Rahankäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nikittä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nikittä

Vieras
Onko muita samanlaisia rahankäyttäjiä, joista tuntuu, että raha ei riitä mihinkään, eikä raaski ostaa juurikaan mitään? Meillä on se tilanne, että minun oma tililtä menee lähes aina se mikä sinne tuleekin, sitten ns. varatilillä on reilu 6000 ?, taloustilillä tällähetkellä 550 ? ja lapsen tilillä 500 ?. Ja silti oon ihan paniikissa ja hermona kun rahat ei riitä mihinkään. Itselle en raaski kunnolla edes sukkia ostaa :(

Miks siellä varatilillä on noin paljon rahaa, jos sitten täytyy kituuttaa.. Ymmärrän kyllä jonkinlaisen puskurirahston, mutta kai vähempiki riittäs jos ei kerran rahat tunnu riittävän..??

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Miks siellä varatilillä on noin paljon rahaa, jos sitten täytyy kituuttaa.. Ymmärrän kyllä jonkinlaisen puskurirahston, mutta kai vähempiki riittäs jos ei kerran rahat tunnu riittävän..??

Mies haluaa pitää sen sellasena katastrofivarana, jos vaikka auto, tiskari, pyykinpesukone tms. leivää. Tosin sittenkin varmaan revittäs ne rahat jostain muualta ja annettas noiden olla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Mies haluaa pitää sen sellasena katastrofivarana, jos vaikka auto, tiskari, pyykinpesukone tms. leivää. Tosin sittenkin varmaan revittäs ne rahat jostain muualta ja annettas noiden olla.

no eikö se oo nyt katastrofin paikka :whistle:
laiatta sitten takasin kun saat rahaa

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
jos varatililtä ottasit senverran kun tarvitsee..jos ne rahat ei oo siis menossa johonkin tirttyyn tarkotukseen.

No kun tuo varatili on sellanen, että siihen ei kosketa kun äärimmäisessä hädässä. Mies haluais sinne vielä enemmän hätävaraa.

Sama ongelma, mulla menee kaikki mahdolliset rahat mitä kuussa tulee. Mulla on tilillä joku 3000 ja miehellä 9000, mut silti tänäänkin mietin ostanko sukkia (lopulta ostin ja päätin heittää vanhat roskiin :) ). Joka kerta kun menen kauppaan niin mietin mikä ruoka tulisi halvemmaksi että pärjätään tämä kuukausi. Taka ajatuksena on vaan, että sitten tulevaisuudessa olisi helpompaa, kyllä sitä nyt jaksaa penniä venyttää. Mielestäni säästössä PITÄÄ olla rahaa mitä ei tuhlata joka päiväisiin tarpeisiin. Joka kuukausittaisilla tuloilla (oli ne sitten palkkaa tai tukia) pitää pärjätä sen kuukauden menot. Vaikka se välillä onkin tuskaa.

No ei oo.. kai. Kyllä meillä ruokaa on pöydässä ja laskut maksettu. Lähinnä se ongelma on siinä, että minä jostain syystä pidän hirmu tiukan kontrollin rahoihin. Vaikka jotain tarviis, niin en vaa halua rahaa käyttää.. Pitäs varmaan hankkia ammattiapua.

No ei oo.. kai. Kyllä meillä ruokaa on pöydässä ja laskut maksettu. Lähinnä se ongelma on siinä, että minä jostain syystä pidän hirmu tiukan kontrollin rahoihin. Vaikka jotain tarviis, niin en vaa halua rahaa käyttää.. Pitäs varmaan hankkia ammattiapua.

ai joo.mä ymmärsin väärin :ashamed:
muillä on kans varatili jossa rahaa,ihan säästäny senki takia että jos poikaa joutuu viemään ykistyiselle tms. niin ei tarvii lainailla

Ei.Ostan joka kuukausi ihan turhia vaatteita itselleni sekä lapsille.Kun aina löydän jotain "kivaa" ja harmikseni laatu maksaa ja näin ollen ei ihmeellistä jos menetän näihin ostoihin 1000e /kk.

En ole hermona. Olen tottunut ostamaan ja kuluttamaan vain kun on tarvetta, en huvin vuoksi.
Nyt kun on asuntolainan maksu joka kuukausi, säästöön ei jää mitään. Se mitä tulee, menee. Mutta rahat ovat riittäneet, ja pari vuotta on lainaa maksettu jo. Pieni puskurirahasto pitää minullakin olla, tai silloin turvallisuuden tunne kärsii,jos ei ole ollenkaan säästössä. Tuo puskurirahasto on säästetty silloin, kun ei ollut vielä asuntolainaa. Ihan ok on talous.

Yhteistyössä