Kun olit 1 cm auki, kuinka kovia kivut oli silloin? Kauan meni syntymään?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Esikkoa kun mentiin synnyttämään olin 1cm auki ja kaula poissa - kivut oli ihan hirveet ja jo 3cm auki ollessa rukoilin puudutuksia.
Nyt tästä tokasta oon ollu ainakin 40+1 asti auki 1cm mutta kaulaa oli vielä 3cm ja edelleen odotellaan - kivut tosin on, mutta kestää vielä helposti kotonakin - enkä usko että synnytys on käynnistyny vielä (rv41+3 tänään)
 
En oikein tiedä koska oisin ollut 1 cm auki. Esikoisesta olin 0,5 cm auki viikolla 36+ ja syntyi 40+5, eli tod. näk oon ollut sentin auki jo kauan ennen synnytystä. Kakkosesta olin 6-7 cm auki kun päästiin sairaalaan eikä kivut silloinkaan olleet kovat, mutta sain luvan tulla kun supistuksia tuli jo välillä alle minuutin välein.
 
Älä huoli
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Öh, mä varmaan onnistun synnyttää tän kotona tms..En tiiä muutakun et tunnin verran on nyt tehny "kipeetä" säännöllisen epäsäännöllisesti, kai tuo ilmottaa jos on tuloillaa...Ja taas ot.. :ashamed:
Mä kyllä veikkaan, että huomattavasti harvinaisempia on nämä tapaukset, ettei "tajua" lähteä riittävän aikaisin sairaalaan kuin ne, jotka "pettyvät" ettei synnytys olekaan niin pitkällä kuin olisi supistuksista kuvitellut. Itsekin mennyt jo tuntikausien ihan kunnon kivuliaiden ja säännöllisten supistusten kans sairaalaan ja ollut molemmilla kerroilla tyyliin kahdelle sormelle auki. Näissä palstajutuissa vaan korostuu nämä tapaukset, joissa ollaankin pitemmällä kuin arvattais...
 
mam
Kun menin sairaalaan olin 3cm auki. Ja kipeät supistukset oli vaivannut jo mooonta tuntia. Mutta ei se ollu vielä mitään oikeastaan kun nyt ajattelee niitä oikein kovia kipuja kalvojen puhkasun jälkeen ...
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Ihan ot kysymys, mut en viitsi avata uutta ketjua, anteeks... :ashamed:
Mut mietin noita kellotuksia ja sitä et jos on kovin korkea kipukynnys niin kai sitä silti osaa alkaa jossain kohtaa kellottaa niitä tuntemuksia?
Osaa kyllä. Mä oon synnyttänyt molemmat lapset ilman kivunlievitystä kun en oo ollut omasta mielestäni kovin kipeä, ja kyllä sen silti hoksaa milloin on tarpeen lähteä laitokselle.
 
nopea
Olin sairaalassa jo 8cm auki eli suoraan saliin. Supistukset olivat rajuja noin tunnin ajan ennen ponnistusvaihetta, alkoi kuin salamana eli siinä ajassa aukesi sen 1cm-8cm.
 
Riippuu ja roikkuu
Ykkösestä kivut alkoi olla tosi kovia kun olin 5 cm auki, silloin menimme sairaalaan.

Kakkosesta kivut oli tosi kovia jo kun olin 1,5 cm auki, eikä se siitä juuri edes edennyt mihinkään vaikka kivut yltyi. Epiduraali lopulta vei kivut ja sitten aukeneminen sujahti hujahti niin, että olin vähän järkyttynyt siitä, että yhtäkkiä pitikin alkaa ponnistamaan, kun koko päivä oli vaan odoteltu ja kärsitty.

En usko, että mun kipukynnykseni on muuttunut parissa vuodessa, noi synnytykset vaan oli erilaiset, ja muutenkin kakkosen synnytys oli jotenkin ihan kauhee. Heti jos nousin pystyyn, kivut yltyivät sietämättömiksi (ilman että supistukset kuitenkaan avasivat kohdunsuuta), päinvastoin kuin esikoisesta, josta oli paljon parempi olla pystyssä, ja supistukset olivat tehokkaita.
 
kojootti
HEL-VE-TIN kovat.. Vedet oli menneet n. tuntia aikaisemmin (synnytys lähti käyntiin vesien menolla), ja siitä kun meni vielä n. tunti ni olin auki reilut 3 senttiä ja sain epiduraalin. Synnytyksen kesto oli kaiken kaikkiaan 6h 26min, ja ensikertalainen olin.
 
vieras
Minä oli 1cm auki lähes kolme vrk ilman mitään kipuja. Lapsivesi oli mennyt. Kipu alkoi vasta kun alettiin käynnistämään maksimiteholla, ja niiden supistusten myötä vointi alkoikin olla jostain toisesta ulottuvuudesta.
 
Minä
Mulla oli 5cm auki ennenkuin synnytys oli edes käynnissä... se oli yliaikaiskäynnillä. Synnytys käynnistyi vasta seuraavana päivänä. Enkä ollut tuntenut edes supistuksia kun todettiin että 5cm auki!!!
 
Esikoista kun menin sairaalaan synnyttämään oli 2cm auki ja vedet menneet. Kivut oli kovahkot, mutta ihan siedettävät. Siitä meni n. 13h ennenkuin vauva syntyi.

Viidettä menin synnyttämään. Oli ensimmäisellä mittaushetkellä 4-5cm auki, kivut sietämättömät ja siitä meni pari minuuttia, kun vauva syntyi. 3 muuta oli jotain siltä väliltä.
 
vieras
Mun mielästä kipukynnyksellä ei ole juurikaan tekemistä sen kanssa miten kovana ne supistukset kokee, koska ihmisten supistukset ovat ihan erilaisia ja tuntuvat eri paikoissa.
 
vieras
Kun menin sairaalaan oli 2,5cm auki. Sitä ennen olin puoli yötä kuunnellu supistuksia kotona ja ajattelin että aamulla mennään kun halusin tietää että vauvalla on kaikki ok. Olo oli ihan jees, supistuksia tuli niin harvakseltaan että käveltiin ja söin sairaalassa lounasta jne. Sain kohdunkaulanpuudutteet kun olin 4cm ja 6 cm auki, niillä mentiin loppuun saakka, olikohan 12 h sairaalaan tulosta syntymään.
 
Menin sairaalaan käynnistykseen 42.viikolla, kun paikat oli vielä täysin kiinni. Sain käynnistyspillerit ja noin 9 tunnin kuluttua rupesi tulemaan supistuksia. Mutta ne ei olleet ollenkaan kipeitä, lähinnä kuin olisi ripulissa hieman mahaa kipristellyt :saint: . 5 cm asti ehti paikat avautua, siinä vaiheessa jouduttiin kiireelliseen sektioon sydänäänten laskun vuoksi.
 

Yhteistyössä