Kun olit 1 cm auki, kuinka kovia kivut oli silloin? Kauan meni syntymään?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
.
En tiedä milloin olin tuon verran auki, mutta sairaalaan kun päästiin olin 9cm auki, ja kylläpä nuo kivut vielä kesti.. Mulla muutenkin korkea kipukynnys.. Koko synnytyksen kesto 8h 56min
 
Ihan ot kysymys, mut en viitsi avata uutta ketjua, anteeks... :ashamed:
Mut mietin noita kellotuksia ja sitä et jos on kovin korkea kipukynnys niin kai sitä silti osaa alkaa jossain kohtaa kellottaa niitä tuntemuksia?
 
vieras
Mulla oli 3cm auki jo viikkoja ennen synnytyksen käynnistymistä eikä mitään kipuja ollut. Kun lopulta lähdimme sairaalaan niin kivut oli jo kovat mutta kohdunsuu olikij jo täysin auki kun sairaalassa tehtiin eka sisätutkimus ja reilu vartti siitä alkoin ponnistamaan.
 
Blue
Ekasta ja tokasta olin auki 2cm jo viikkoja ennen syntymää. Kolmannesta lähdin synnäriltä vielä kotiin nukkumaan kun olin jo miltei 4cm auki kun supparit ei ottaneet tulta alleen millään. Vuorokauden kuluttua takaisin kun vedet meni ja sit jo tulikin lujaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Oli niin kipeitä etten tiennyt miten olla, supistukset tuli 3 minuutin välein. Siitä meni 14 tuntia syntymään.
aika samallalailla mulla mennyt kummallakin omalla kerralla.
olin niin varma ,että pääsen jo ponnistamaan kun olin niin kipeä.
 
ap
Vai oliko mulla vain huono kivunsietokyky? Supistukset oli tosiaan ihan kammottavan kipeitä, etten kyennyt puhumaan enkä liikkumaan enkä huutamaan. Mikään kipu ei ole ollu niin paha. Ja ku pääsin sairaalaan olin vain yhden sentin auki.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten joillakin on auki jo melko paljon, muttei kipeitä? Mä en ymmärrä
Mulla oli 2cm auki jo viikolla 28, kuulemma ihan normaali tilanne uudelleensynnyttäjällä. Siitä siis 11viikkoa meni syntymään. Ekasta meni lapsivedet ja sairaalassa 3cm auki, sit vasta tunsin supistukset kipeinä.
 
*
1 cm auki ja kivut olivat melko lieviä -tosin ensisynnyttäjänä tässä vaiheessa luulin niitä "koviksi". Kyllä mulle sitten noin 5 sentin kohalla ilmeni, mitä ne kovat kivut todellisuudessa olivat. Mua vihlo alapäästä niin, että kipu ylsi reisien läpi aina polviin asti ja selkää jomotti. Sinnittelin siihen asti kunnes kuului iso pamahdus (tämä tapahtui vessanpyntyllä aamupissan aikoihin) ja olin aivan varma, että vauva tipahtaisi pynttyyn. Tämän jälkeen mut vietiin synnytyssaliin ja lapsi syntyi melko kivuttomasti jotakuinkin 1,5 tunnin ponnistussession jälkeen. Koko aikana en saanut kivunlievitystä, en edes ilokaasua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vai oliko mulla vain huono kivunsietokyky? Supistukset oli tosiaan ihan kammottavan kipeitä, etten kyennyt puhumaan enkä liikkumaan enkä huutamaan. Mikään kipu ei ole ollu niin paha. Ja ku pääsin sairaalaan olin vain yhden sentin auki.
mä laitan vielä "paremmaks", tokan kohdalla ajattelin, että perkele menen vasta kun rupee ponnistuttaa.
no tuskailin kotona ja olin varma että nyt tää syntyy heti sitten pian ku päästään sairaalaan.
paskat.ne meinas laittaa mut kotio,koska ei ollut mitään edes tapahtunut-vain joku kaula oli vähän pehmetynyt ( ? ) .no,ei ne onneks laittanu kotiin ja poika syntyi sitten 15 tuntia sairaalaan menon jälkeen.

mulla on hassun pitkiä ollut noi avautumisvaiheet,mut sit ponnistusvaiheet aina ollu hirveen nopeita suhteessa.ekasta 7min ja tokasta 3min.
 
muu
eipä tainnu olla kipuja,pienta vatsanvääntöä.sillon ku tuli kivut olin 9cm auki ja sairaalassa.ei menny ku 5min ni synty potras poika.mulla oli vaan armoton kakka hätä kokoajan enkä tajunnu heti et olis synnytys käynnissä.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Ihan ot kysymys, mut en viitsi avata uutta ketjua, anteeks... :ashamed:
Mut mietin noita kellotuksia ja sitä et jos on kovin korkea kipukynnys niin kai sitä silti osaa alkaa jossain kohtaa kellottaa niitä tuntemuksia?
No mulla ei ollu kipuja, ei säännöllisiä suppareita, ei mitään. Menin näytille ihan vaan sillä, kun oli tullu epäsäännöllisiä, joskin kivuttomia suppareita muutaman tunnin ajan. Onneks menin, olin silloin auki 7cm :D Ja juu, kipukynnys on korkea :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten joillakin on auki jo melko paljon, muttei kipeitä? Mä en ymmärrä
Mä menin esikoisesta sairaalaan, kun olin täysin auki. Kakkosesta olin 8cm auki ja kolmosesti 7cm auki. Kakkosesta ja kolmosesta lähdin heti, kun alkoi yhtään tuntua supistukset selvästi. Esikoisesta odottelin vain tyytyväisenä, että koskahan alkaa kunnon supparit ja sitten alkoikin jo ponnistuttaa ja tuli kiire sairaalaan.

En ollut missään vaiheessa kipeänä ja synnytykset on aina kestäneet alle 3h.

Tämä on niin yksilöllistä. Ei voi sanoa, että kun mulla on näin niin sullakin pitää olla. Ei voi millään verrata. Mutta tsemppiä toivottelen kovasti :)
 
Öh, mä varmaan onnistun synnyttää tän kotona tms..En tiiä muutakun et tunnin verran on nyt tehny "kipeetä" säännöllisen epäsäännöllisesti, kai tuo ilmottaa jos on tuloillaa...Ja taas ot.. :ashamed:
 
tytteli
Riippuu ihmisestä kyllä paljon. Itse olin 2cm auki kun tultiin sairaalaan kuopusta synnyttämään ja kivut oli siis sellaiset etten kotona enää jaksanut, neljä tuntia myöhemmin vauva sitten jo syntyi.
 

Yhteistyössä