kun rahaa ei ole ja juhlat olis, mitä voin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kääk

Vieras
miehen sukulaistyttö pääsee ripille huomenna ja meitä on kutsuttu paikalle. Mies on reissuhommissa ja ei ole kotona. Minä menisin siis yksin juhliin. Meillä on ollut isot menot viime aikoina ja miehen tilillä on 1e, minun tilillä 43e. Ensi torstaina tulee vasta miehen palkka. Sinne asti pitäisi siis selvitä. Jonkin verran ruokaa täytyisi hankkia, kuten maitoa ja hedelmiä ja perunoita. Muutoin kuiva-aineita löytyy.

nyt mulla on dilemma. En kehtaa mennä juhliin jos en voi viedä edes sitä 20e. Mutta toisaalta en uskalla nostaa sitä 20 jos tuleekin jokin ensi viikolla että menee enemmän rahaa kuin 20e ruokiin. Mitä tekisitte? Ilmoittaisitte että ette pääse juhliin (asutte naapurikaupungissa, välimatka alle 20km) ja laittaisitte postissa kaksikymppisen palkan tultua, vai menisitte huomenna juhliin tyhjin käsin?

Jos rippilapsi on tuttu niin kertoisin hänelle suoraan että lahja tulee perässä postissa. Jos vähemmän tuttu niin sanoisin asiasta hienovaraisesti vaikka äidille.

no miehelle tuo lapsi on erittäin tuttu. mutta mulle nyt ei niinkään, mutta edustamassa meidän perhettä täytyisi olla.

en tiiä kehtaanko mennä tuollain että lahja tulee perästä. olis ihan äärettömän noloa :/ ennemmin olen menemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja viears:
no nosta visalta tai s-tililtä. bonukset tänään tullut

mies on hukannu visan pin koodin, joten uudet koodit tulee vasta viikon päästä, joten visalta ei voi nostaa. s-tiliä on käytetty niin reilusti että tuskin siellä on kymppiäkään.

Jos hän on miehen sukulaistyttö ja miehelle tärkeä, niin soittaisin tytön vanhemmille ja sanoisin, että mies on reissussa ja olisi kovasti halunnut tulla onnittelemaan tyttöä.
Käykö teille, että tultaisiin miehen kanssa käymään sitten kun mies on kotiutunut reissulta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mies on hukannu visan pin koodin, joten uudet koodit tulee vasta viikon päästä, joten visalta ei voi nostaa. s-tiliä on käytetty niin reilusti että tuskin siellä on kymppiäkään.

SELITYKSEN MAKUA

siirrä verkkopankissa visalta. siihen ei tarvitse pin koodia

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Jos hän on miehen sukulaistyttö ja miehelle tärkeä, niin soittaisin tytön vanhemmille ja sanoisin, että mies on reissussa ja olisi kovasti halunnut tulla onnittelemaan tyttöä.
Käykö teille, että tultaisiin miehen kanssa käymään sitten kun mies on kotiutunut reissulta.
LOISTAVA IDEA!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

SELITYKSEN MAKUA

Siis niille keillä ei ole koskaan rahat loppu. Mulla ei ole hajuakaan Visan pin koodeista. Todellakin hukattu. Ap: n kuvailema tilanne olisi meillä täysin mahdollinen.

No tänään vaan kiertämään kauppoja ja ostat alesta jotain sopivaa. Eikö jotain koruja tavata antaa? Tai mietekirja.

Huonohan se jälkikäteen on miettiä, mutta miten ihmeessä että varanneet lahjarahaa etukäteen tai ostaneet jo jotain? Varmasti nyt vähän aiemmin nuo juhlat tiedossa. Ja kun miehen sukulainen on, pistäisin hänet miettimään mitä lahjaa voitte viedä. Mä en välttämättä edes miehen sukulaistytön juhliin yksin menisi. Jos siskon/veljen tytöstä kyse ni sillon menisin, muuten jättäisin väliin ja sanoisin, että tullaan käymään yhdessä miehen kanssa kun se pääsee.

siirrä verkkopankissa visalta. siihen ei tarvitse pin koodia

just soitin miehelle ja se selitti että kun visa on hypolta niin sieltä ei voi siirtää toiselle tilille. voi vain nostaa käteistä tai maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Eikö teillä ole muita tilejä? Entä s-tili?

Tulikin jo vastaus..

Meillä oli just samanlainen tilanne kesäkuun alussa. Pystyttekö lainaamaan keltään? Onhan sekin vähän noloa, mutta sillä se selviäisi..

No tänään vaan kiertämään kauppoja ja ostat alesta jotain sopivaa. Eikö jotain koruja tavata antaa? Tai mietekirja.

Huonohan se jälkikäteen on miettiä, mutta miten ihmeessä että varanneet lahjarahaa etukäteen tai ostaneet jo jotain? Varmasti nyt vähän aiemmin nuo juhlat tiedossa. Ja kun miehen sukulainen on, pistäisin hänet miettimään mitä lahjaa voitte viedä. Mä en välttämättä edes miehen sukulaistytön juhliin yksin menisi. Jos siskon/veljen tytöstä kyse ni sillon menisin, muuten jättäisin väliin ja sanoisin, että tullaan käymään yhdessä miehen kanssa kun se pääsee.

onhan ne ollut tiedossa mutta autuaasti ollaan unohettu koko pirskeet. nyt oli vasta muutama päivä sitten tullut kutsu miehen puhelimeen. ja olis voinut ennakoida mutta kun ei olla muistettu eikä pantu mihkää ylös, mutta tämän asian jossittelu ei auta nyt tässä vaiheessa enää. valitettavasti.

Eikö teillä ole muita tilejä? Entä s-tili?

Tulikin jo vastaus..

Meillä oli just samanlainen tilanne kesäkuun alussa. Pystyttekö lainaamaan keltään? Onhan sekin vähän noloa, mutta sillä se selviäisi..

no äidiltäni pystyisin mutta en mä vaan kehtaa. mun mielestä ei ole mun asia mennä lainaamaan keltään rahaa kun ei edes minun sukulaisestani ole kyse. mutta mies ei varmasti myöskään ala kyselemään keltään kakskymppistä että varmaan olen sitten menemäti :)

enpä olis uskonut että joskus vielä tulee tällanen päivä että se kakskypänenki olis iso raha :) kun sitä ei ole.

Jos menet ilman virallista lahjaa mutta askartelet lahjakortin jossa voisi lukea vaikka "Tällä kortilla pääset kanssamme elokuviin tai syömään." Näin viet jonkun lahjan joka siirtää virallisen lahjan myöhemmäksi. Sanot että kun mies ei päässyt paikalle niin hänkin haluaa osallistua juhlintaan ja tällä lailla hänkin pääsee mukaan.

Yhteistyössä