K
kääk
Vieras
miehen sukulaistyttö pääsee ripille huomenna ja meitä on kutsuttu paikalle. Mies on reissuhommissa ja ei ole kotona. Minä menisin siis yksin juhliin. Meillä on ollut isot menot viime aikoina ja miehen tilillä on 1e, minun tilillä 43e. Ensi torstaina tulee vasta miehen palkka. Sinne asti pitäisi siis selvitä. Jonkin verran ruokaa täytyisi hankkia, kuten maitoa ja hedelmiä ja perunoita. Muutoin kuiva-aineita löytyy.
nyt mulla on dilemma. En kehtaa mennä juhliin jos en voi viedä edes sitä 20e. Mutta toisaalta en uskalla nostaa sitä 20 jos tuleekin jokin ensi viikolla että menee enemmän rahaa kuin 20e ruokiin. Mitä tekisitte? Ilmoittaisitte että ette pääse juhliin (asutte naapurikaupungissa, välimatka alle 20km) ja laittaisitte postissa kaksikymppisen palkan tultua, vai menisitte huomenna juhliin tyhjin käsin?
nyt mulla on dilemma. En kehtaa mennä juhliin jos en voi viedä edes sitä 20e. Mutta toisaalta en uskalla nostaa sitä 20 jos tuleekin jokin ensi viikolla että menee enemmän rahaa kuin 20e ruokiin. Mitä tekisitte? Ilmoittaisitte että ette pääse juhliin (asutte naapurikaupungissa, välimatka alle 20km) ja laittaisitte postissa kaksikymppisen palkan tultua, vai menisitte huomenna juhliin tyhjin käsin?