Kun mulle nyt selvisi, että..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Veljeni tyttöystävä ei siksi ole puhunut mulle mitään kuukausitolkulla kun on ottanut nokkiinsa yhdestä kesäisestä jutusta ja ei halua muutenkaan olla mun kanssa telemisissä. Sinänsä outoa kun olin hänen kanssaan kaveri ennen kuin alkoivat seurustella veljeni kanssa ja olen edelleenkin kyseisen naisen työkaveri, niin.. ja nyt siis seuraa kysymys.. Soitanko nyt siskolleni ja kysyn miten mun pitäis asiaan suhtautua (siis henkistä tukea haenko), soitanko äidilleni ja kerron millainen käärme sitä sukuun onkaan sitten tulossa (tämä nyt siis kärjistetty lausahdus), vai soitanko veljelleni ja esitän tiedonantoni, että jos hän näin haluaa niin minä ja perheeni voimme pysyä poissa jaloista, minun kanssani ei ole pakko olla tekemisissä? Vai yritänkö puhua ihmisen kanssa, joka ei halua puhua kanssani? Mieheni sanoi, että no jo on ihmeellinen ihminen sitten tuokin nainen. ja kun kysyin, että pitääkö mun ottaa syyt päälleni tästä jotenkin niin hän sanoi, että osaat kyllä toisinaan olla melko pelottava ihminen. Oikeasti mä olen aivan paskana tilanteesta, varsinkaan kun en edes tiennyt, että mulle on suututtu.

Minä ehkä soittaisin veljelle (jos tyttöystävä ei tosiaan puhu sinulle) ja sanoisin, että tässä on nyt joku väärinymmärrys ja yritetään nyt kumminkin olla väleissä.

sinuna jättäisin asian oman onnensa nojaan. kyllä sen on joskus pakko lopettaa se murjottaminen. ei oo sun ongelma, näytä se, niin se nainen tajuaa olleensa tyhmä kun suuttui.

Et soita kenellekään yhtään mitään. Olet ystävällinen ko. naiselle, jos olette joskus tekemisissä. Et lähde mukaan mihinkään mustamaalaukseen, et varoittele ketään etkä muutenkaan sotke tilanteeseen ketään. Et siskoasi, et äitiäsi etkä edes veljeäsi. Sun ei tarvi tehdä mitään ilmoituksia tai tiedonantoja.

Riippuu tietty että millasesta asiasta kaikki on saanut alkunsa.. Onko kenelläkään anteeksi pyydettävää? Varmaan on jos joku on loukkaantunut, ainakin itse puhuisin vaikkei toinen halua kuunnella, pyytäisin anteeksi ja kertoisin miten tilanne vaikuttaa minuun, sitten antaisin itse tehdä ratkaisunsa mökötyksen jatkumisesta..ja jos jatkuu niin en enää murehtis. Muita en alkais hommaan sekottamaan jos eivät ole jo mukana muuten.

Jälleen kerran. Kirjoittaako tällaisia avauksia joku tyyppi työkseen tänne. Tuppaa vaan olemaan näissä vuodatuksissa aina sama tyyli. Kirjoitus yhtä pötköä ilman kappalejakoja., kunnon välilyöntejä ja ajatuskin hukassa. Ei niitä jaksa edes lukea saati avaukseen vastata.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
No mistä syystä otti nokkiinsa?

Kun sanoin veljelleni kesällä kun olisimme tarvinneet yöpymispaikkaa, että mehän voitais tulla teille yöksi. Sanoin siis ihan niin kuin olen aina veljelleni sanonut. Olen aina järkännyt veljelleni yöpymissijan meiltä jos ollaan oltu kulussa niin, että olis veljelle tullut lisävaivaa kotiinmenosta. En kuulemma ole lainkaan kysynyt häneltä asiaa ja koska se ei hänelle sopinut millään muotoa niin otti nokkiinsa ennemmin kuin sanoi meille, että asia ei käy. Ihmettelin kyllä hiukan kun veljeni ihan ilmoitti, että ei sovi tulla, mutta ajattelin, että heillä on jokin muu meno sitten siinä kohtaa. En älynnyt ajatella, että otetaan nenuun herneitä ja pidetään niitä siellä vielä monta kuukautta. Ja sitten kuulemma myös ahdistaa se, että olemme työkavereita ja sitten nyt melkein myös sukulaisia. Ja se on minusta hiukan väärä syytös kun itse on suhteeseen halunnut veljeni kanssa tämä tyttö ja minä olen koittanut olla mahd. vähän tekemisissä sekä vähemmän edes puhunut suvun asioista nyt sitten töissä..

Mun mielestä olisi parasta yrittää selvittää asia asianosaisen kanssa esim. soittamalla. Jos hän ei vastaa, voit lähettää viestin, että olet pahoillasi ja sinun ei ole ollut tarkoitus loukata häntä. Jos hän ei reagoi mitenkään, niin sitten voit miettiä muun suvun sekoittamista asiaan.

