Miksi ihmisten pitää puhua näin aina jos tietää että vaivautuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli minä saatan puhua härskejäkin juttuja kaveriporukassa tai vaikka jossain mammakerhossa. Harvemmin kylläkään henkilökohtaisesti vaan yleisellä tasolla, mutta voin vaikka heittää jotain "selibaatti on paras ehkäisy" juttua joskus.

Mutta vanhempieni ja sisarusteni edessä en halua puhua mitään seksijuttuja ja kaikkein vähiten niitä henkilökohtaisia. Tai kuulla heiltä sellaisia. Silti jatkuvasti olen tilanteessa, jossa niitä puhutaan. Isäni ei sitä tee, varmaan joko tajuaa ettei kiinnosta tai sitten ei vaan muuten koe tarvetta siihen.

Äitini sen sijaan puhuu jotain nussimisjuttuja ja voin sanoa, että ei kiinnosta. Ja veljeni harrastaa tätä myös. Heille syntyi hiljattain vauvakin niin nyt jälkitarkastuksen jälkeen sanoi minulle naureskellen, että saatiinkin lupa alkaa hommiin taas ja sitten piti vielä perään jotain "tsuidaduida" ääntä. Ja sitten kun katsoin muualle ja yritin vaihtaa puheenaihetta niin sanoi vaimolleen että "no nyt se taas nolostu" ja nauroi päälle.

Eli olenko ainoa laatuani ja jotenkin outo. Vai pitäisikö minun olla sellainen, että vastaan veljelleni että "jaa nyt vasta? Kyllä me on aina pantu heti kun jälkivuoto vaan on loppunut" tms. vastaavaa läppää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärrimurri:
Sellastahan se on. Kyllä minäkin nolostuisin, ei omille porukoilleen tuommosia voi puhua. Koita jaksaa.

Olen ennenkin tämän kertonut täällä, mutta joskus (ennen lapsia jo) kerroin äidilleni mitä olin saanut mieheltäni lahjaksi vuosipäivänämme. Äitini kommentoi siihen että "ja sinä annoit sitten sen perinteisen vai".

Olin ihan että OMG! Onneksi olin puhelimessa enkä kasvokkain.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sellastahan se on. Kyllä minäkin nolostuisin, ei omille porukoilleen tuommosia voi puhua. Koita jaksaa.

Olen ennenkin tämän kertonut täällä, mutta joskus (ennen lapsia jo) kerroin äidilleni mitä olin saanut mieheltäni lahjaksi vuosipäivänämme. Äitini kommentoi siihen että "ja sinä annoit sitten sen perinteisen vai".

Jos se tykkää siitä kun nolostut, jos sitä huvittaa se?

Mä en muista koska olen viimeksi laskenut leikkiä seksielämästäni, mun mielestä se ei ole aihe, josta saa vedettyä huumoria. Puhumattakaan siitä, että nauraisin toisten seksijutuille.

Alkuperäinen kirjoittaja hekku:
ihmiset on erilaisia ja toiset on avoimempia heittää läppää tuommosistakin asioista - et oo yhtään outo vaikket ite asiasta innostukkaan..

Niin mutta miksi pitää ihan tahallaan kiusata ja vielä aina naureskella päälle kun saa toisen vaivaantuneeksi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras-pieras:
Mä en muista koska olen viimeksi laskenut leikkiä seksielämästäni, mun mielestä se ei ole aihe, josta saa vedettyä huumoria. Puhumattakaan siitä, että nauraisin toisten seksijutuille.

No minusta siinä nyt ei ole mitään pahaa jos laskee leikkiä siitä, että selipaatti on paras ehkäisy, jos kerran ei ole itseä vaikka hetkeen niin paljon huvittanut tms.

No selvästi huvittaa. Muistan kun odotin aika alkumetreillä esikoistani niin veljeni sanoi äidilleni, että "mitenköhän tuo on alkuun saatettu" ja kun äitini kysyi syytä moiseen niin veljeni totesti että "no eihän tuo ainakaan seksiä ole voinut harrastaa". :/

Mä oon joskus vaientanut vastaavassa tilanteessa sanomalla toiselle suoraan ja vakavasti (eli ei hymyilyä tai välttelyä), että "toi ei ollut sopivasti sanottu", "mä en halua tietää sun seksielämästä" tai muuta vastaavaa.

No minusta siinä nyt ei ole mitään pahaa jos laskee leikkiä siitä, että selipaatti on paras ehkäisy, jos kerran ei ole itseä vaikka hetkeen niin paljon huvittanut tms.

Kyllä mun mielestä seksistä voi yleisellä tasolla laskea leikkiä ja teen itsekin niin esimerkkinä selibaatin tehokkuus. Mä en kuitenkaan ikinä laske leikkiä MUN mahdollisesta selibaattiehkäisystä. Se ei kuulu mulle.

