vastenmielisiä luonteenpiirteitä.
 
voi idiotismia
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24397315:
Kysymys kuuluukin: oletko tyhmä vai kusipää, kun et mene heti pakkaamaan tai laita maksukortteja valmiiksi, vaikka siitä on sinulle sanottukin?
Kuka siitä on minulle sanonut? Ei kukaan muu kuin joku meuhkaava nobody nimimerkin takaa täällä palstalla. Asioin edelleenkin kassalla juuri niinkuin parhaaksi katson. Se, että sinun elämäsi viivästyy parhaimmillaankin sen 20 sekuntia sen takia, että minä lykkään kortin päätteeseen vasta lopuksi, ei saa minua menettämään yöuniani.
 
"vempula"
En mä tiedä.. Mä en osaa tätä ketjua ottaa niin negatiivisesti ku moni täällä näyttää ottavan. Kai vaan on hyvä päivä. Mua itseä ei häiritse jos joku hidastelee kaupassa. Mulla ei oo itsellä koskaan tapana käydä kaupassa kiireellä tai pakosta. Kuitenkin yritän toimia mahdollisimman nopeasti ja sutjakkaasti juuri niiden takia joilla on jostakin syystä kiire tai muuten vaan vaikuttavat kireiltä ja kiireisiltä.
 
Kuka siitä on minulle sanonut? Ei kukaan muu kuin joku meuhkaava nobody nimimerkin takaa täällä palstalla. Asioin edelleenkin kassalla juuri niinkuin parhaaksi katson. Se, että sinun elämäsi viivästyy parhaimmillaankin sen 20 sekuntia sen takia, että minä lykkään kortin päätteeseen vasta lopuksi, ei saa minua menettämään yöuniani.
Sähän voit kysyä seuraavalla kerralla myyjältä, kun käyt ostamassa ne megaostoksesi, että kumpi olisi parempi: menetkö pakkaamaan vai seisotko siinä toimettomana. Ai niin, anteeksi! Unohdin, että eihän sinua muiden mielipiteet kiinnosta, sinähän teet juuri niin kuin itseäsi huvittaa, viis muista.
 
Mä en vittuuksissanikaan mene pakkaamaan niitä ostoksia ennen kuin viimeinenkin ostos on mennyt läpi. :D No, oikeastaan mä en ehdikään, sillä aikaa kun lataan ostoksia hihnalle, kassa vetää niitä jo kovaa vauhtia toisessa päässä läpi. Kun mä olin kassalla töissä mua ärsytti just ne emännät, jotka meni kassejaan pakkamaan, ja niitä sai sitten huhuilla sieltä maksamaan. Joo, olis hienoa kun oilis tarkkaavainen ja tarkkailis, että milloin viimeinen ostos tulee ja olis heti valmiina maksamaan, mutta kun yleensä ne ei ole. Se se vasta hidastaa hommaa, kun porukka vaan pakkaa kassejaan eikä tuu maksamaan tai mikä parasta, kurkottelee sieltä kassalinjan päästä ojentelemaan korttejaan (silloin tosin oli vain viivakoodin lukijat) tai käteistä.
 
voi idiotismia
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24397357:
Sähän voit kysyä seuraavalla kerralla myyjältä, kun käyt ostamassa ne megaostoksesi, että kumpi olisi parempi: menetkö pakkaamaan vai seisotko siinä toimettomana. Ai niin, anteeksi! Unohdin, että eihän sinua muiden mielipiteet kiinnosta, sinähän teet juuri niin kuin itseäsi huvittaa, viis muista.
Mitä sinä teet niillä muutamalla kymmenellä sekunnilla, jotka (mielestäsi) tällä tavalla toimimalla säästää?
 
[QUOTE="vempula";24397342]En mä tiedä.. Mä en osaa tätä ketjua ottaa niin negatiivisesti ku moni täällä näyttää ottavan. Kai vaan on hyvä päivä. Mua itseä ei häiritse jos joku hidastelee kaupassa. Mulla ei oo itsellä koskaan tapana käydä kaupassa kiireellä tai pakosta. Kuitenkin yritän toimia mahdollisimman nopeasti ja sutjakkaasti juuri niiden takia joilla on jostakin syystä kiire tai muuten vaan vaikuttavat kireiltä ja kiireisiltä.[/QUOTE]

No en mäkään. Jos mulla on kiire, niin mä en mene kauppaan. halooo.... kannattaa hoitaa ne ostokset silloin kun ei ole kiire mihinkään, niin ei tartte menettä hermojaan sen vuoksi, miten joku korttiaan käyttää tai kassejaan pakkaa. Herrajumala, luulis ihmisillä olevan oikeitakin murheita.
 
