Kun sikarokotteesta tulee lapselle kuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä kysyy

Vieras
niin päteekö siinä sama kuin missä tahansa kuumeessa eli että yksi kuumeeton päivä välissä ennen hoitoon vientiä?

Meillä lapsi sai eilen rokotteen ja nyt sillä on kuumettä 38,7.MIetimme tässä,että pitäiskö miehen ilmoittaa töihin jo valmiiksi,ettei pääse huomenna.Mutta entä jos lapsi onkin aamulla kuumeeton,voiko viedä hoitoon?

sillä meidän pojalla tuo rokotteen nostama kuume kesti 4 päivää korkeana ja toisella pojalla oli kaksi päivää lämpöilyä. Pidimme lapsia kotona jotta elimistö sai rauhassa taistella rokotuksen aiheuttamaa tautia vastaan.

Me pidettiin yksi kuumeeton päivä kotona. Olen kyllä äitiyslomalla vielä lyhyen aikaa, joten ei tarvinnu olla töistä pois. Varmuuden vuoksi pitäisin tässäkin tapauksessa, jos se kuumeilu vaikka jatkuisikin seuraavana iltana.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti x 2:
Minä ainakin pitäisin vielä huomisen kotona, ettei sitten tule mitään jälkitauteja ja sanomisia. Eli mies vaan soittamaan töihin :) !!!!

toinen tyhmä kysymys vielä.Jos mies jää huomenna töistä pois niin se tarttee asiasta lääkäriltä todistuksen.No,viedään aamulla lääkäriin,helppoa.Mutta entä jos lapsi on aamulla kuumeeton,uskooko lääkäri ja antaako saikkua??Tuntuu vähä tyhmältä viedä lääkäriin aamulla ja sanoa että kyllä se vielä illalla oli kuumeessa mutta että jos tohtori kuitenki kirjoittais pari päivää lomaa???

Meillä ainakin saa todistuksen omalta terkkarilta neuvolasta, voi kirjoittaa 3 päivän loman. Ihmettelen kyllä jos tulee sanomista, koska ohjeistus on, että yksi kuumeeton päivä on oltava. Jos tänään on siis ollut kuumetta, niin huomisen ei pitäisi olla mikään ongelma isän lomapäivän suhteen. Olkaa tiukkoja ja ajatelkaa lapsen parasta. Tiedän tapauksia, joissa tuo rokote on aiheuttanut neljänkin päivän kovan sairastelun. Parempi siis hoitaa se nyt kerralla kuntoon :) !

Niin lääkäriin ei tosiaankaan tarvitse mennä, terkkari uskoo varmasti asian puhelimenkin välityksellä, varsinkin jos on itse rokottanut kyseisen lapsen ! Ja jollei ole, niin dokumenttia rokotuksesta löytyy lapsen tiedoista...

Yhteistyössä