Kun ostaa netistä pankkikortilla ja siel kysytään pankkikortin numeroa niin mikä numerosarja se on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Verkkopankissa pitää muistaa muuttaa kortin asetuksiin, että hyväksyy kortin käytön verkkomaksuissa tai ulkomaan verkkomaksuissa.
Mikähän pankki/kortti tällaista vaatii? Itselläni ei ole yhtäkään korttia tarvinnut mitenkään aktivoida verkkomaksukäyttöön eikä verkkopankissa itseasiassa edes ole mitään kohtaa josta tuota voisi säätää.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27759962:
Mikähän pankki/kortti tällaista vaatii? Itselläni ei ole yhtäkään korttia tarvinnut mitenkään aktivoida verkkomaksukäyttöön eikä verkkopankissa itseasiassa edes ole mitään kohtaa josta tuota voisi säätää.

Visa electron ainakin vaatii sen, alaikäisen korttiin sitä ei voi netissä tehdäkään vaan vaatii asiointia pankissa. Mutta omaani olen tehnyt sen sieltä kortti-valikosta, Nordea pankkini.

Verkkopankissa pitää muistaa muuttaa kortin asetuksiin, että hyväksyy kortin käytön verkkomaksuissa tai ulkomaan verkkomaksuissa.

Mulla pitänyt muutaman kerran vaihtaa asetuksia,että maksu onnistuu netissä,ulkomailla.Omassa verkkopankissa voi kortin ominaisuuksia vaihtaa salli ulkomaan maksut ja nettiostokset tai jtain tonne päin siinä oli.Ei pankissakaan tienneet miksi asetukset on välillä vaihtuneet,vaikka olen ne käynyt siellä muuttamassa.

Nordean kortti vaati tuollaista että pystyi maksamaan verkkokaupoissa.
Ei aktivoida mutta piti käydä muistaakseni klikkaamassa rasti ruutuun tyylillä.

Onko sulla verkko-ostokset merkittynä sallituiksi nettipankissa? Mun ainakin piti käydä verkkopankissa ruksaamassa yksi kohta ennen kuin verkko-ostokset onnistui. Näin siis silloin kun ostin vielä visa electronilla, luottokortilla ei ole tuota ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27760043:
Siis ihan "oikea" kortti vai Electron? Mulla on vaan oikeita kortteja joita ei tarvitse säätää mitenkään.

Daddyo' chillaa vähän, näyttäis pingottavan vähäsen hermot.
Electron tais muistaakseni olla kyseessä.

Ite tosin käytän nykyään aina pelkästään paypalia maksamiseen jos ostan ulkomailta jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27760082:
Helpompi ja nopeampi tehdä heräteostoksia kun ei tarvitse siirrellä rahaa PayPal-tilille. :D

Joo siis mullakin on se kortti linkitetty sinne. Vähän turhan helppoa :ashamed: varsinkin kun tossa taannoin oli toi kinttu kipsissä ja ei ollu muuta tekemistä kun seikkailla netissä.... ja shoppailla.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27760101:
Mikäs sen leppoisampaa kuin istua sohvalla kalsarit jalassa läppäri sylissä ja törsätä ympäri maailmaa. :D

Joo huvittavinta että muutama mitkä shoppailin herre gyyd 3.5kk sitten :laugh: niin tulivat vasta viime viikolla perille, että vähän kesti.

Itsellä ainakin Nordea ja Osuuspankki.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27760043:
Siis ihan "oikea" kortti vai Electron? Mulla on vaan oikeita kortteja joita ei tarvitse säätää mitenkään.

Mielestäsi siis vain sellaisten ihmisten kortti on "oikea", joilla ei ole varaa elää kuin luotolla? Visa Electron ja Visa Debit ovat aivan oikeita maksukortteja.

Mielestäsi siis vain sellaisten ihmisten kortti on "oikea", joilla ei ole varaa elää kuin luotolla? Visa Electron ja Visa Debit ovat aivan oikeita maksukortteja.
Ostaessasi verkkokaupasta luottokortilla, luottokunta palauttaa rahasi jos tuotetta ei koskaan tulekaan eikä myyjäliike suostu korvaamaan.
Tai jos ostat lentoliput luottokortilla ja lento jostain syystä peruuntuu, saat rahasi luottokunnalta täysimääräisenä takaisin.
Tai jos ja jos ja jos.
Tähän "oikeaan" korttiin sisältyy paljon turvaa jota ei käteiskorteissa ole.
Itseasiassa isommissa nettiostoksissa ainoa järkevä maksutapa on luottokortti.

Vaikka ostoksensa maksaa luottokortilla ei se silti ole välttämättä luotolla ostamista sillä sen voi maksaa kokonaan ja koroitta takaisin seuraavalla laskulla.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27760632:
Ostaessasi verkkokaupasta luottokortilla, luottokunta palauttaa rahasi jos tuotetta ei koskaan tulekaan eikä myyjäliike suostu korvaamaan.
Tai jos ostat lentoliput luottokortilla ja lento jostain syystä peruuntuu, saat rahasi luottokunnalta täysimääräisenä takaisin.
Tai jos ja jos ja jos.
Tähän "oikeaan" korttiin sisältyy paljon turvaa jota ei käteiskorteissa ole.
Itseasiassa isommissa nettiostoksissa ainoa järkevä maksutapa on luottokortti.

Vaikka ostoksensa maksaa luottokortilla ei se silti ole välttämättä luotolla ostamista sillä sen voi maksaa kokonaan ja koroitta takaisin seuraavalla laskulla.

Ja kortin voi pitää "plussalla", eli pitää osan rahoistaan sinne jemmattuna, eikä päästää sitä ollenkaan miinukselle.

Vaihda maksutapa Visa Electronista Visaan, niin sivu hyväksyy korttisi numeron. Eli vaikka maksaisit oikeasti Electronilla, klikkaa pelkkää Visaa. Ainakin mulla toimi äsken tällä tavalla :-D

Yhteistyössä