Olen kanssa miettinyt, että miks ihmiset eivät osaa äidinkieltään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kongreettinen..?
Mistä näitä kielipuolia oikein tulee?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Olen kanssa miettinyt, että miks ihmiset eivät osaa äidinkieltään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kongreettinen..?
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:Olen kanssa miettinyt, että miks ihmiset eivät osaa äidinkieltään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kongreettinen..?
Alkuperäinen kirjoittaja äiti pahoillaan:Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:Olen kanssa miettinyt, että miks ihmiset eivät osaa äidinkieltään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kongreettinen..?
Molemmat tavat ovat yhtä oikein![]()
Alkuperäinen kirjoittaja sama juttu:ymmärrän täysin ap:ta. meidänkään mummu ei jaksa hoitaa koskaan meidän lapsia, koska miehen veljen lapset tarvitsevat niin paljon huomiota ja hoitamista. isot lapset haetaan ja saatellaan kotiovelle, käytetään leffasssa ja pizzalla, hoidetaan yöt, monta yötä peräkkäin, että vanhemmat pääsevät omiin menoihinsa. joskus, kun meidän lapset tarvitsis edes päivähoitoa, ei käy, koska "joskushan mummunkin on saatava omaa aikaa".."siivouspäivä, omia menoja yms." toiselta perheeltä ei koskaan kielletä mitään. hoidan sitten itse lapseni.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja äiti pahoillaan:Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:Olen kanssa miettinyt, että miks ihmiset eivät osaa äidinkieltään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kongreettinen..?
Mitkä molemmat, mistä sä puhut???
Tuttu kuvio tavallaan mullekin. Tosin vanhempani eivät ole koskaan kieltäytyneet ottamasta mun lapsiani hoitoon, kun olen pyytänyt. Mutta koska ovat hoitaneet niin paljon siskoni lapsia, olen pyytänyt lapsenvahdiksi vain töideni vuoksi. Ajatellen nimenomaan sitä, että hekin tarvitsevat omaa aikaa.Alkuperäinen kirjoittaja sama juttu:ymmärrän täysin ap:ta. meidänkään mummu ei jaksa hoitaa koskaan meidän lapsia, koska miehen veljen lapset tarvitsevat niin paljon huomiota ja hoitamista. isot lapset haetaan ja saatellaan kotiovelle, käytetään leffasssa ja pizzalla, hoidetaan yöt, monta yötä peräkkäin, että vanhemmat pääsevät omiin menoihinsa. joskus, kun meidän lapset tarvitsis edes päivähoitoa, ei käy, koska "joskushan mummunkin on saatava omaa aikaa".."siivouspäivä, omia menoja yms." toiselta perheeltä ei koskaan kielletä mitään. hoidan sitten itse lapseni.
Alkuperäinen kirjoittaja meikyuu:Meidän mummo ei jaksa käydä kylässä kuin kerran puolessa vuodessa, asutaan 10km välimatkan päässä ja bussi menee nenän edestä yhdellä vaihdolla suoraan meidän kotitalon viereen. Mummolla ikää 65 vuotta ja jaksaa mm. harrastaa kahta eri liikuntalajia, hoitaa naapurin kissoja, touhuta milloin mitäkin ikäihmisten juttuja. Meidän kiltti ja reipas 2,5-vuotias odottaa "mummua" aina kovasti mutta eipä tunne taida olla molemminpuoleinen...:/ "Mummu" kun peruu typerillä tekosyillä tapaamisia ja jaksaa huokailla elämäänsä puhelimessa muttei ole valmis mitään tekemään sen eteen että voisi paremmin. Salaa minulta asioita, laskuja joita ei pysty maksamaan jne. Alan olemaan kyllästynyt tähän touhuun ja peruin pääsiäisvierailun viime hetkellä. Hän on yleensä se, joka viime tipassa peruu, joten sai maistaa omaa lääkettään. Sielläpähän nyt istuu pashansa kanssa ja ihmettelee kun muut eivät aina tee hänen pillinsä mukaan..!
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:Mulla oli samanlainen mummo. Aina vain hoiti serkkuja ja ne saikin ihan mitä halusivat mummoltaan. Minä erehdyn alle kouluikäisenä sanomaan sitä ämmää mummoksi, niin sain selkääni. Että näin...
Lapsena tuntui erittäin epäreilulta ja kohtuuttomalta. Äiti pisti välit poikki ja olen nähnyt kyseisen mummon viimeksi 12 vuotiaana. Enpä ole jäänyt kaipaamaan. Ehkä hän katui tilannetta ennen kuolemaansa, ainakin huhu kertoi niin. Mua ei ihan hirvittävästi kiinnostanut. Eipä tehnyt mitään asialle.
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että parempi olla ilman mummoa kuin mummon kanssa, joka ei välitä. Nykyäänhän tosiaan saa niitä "vara"mummoja ja ukkeja, jotka oikeasti välittävät. Parempi sekin kuin tuo.
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja äiti pahoillaan:Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:Olen kanssa miettinyt, että miks ihmiset eivät osaa äidinkieltään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kongreettinen..?
Kongreettinen on oikea muoto. Asianhan voi kätevästi tarkistaa vaikka täältä :http://www.nic.fi/~rsuonio/oikeinkirjoitus/
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja äiti pahoillaan:Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:Olen kanssa miettinyt, että miks ihmiset eivät osaa äidinkieltään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kongreettinen..?
Kongreettinen on oikea muoto. Asianhan voi kätevästi tarkistaa vaikka täältä :http://www.nic.fi/~rsuonio/oikeinkirjoitus/
Alkuperäinen kirjoittaja äiti pahoillaan:Välillä vaan todella raskasta, kun ei voi itse käydä missään yksin, ilman lapsia. Jopa gynelle joudun ottamaan lapset mukaan. Tai perua koko ajan aikaa.
Miehen työ epäsäännöllistä, raskasta ja kotona (yleensä ei virka-aikana) ollessa puuhailee omiaan tai nukkuu univelkojaan pois.
Moni asia tai meno peruuntunut sen vuoksi, ettei mummo jaksa ja ymmärrän täysin, että jokainen tarvitsee omaakin aikaa. Harmi vaan, kun toiset lapsenlapset vanhempineen nauttivat paljosta positiivisesta huomiosta.
Muutaman vuoden päästä onneksi helpottaa, kun lapset kasvavat ja pärjäävät jo hetken yksinäänkin.
Niin, voin odottaa ja haaveilla siihen asti mm. kampaamokäynnistä, siivouksesta ilman, että sotkevat toisaalla jne.
Paljosta olen luopunut ja enää käy vain lapsiani sääliksi, koska jo pelkkä vierailumme mummon luona tuntuu ja näyttää olevan raskas kokemus mummolle.
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja äiti pahoillaan:Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:Olen kanssa miettinyt, että miks ihmiset eivät osaa äidinkieltään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kongreettinen..?
Siellähän lukee selvästi, että kongreettinen on väärin.
Alkuperäinen kirjoittaja Mites..?:Itse olen vastaavassa tilanteessa kummilasteni kanssa. Yksi kummilapsistani vaatii paljon huomiotani ja soittelee monta kertaa viikossa, että voisinko tulla käymään tai voiko hän tulla meille. Koska en kehtaa kieltäytyä, suostun aina. TÄMÄN vuoksi en yksinkertaisesti jaksa olla YHTÄ paljoa tekemisissä muiden kummilasteni kanssa, koska yksi vie kaiken vapaa-aikani. VOISIKO MUMMOLLA OLLA SAMANKALTAINEN TILANNE?