"vieras"
Oikeesti, tää keskustelu on saanut aikaan sen, etten jatkossa kaupassa v*ttuillessanikaan mene pakkaamaan tavaroita etukäteen, enkä todellakaan aio työntää korttia lukijaan ennenkuin lopuksi. Jos on ihmisiä, jotka ahdistuu ja raivostuu noin pikkuasioista, niin vassokuu, minähän annan aihetta! Tervetuloa jonottamaan perääni! :D
 
"heh"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24397378:
Siis etkö sä tajua, että kun itse etenet siinä jonossa sujuvasti, niin minäkin pääsen heti pakkaaamaan, ja taas seuraava pääsee asioimaan nopeammin? Whaat, siis aivan yksinkertainen asia, miten et ymmärrä??
Niin. Minäminäminäminä, ajattelet siis vaan itseäsi.
 
voi idiotismia
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24397378:
Siis etkö sä tajua, että kun itse etenet siinä jonossa sujuvasti, niin minäkin pääsen heti pakkaaamaan, ja taas seuraava pääsee asioimaan nopeammin? Whaat, siis aivan yksinkertainen asia, miten et ymmärrä??
Huoh, ymmärrän tietysti tuon. Halusinkin tietää, mitä teet niillä muutamilla kymmenillä sekunneilla, jotka saat tuossa "säästettyä". Ymmärsitkö sinä kysymyksen?
 
Mä en vittuuksissanikaan mene pakkaamaan niitä ostoksia ennen kuin viimeinenkin ostos on mennyt läpi. :D No, oikeastaan mä en ehdikään, sillä aikaa kun lataan ostoksia hihnalle, kassa vetää niitä jo kovaa vauhtia toisessa päässä läpi. Kun mä olin kassalla töissä mua ärsytti just ne emännät, jotka meni kassejaan pakkamaan, ja niitä sai sitten huhuilla sieltä maksamaan. Joo, olis hienoa kun oilis tarkkaavainen ja tarkkailis, että milloin viimeinen ostos tulee ja olis heti valmiina maksamaan, mutta kun yleensä ne ei ole. Se se vasta hidastaa hommaa, kun porukka vaan pakkaa kassejaan eikä tuu maksamaan tai mikä parasta, kurkottelee sieltä kassalinjan päästä ojentelemaan korttejaan (silloin tosin oli vain viivakoodin lukijat) tai käteistä.
Milläköhän vuosituhannella sä olet ollut kaupassa töissä, jos te olette viivakoodinlukijalla lukeneet pankki- ja luottokortteja? Mä olen seurannut maksukorttien kehitystä 80-luvulta lähtien, ja en ole kyllä viivakoodeilla varustettuihin kortteihn vielä törmännyt. Mä olenkin tällainen n00b.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24397169:
Kuinka voisitkaan, kun et kykene ajattelemaan muita. Minä minä minä. Mii miimimimimimimi miiimii.
Oho, nyt kyllä jollain nousee höyry korvista.

Pienellä etukäteissuunnittelulla eli ostamalla lounaseväät etukäteen saa päivänkin sujumaan paremmin. Ei niitä eväitä tarvitse joka ruokatunti erikseen mennä ostamaan.
 
Noh,
minua tas vituttaa suuresti se, että asiakkaan ylipptään pitää tehdä kassan työt! Kassahenkilö vetäisi sen maksukortin hemmetin paljon nopeammin kuin me kaikki tumpelot siinä kassalla. Kenen idea oli tämä uudistus, joka on oikeasti ihan perseestä? Prismassa sentään kassa vetäisee sen bonuskortin, cittarissa sekin pitää tehdä itse. Eikä muuten kaikilta hoidu eka kerralla sen bonuskortin vetäisy oikein päin...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä