[QUOTE="poikia3";24446536]Sellainen ajatus taitaa täällä olla ihan outo, että jos sitä palkkaa saa liian vähän, voi tehdä myös kahta työtä. Noin olen itse toiminut. Eli itse tilanteessa, jossa tarvitsen lisää rahaa, etsin toista työpaikkaa. Olen ollut normiduunissa päivän ja illalla myymässä kenkiä, tai toimistossa tekemässä tilityksiä jne. Mun kenkien myyntikavereillani, saman liikkeen iltaihmisillä kaikilla oli toinen työpaikka.[/QUOTE]
Mä oikeesti tappaisin itteni jos mun pitäis tähän päälle alkaa pysyvästi tehdä toista työtä semmoisia määriä, että siitä kasvaneiden matka tms. kustannusten jälkeen olisi jotain sanottavaa hyötyä taloudellisesti. Oon joskus tehnyt kun säästin yhtä isompaa menoa varten, ja se ei kyllä ollut mitään elämää. Elämä oli sitä, et kävin töissä, kiireellä toista työtä tekemään, sit ehkä ehti vähän jotain kotitöitä tehdä ja nukkumaan. Jos mitään muuta tahtoi päivässä tehdä, piti tinkiä yöunista. Mihinkään oikeasti mielekkääseen tai kiinnostavaan (sitä kumpikaan noista töistäni ei ollut, toista työtä vihasin joka ikinen sekunti enkä voi sanoa että toisessakaan olisin viihtynyt, mutta ne oli ainoat mitä sai silloin) ei ikinä ollut aikaa, kaikki ihmissuhteet kärsi, jos joskus oli vapaapäivä, mitään ei olis jaksanut tehdä, koska olin ihan ylirasittunut liian vähäisen levon vuoksi. Päivissäni ei usein ollut tasan yhtä ainutta asiaa, minkä vuoksi niitä olisi kannattanut elää. Mä en näe tuollaisessa mitään pointtia.
Tää 9 tuntia mikä mulla menee nyt työhön matkoineen on sekin jo ihan liikaa. Ennemmin tingin kaikesta muusta kuin vapaa-ajasta. Siinä oon aika hyvin onnistunutkin, palkasta jää joka kuukausi tällä hetkellä rutkasti säästöön. Joskus aion ostaa vielä sillä rahalla kuukausikaupalla joutilaisuutta. Haaveissa olisi saada osa-aikainen työ, jossa kävisin tasan sen verran että pärjään. Tietty jos haaveilee jostain autoista, omakotitaloista, isosta perheestä ja normaalista elintasosta, tää ei onnistu.
Joku varmaan vetää nyt eläkkeet tähänkin keskusteluun, voin sanoa että mun ikäisten ihmisten eläkkeet tulee aikanaan olemaan yksi iso vitsi, vaikka olis ikänsä miten tehnyt töitä. Mua ei kiinnosta raataa niska limassa siksi, että nyt itseäni vanhemmat, mutta täysin terveet ja hyvinvoivat ihmiset saavat jäädä työelämästä matkailemaan, harrastelemaan ja hoitelemaan lapsenlapsiaan vaikka työkykyistä elämää olisi kymmeniä vuosia jäljellä ja heille vielä maksetaan siitä enemmän kuin monen työssäkäyvän palkka on. Joudun itse luultavasti raatamaan töissä niin pitkään että mut saa suoraan sieltä kärrätä hautaan, joten aion elää tätä elämääni ja nauttia vapaudesta sen minkä pystyn jo ennen eläkeikää, mitä tuskin koskaan tulen sellaisena saamaan kuin nykyeläkeläiset.