No selvästi huvittaa. Muistan kun odotin aika alkumetreillä esikoistani niin veljeni sanoi äidilleni, että "mitenköhän tuo on alkuun saatettu" ja kun äitini kysyi syytä moiseen niin veljeni totesti että "no eihän tuo ainakaan seksiä ole voinut harrastaa". :/

Onpa tosi tympeää. Itse puhun kyllä suht avoimesti seksijutuistakin, rajansa tietysti kaikella, en yksityiskohtiin mene. Mutta ymmärrän kyllä täysin, että joitakin ihmisiä nuo asiat vaivaannuttaa, eikä kävisi mielessäkään kiusata asiasta. Eri asia pikkaisen kiusoiteilla ystäviä huumorimielessä kun tahallaan nolostuttaa toista jatkuvasti :/ .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli minä saatan puhua härskejäkin juttuja kaveriporukassa tai vaikka jossain mammakerhossa. Harvemmin kylläkään henkilökohtaisesti vaan yleisellä tasolla, mutta voin vaikka heittää jotain "selibaatti on paras ehkäisy" juttua joskus.

Mutta vanhempieni ja sisarusteni edessä en halua puhua mitään seksijuttuja ja kaikkein vähiten niitä henkilökohtaisia. Tai kuulla heiltä sellaisia. Silti jatkuvasti olen tilanteessa, jossa niitä puhutaan. Isäni ei sitä tee, varmaan joko tajuaa ettei kiinnosta tai sitten ei vaan muuten koe tarvetta siihen.

Äitini sen sijaan puhuu jotain nussimisjuttuja ja voin sanoa, että ei kiinnosta. Ja veljeni harrastaa tätä myös. Heille syntyi hiljattain vauvakin niin nyt jälkitarkastuksen jälkeen sanoi minulle naureskellen, että saatiinkin lupa alkaa hommiin taas ja sitten piti vielä perään jotain "tsuidaduida" ääntä. Ja sitten kun katsoin muualle ja yritin vaihtaa puheenaihetta niin sanoi vaimolleen että "no nyt se taas nolostu" ja nauroi päälle.

Eli olenko ainoa laatuani ja jotenkin outo. Vai pitäisikö minun olla sellainen, että vastaan veljelleni että "jaa nyt vasta? Kyllä me on aina pantu heti kun jälkivuoto vaan on loppunut" tms. vastaavaa läppää.

Niin ja siis jos vaikka joku kaveripariskunta olisi kertonut tuon niin olisin vain naureskellen kommentoinut jotain että "hieno homma, koittakaa kuitenkin odottaa kotiin asti ettette tässä kahvipöydässä mitään ala" tms.

Kyllä mun mielestä seksistä voi yleisellä tasolla laskea leikkiä ja teen itsekin niin esimerkkinä selibaatin tehokkuus. Mä en kuitenkaan ikinä laske leikkiä MUN mahdollisesta selibaattiehkäisystä. Se ei kuulu mulle.

No en minäkään ole koskaan sanonut, että ei ole itseäni haluttanut mutta tavallaan viitaten juuri siihen. Ei minusta mikään iso juttu kuitenkaan. Joskus joku kaveri ainakin kommentoinut että "joo heillä se toimii kans" tms.

Kyllä minä ainakin tuttujeni ja kavereitteni kanssa pystyn puhumaan seksistä ja, vaikka nussimisestakin ilman häpeää,
Maaiiman luonnollsemmasta asiasta.
Kyllä siitä voi lekkiiäkin laskea. Nussi tai ei.

QUOTE=vieras-pieras;17526158]Kyllä mun mielestä seksistä voi yleisellä tasolla laskea leikkiä ja teen itsekin niin esimerkkinä selibaatin tehokkuus. Mä en kuitenkaan ikinä laske leikkiä MUN mahdollisesta selibaattiehkäisystä. Se ei kuulu mulle.[/QUOTE]

Kyllä mä ainakin voin heittää ihan samanlaisia juttuja kavereille tai omille vanhemmille. Äidin kommentit ovat tosin joskus luokkaa "Aijaahas ja taas on viime yönä ollu uus kumppani vai".

Miten sä kehtaat valittaa ettet halua kuunnella perheenjäsentesi seksijuttuja, kun kuitenkin heität vastaavaa läppää tutuille?!

[QUOTE="vieras";24633575]Miten sä kehtaat valittaa ettet halua kuunnella perheenjäsentesi seksijuttuja, kun kuitenkin heität vastaavaa läppää tutuille?![/QUOTE]

:D :D :D mä luulen, ettei sulle vastaa enää tuo henkilö, jonka juttua kommentoit.... Vilkaseppas milooin viesti on jätetty..... Xx.xx.2009.....

Yhteistyössä