Kyllä mä yrittäisin selvittää asian.En ymmärrä miten yleisestikin ihmisten tuntuu niin kovin helposti leikkaavan jopa läheisiä ihmisiä elämästään ilman kunnollista asioiden selvitystä.Mä en ole koskaan kokenut asioiden selvittämistä vaikeaksi.Vasta kun kunnollisen yrittämisen jälkeen ei elo suju niin annan asian olla ja poistua päiväjärjestyksestä itsekseen.Näin on tapahtunut vain kerran mun elämässä ja sekin oli yläasteella. :D

Tsemppiä ap:lle.Uskon,että tuntuu kurjalta tuollainen tilanne kun ei ole itse tietoisesti mitään pahaa kellekään tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Et soita kenellekään yhtään mitään. Olet ystävällinen ko. naiselle, jos olette joskus tekemisissä. Et lähde mukaan mihinkään mustamaalaukseen, et varoittele ketään etkä muutenkaan sotke tilanteeseen ketään. Et siskoasi, et äitiäsi etkä edes veljeäsi. Sun ei tarvi tehdä mitään ilmoituksia tai tiedonantoja.

Olen ollut varsin ystävällinen koko ajan. Minä suhtaudun mieluusti niin, että kuka tahansa sukuun milloinkin sitten tuleekin niin hänet otetaan vastaan. Näin koitin tehdä ja minut työnnettiin pois. Siskoni ja äitini nyt tuli mieleeni kun olen itse rikki asiasta. Ja työpaikalla asian tietävät, koska ovat sen huomanneet, että minua kohtaan käyttäydytään näin. En pysty sitä jouruilua estämään jos sellaista töissä tapahtuu (varmaan tapahtuukin..)

No miksi olet rikki asiasta? Miksi koet pakonomaista tarvetta saada asia selvitettyä tai sotkea muu suku soppaan?

Veljen tyttis on näköjään outo. Sinut on työnnetty pois, anna olla.

Ei kai veljen tyttöystävän hyväksyntä ole sinulle noin äärimmäisen tärkeää? Hänen tappionsahan se on, jos ei halua pitää hyviä välejä poikaystävänsä sukuun.

Voit toki vaikka laittaa tyttikselle viestin, että pahoittelet kesäistä kylään kutsumatta yrittämistä, että sun olisi pitänyt ymmärtää kysyä asiaa hienovaraisemmin. Annat siis tyttöystävän ymmärtää, että vika oli sinun toteavassa tyylissä. Mutta kokemuksesta tiedän, että jossain vaiheessa joka tapauksessa teillä menisi sukset ristiin. Jos tyttö on sellaista sorttia, joka haluaa nähdä joka paikassa ongelmia ja loukkaantuu joka napsauksesta, niin ehkä sulle on parempi olla olematta liiemmin tekemisissä hänen kanssaan.

Mutta ei siitä mitään virallisia tiedonantoja tarvi antaa. Ja töissä edelleen käyttäydyt kuin ketä tahansa muuta työkaveria kohtaan (ja jätät täysin huomiotta sen, että tyttöystävä kohtelee sua huonosti) .

Olen isosisko ja tunnen mielipahaa siitä, että veljeni joutuu välikäteen asiassa jota ei siis oikeasti edes kuuluisi olla. Hän kuitenkin varmasti rakastaa tyttöystäväänsä, mutta myös kunnioittaa siskoaan. Niinhän siis aikuisten maailmassa kuuluisi asioiden olla. Minä mielelläni huolehdin veljestäni ja pidän yhteyttä ja olen jopa ystävä sisaruuden lisäksi, mutten tosiaan tuppaudu hänen elämäänsä yhtään sen enempää, soitankin vain jos mulla on asiaa. Samoin toimin siskoni kanssa ja niin ollaan toimittu koko elämämme ajan. Kuitenkin tulee asioita joita pitää sisarustenkin yhdessä hoitaa ja ainakin mun mieheni on aina osallistunut asioihin mukisematta, sillä näinhän minäkin teen hänen sukunsa ollessa kyseessä, vaikka minä itse olen kokenut jopa henk. koht. loukkauksia. Tässä asiassa ei edes ole kyse siitä että mitenkään olisin ollut pitämättä tyttöystävästä ennen tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Onhan outo tapaus. En minäkään kysele siskon tai veljen puolisoilta erikseen yöpymis-vierailulupia.

meillä kyllä mies kysyy aina multa myös että sopiiko jonkun tulla kylään.. ja niin minäkin kysyn mun mieheltä ensin.. en mäkään aina halua että joku tulee kylään oli sit kuka tahansa....

Alkuperäinen kirjoittaja ei ehkä liity asiaan mutta..:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Onhan outo tapaus. En minäkään kysele siskon tai veljen puolisoilta erikseen yöpymis-vierailulupia.

meillä kyllä mies kysyy aina multa myös että sopiiko jonkun tulla kylään.. ja niin minäkin kysyn mun mieheltä ensin.. en mäkään aina halua että joku tulee kylään oli sit kuka tahansa....

Näinhän sen pitäisi mennäkin, eikös tässä vaadittu, että pitää erikseen kysyä vielä veljen tyttöystävältä?

sanoisin näin, älä sano siskollesi eikä äidillesi mitään, koska saat selkään puukottajan maineen. Viisas olet jos vaikenet ja painat nahkoihisi. Anna olla koko asian ja suhtaudu veljeesi ja tyttöystävään entiseen ystävälliseen tyyliin ja asioi vain pakon edessä heidän kanssaan. Eli anna rauha heille. Kyllä ne herneet sieltä neukusta tippuu, kun huomaavat että olet ystävällinen.

Yhteistyössä