ei olisi helpompaa mutta kun on 3 lasta ja yhdelle tapahtuisi jotain, saa edelleen olla äiti. Mutta jos 1 lapsi ja tapahtuu pahaa, mikä sä sitten olet ja minkä vuoksi jaksat
Tuota, äitihän on lopun elämäänsä, vaikka lapsi ei eläisikään...
Yksi minullakin, ja kyllähän sitä pelkää joskus, kun alkaa olla jo siinä iässä, että yksinkin tuolla pörräilee. Ei sitä eloa jaksa elää, jos koko ajan murehtii ja miettii, hyvät ihanatkin päivät jää sitten pelon ja suremisen alle. Näin minä ajattelen.
Ainoa kerta, kun on tehnyt mieleni tirvaista joltakulta hampaat kurkkuun on seuraavanlainen: työtoverini (entinen) tiesi, kuinka vaikea meidän oli tyttö saada. Tytön ollessa muutaman vuoden ikäinen, tämä ihminen ihan pokkana kysäisi kahvitauolla, että "milloinkas ajattelit hankkia toisen? Jos lapsesi sattuu vaikka kuolemaan, niin entäs sitten, että kyllä aina pitäisi olla "särkymisen vara" (eli sisarus!!!)". Onneksi tytön kummitätui avauti kyseiselle ihmiselle, ennenkuin itse ehdin...
Ap: nauti ainokaisestasi. Yhden lapsen vanhemmuudessakin on puolensa - ja näin on ajateltavakin minun, kun sitä toista tai kolmatta ei luoja eikä lääketiede suonut, hartaista toiveistamme huolimatta. Onneksi on tuo yksi, rakkaista rakkain lapsi.