kun perheessä on riskiryhmään kuuluva joka ei ole saanut vielä rokotetta ja luultavasti perheessä on sikatautia niin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tarviiko tuo riskiryhmäläinen sen tamiflun-kuurin?

Tuo luultavasti on näillä oireilla: korkea kuume (n.40), sitten tuli kurkkukipu, sitten yskä ja välillä oksentaa.

EN mä ainakaan Tamiflua antais, ilman että on ees sairastunu :o Jos siis sitä tarkotit. Meijän perheessä on iskä ja 3-v tyttö riskiryhmässä ja nyt on kahella pojalla kuumetta. Saapa nähä mihin kehittyy. Mutta oon varustautunu siihen, että saattaa olla pikkutyttö ja iskä sairaalapotilaita taudin iskettyä.....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis onko ne oireet riskiryhmäläisellä?? Jos ei niin, siitä ei ole hyötyä, jos se tamiflu otetaan ilman sairastumista.

oireet on perusterveellä, riskiryhmäläinen on isompi sisarus

No mitäs hyötyä siitä tamiflusta on, jos riskiryhmäläinen ei ole vielä sairastunut? Mutta jos hänelle tulee oireita, niin kiireesti yhteyttä lääkäriin, jotta saatte sen tamiflun!

Mun mielestä Tamiflusta just on eniten hyötyä, kun se aloitetaan mahd. pian jopa jo ennen sairastumista. Ainakin normaaliin influenssaan sitä on määrätty perheenjäsenille, jotka ei olleet vielä sairastuneet ja ne sairasti sen taudin sitten paljon lievempänä. Soittakaa huomenna lääkärille ja pyytäkää Tamiflu resepti.

Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
Mun mielestä Tamiflusta just on eniten hyötyä, kun se aloitetaan mahd. pian jopa jo ennen sairastumista. Ainakin normaaliin influenssaan sitä on määrätty perheenjäsenille, jotka ei olleet vielä sairastuneet ja ne sairasti sen taudin sitten paljon lievempänä. Soittakaa huomenna lääkärille ja pyytäkää Tamiflu resepti.

No mutta mistäs sen tietää et ihan varmasti sairastuu? Se tamiflu on tehokkainta kun sen aloittaa 24 tunnin kuluessa ensimmäisistä oireista.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Meillä oli ohje, että jos perheenjäsenet sairastuu ensin niin riskiryhmäläinen sairaalaan heti kun oireet alkaa hänellä.

joo niin meillekkin sanottiin, että kun riskiryhmäläinen saa oireita (vaikka vaan korkea kuume) niin on 48 tuntia aikaa aloittaa tamiflun, jotta siitä on hyötyä.

Meidän riskiryhmäläinen aloittaa tamiflun, jos jollain perheenjäsenellä tauti todetaan. Ihan varmuuden vuoksi.

Meillä oli vielä alkusyksystä toi ohje, sen jälkeen tarkennettin että vasta ekasta oireesta.

Yhteistyössä