Kun olit 1 cm auki, kuinka kovia kivut oli silloin? Kauan meni syntymään?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
huu
Esikoisesta olin 1½cm auki kun puhkaisivat kalvot synnytyksen nopeuttamiseksi raskausmyrkytyksen takia. Siinä vaiheessa kivut oli menkkakipuihin verrattavia, eivät kummoisia. Syntymään meni 6h, viimeiset 3cm aukesi reilussa tunnissa ja siinä kohtaa kyllä jo sitten sattuikin. Kuopuksesta paikat oli sairaalaan mentäessä 7cm auki, sattui jonkin verran, mutta olo täysin siedettävä. Syntyi tunnin päästä sairaalaan menosta.
 
vieras
sairaalaan mennessä olin 8cm auki, mutta kyllä jonkinlaisia kipuja oli ollut jo 5h. Tosin missään vaiheessa supistukset eivät tulleet säännöllisesti tai niin että olisin ollut varma oliko kyse supistuksesta vai jostain "nippailusta". Meni sitten luomuna loppuun asti...
Toivotaan että nyt kakkosesta tajuais vähän aiemmin lähteä sairaalaan. Mulla ainakin auttoi kun oli jatkuvasti liikkeellä tai pystyssä, jos makaamaan rupes ni johan muuten sattui aivan vietävästi!!!!
 
asdf
En tiiä. 4cm olin auki kun sairaalaan tultiin vihreän lapsiveden vuoksi. Muuten olisin ollut vielä ainakin tunnin pari kotona. Oikeesti alkoi tuntua tuskalta kuudessa sentissä.

Lapsi syntyi viiden tunnin kuluttua sairaalaan saapumisesta suunnilleen.
 
Mulla lähti käynnistettynä ja heräsin aika napakoihin suppareihin kun olin 2cm auki, siitä buranan voimalla 5cm asti sitten pitikin jo pyytää epiduraalia. Sen jäljeen koko loppusynnytys kivuitta.

Jälkenpäin oon miettinyt et menin siellä sairaalassa paniikkiin yksin kun olin, ajattelen että jos olisin kotoa lähtenyt ja mies olisi ollut tukena olisin ehkä paremmin päässyt tilanteen tasalle.
Jossittelua.

Ja koko kesto vajaa 6h
 
en
en ollut kipeä ollenkaan vielä silloin, oikeastaan oli yllätys kun 39+5 oli neuvola, jossa sanottiin et sentin olin auki, ja sanoi et ens yönä sulla on vauva, ja niin olikin...
 
anni
ekan kohdalla olin 20 minuutin jälkeen reilut 4 cm auki ja tosi kipeä, kakkosen kohdalla olin vajaassa vartissa jo 7 cm auki ja niin kipeä että taju meinasi lähteä...molemmat syntyivät ponnistusvaiheen jälkeen, ponnistusvaihe ekassa 20min ja tokassa 10 min.
 
Heh joo, en ole missään vaiheessa ollut kipeä ollessani 1cm auki. Olin ekasta 2cm auki rv 39+6 vauva syntyi rv 40+2. Synnärille mennessä olin 4cm auki, kipeät supparit oli silloin kestäneet puoli tuntia... Koko synnytys kesti 3h20min.

Kuopuksen kanssa olin tuon 2cm auki jo 38+2 ja seuraavana päivänä käynnistettiin.
 

Yhteistyössä