Kun mummo ei jaksa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti pahoillaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta jokainen on vapaa viettämään aikaansa kenen kanssa haluaa, ja jos isovanhemmat eivät jaksa kaikkien kanssa olla, niin esim. tuo pelastakaa lapset on hyvä järjestö. saa aikuisystävän joka jaksaa touhuta.

Alkuperäinen kirjoittaja pieni ihminen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mites..?:
Itse olen vastaavassa tilanteessa kummilasteni kanssa. Yksi kummilapsistani vaatii paljon huomiotani ja soittelee monta kertaa viikossa, että voisinko tulla käymään tai voiko hän tulla meille. Koska en kehtaa kieltäytyä, suostun aina. TÄMÄN vuoksi en yksinkertaisesti jaksa olla YHTÄ paljoa tekemisissä muiden kummilasteni kanssa, koska yksi vie kaiken vapaa-aikani. VOISIKO MUMMOLLA OLLA SAMANKALTAINEN TILANNE?

Todennäköisesti kyseessä on juuri tämänkaltainen tilanne. mutta miten sille toiselle pystyy sanoa ei jos sille tutummalle ei, siis sille joka on tullut tutummaksi (koska paljon tekemisissä), sille ei ksokaan sanota ei. mutta sille joka harvoin yrittää kysyä, jotta ei rasittaisi liikaa, niin sille sanotaan helposti ei.
Esim. meillä sellainen tilanne, että asumme kaukana. ja toiset lähellä. ja jos on varta vasten viety lapset, niin sitten joudumme hakea (ajaa 1000 km) jos toiset tarvitsevatkin siinä lähellä hoitoa. Eli en vie enää ollenkaan.

Siis kuinka sille toiselle lapselle voi sanoa ei? Jos toiselle ei voi. Mun tilanteessa toiset kummilapset on vielä niin pieniä, että eivät itse soittele mulle ja pyydä kyläilemään. Tämä eniten aikaa vievä lapsi ITSE aina soittaa, enkä kehtaa kieltäytyä. (Joskus siis olen sanonutkien että ei, mutta sitten tulee uutta puhelua seuraavana päivänä). Toisten kummilasten vanhemmat ovat ne jotka soittavat, ja kyllähän aikuiselle pystyy paremmin sanoa jos on väsynyt yms.. eikä jaksa tavata.

Alkuperäinen kirjoittaja pieni ihminen:
Mutta jokainen on vapaa viettämään aikaansa kenen kanssa haluaa, ja jos isovanhemmat eivät jaksa kaikkien kanssa olla, niin esim. tuo pelastakaa lapset on hyvä järjestö. saa aikuisystävän joka jaksaa touhuta.

Totta, mutta turha napista välien katkeamisesta jos toista ei huomioi.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti pahoillaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kongreettinen..?

Mistä näitä kielipuolia oikein tulee?
Olen kanssa miettinyt, että miks ihmiset eivät osaa äidinkieltään.

Molemmat tavat ovat yhtä oikein :)

Mitkä molemmat, mistä sä puhut???

Kongreettinen on oikea muoto. Asianhan voi kätevästi tarkistaa vaikka täältä :http://www.nic.fi/~rsuonio/oikeinkirjoitus/

Siellähän lukee selvästi, että kongreettinen on väärin.

:D Joo niin lukee,ite kirjoitin sit kuitenkin väärin :laugh:

neljä korviaan potevaa lasta samanaikaisesti saa "hieman" ajatuksen pätkimään....

Yhteistyössä