Kun mitään ei saa enää tehdä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en keksi ensimmäistäkään. Ihan hyvin on rinnakkaiselo sujunut ilman mitään vaatimuksia ja täällä pk-seudulla on aika paljon maahanmuuttajia ollut jo vuosikymmeniä, joten luulisi jotain vaatimuksia tulleen esille.

En mäkään keksi. Ja Turussakin on ollut mamuja jo kauan.

Ellei sitten esim. se että Mohammed syö päiväkodissa kasvisruokaa eikä kinkkukiusausta ole jonkun mielestä pöyristyttävää röyhkeyttä (mutta se, että Virtasen Tähkä ja Mäkelän Usva syövät myös kasvisruokaa, ei ole ongelma).

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Monessa koulussa ei enää ole meidän kulttuuriimme kuuluvia juhlia, koska se loukkaa tänne muuttaneita.

Voisitko luetella ne koulut, joissa ei enää ole meidän kulttuuriimme kuuluvia juhlia?

Vai onko tämä vaan jotain diipadaapaa, vailla tietoa ja kokemuksia?

Se ryhmä, joka eniten ja kovaäänisimmin vastustaa uskonnollisuutta kouluissa, on asunut Suomessa iät ja ajat. Syntynyt täällä, kuten heidän vanhempansa ja isovanhempansakin. Eli ateistit, vapaa-ajattelijat, sen sellaiset. Suomalaiset.

Tästä voisi tehdä täällä kyselyn, en muista/tiedä mistä koulusta, miltä paikkakunnilta on ollut kyse kun olen täällä valituksia lukenut ko. asiasta.

Minulla kun ei ole sitä tiimarivihkoa.

Mitä muutoksia esim. muslimi-maahanmuuttajat ovat sitten meiltä vaatineet?
Mä en keksi ensimmäistäkään. Ihan hyvin on rinnakkaiselo sujunut ilman mitään vaatimuksia ja täällä pk-seudulla on aika paljon maahanmuuttajia ollut jo vuosikymmeniä, joten luulisi jotain vaatimuksia tulleen esille.
Tätä minäkin ihmettelen. Hirveetä propagandaa vaatimuksista muuttaa suunnilleen koko kulttuuri. Ja niiden muutama muutoksen takana on usein juuri asiaa paisuttelevat ns. kukkahatut, kuten Espoon porsaat. Ja tuskin maahanmuuttajat vaativat fazeria poistamaan laku-ukkomerkkiäkään...

Tästä voisi tehdä täällä kyselyn, en muista/tiedä mistä koulusta, miltä paikkakunnilta on ollut kyse kun olen täällä valituksia lukenut ko. asiasta.

Minä en muista, että kouluja tai paikkakuntia olisi koskaan mainittu. Silti kaikki tuntuvat tietävän tällaisia tapauksia useita, ei tosin oman lapsen koulusta mutta silti :D

Minä en muista, että kouluja tai paikkakuntia olisi koskaan mainittu. Silti kaikki tuntuvat tietävän tällaisia tapauksia useita, ei tosin oman lapsen koulusta mutta silti :D

Ei kannata tietojaan perustaa keskustelupalstaan, etenkään tähän...

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Tätä minäkin ihmettelen. Hirveetä propagandaa vaati,muksista muuttaa suunnilleen koko kulttuuri. Ja niiden muutama muutoksen takana on usein juuri asiaa paisuttelevat ns. kukkahatut, kuten Espoon porsaat. Ja tuskin maahanmuuttajat vaativat fazeria poistamaan laku-ukkomerkkiäkään...
Ainoa todellinen, mikä tulee mieleeni, on musliminaisten oma uimahallivuoro. Sitäkään ei ole kaikissa uimahalleissa. Ja sitäpaitsi...koitapa mennä lapsesi kanssa jäähalliin luistelemaan... ehei, et pääse, koska siellä on jonkun muun vuoro. Ja ei todellakaan mikään muslimien vuoro.

Ainoa todellinen, mikä tulee mieleeni, on musliminaisten oma uimahallivuoro. Sitäkään ei ole kaikissa uimahalleissa. Ja sitäpaitsi...koitapa mennä lapsesi kanssa jäähalliin luistelemaan... ehei, et pääse, koska siellä on jonkun muun vuoro. Ja ei todellakaan mikään muslimien vuoro.

Ja se "musliminaisten" uintivuorokin on a) avoin kaikille naisille, uskontoa ei kukaan kysele, ja b) Turussa mamujärjestön omaa toimintaa uimahallissa, joka muuten olisi siihen aikaan päivästä kiinni. Eli ei keneltäkään pois. Paitsi niiltä, jotka periaatteesta vastustavat tuota(kin).

Ei kannata tietojaan perustaa keskustelupalstaan, etenkään tähän...

Tarkoitatko että jokainen joka tällaisesta tilanteesta kertoo, valehtelee ja keksii omiaan?
Joka vuosi ennen kevät- ja joulujuhlia on näitä kirjoituksia. Kevättä odotellen.

Alkuperäinen kirjoittaja hoh hoijaa:
Jos menisin heidän maahansa pakolaisena ja rupeaisin vaatimaan tiettyjä muutoksia heidän kulttuuriinsa, niin mullahan lähtisi henki. Tosin jos näin olisi en ikuna kehtaisi edes ruveta vaatimaan mitään ...ja pakolaisten (ei kaikkien,) käytös täällä suomessa on törkeää!

Kenen maahan ja mihin kulttuuriin? :snotty:

Mutta joo. Mitä muutoksia esim. muslimi-maahanmuuttajat ovat sitten meiltä vaatineet? Enkä kysy nyt näitä urbaanilegendoja joita he kuulemma ovat joskus jossain vaatineet, ne on kyllä tiedossa, mutta minkäänlaista ensi käden tietoa ei tunnu kenelläkään olevan.

Selvästikkään sinulla ei ole mitänn asiaan sanottavaa, vaan peräät jotain pieniä knobbi tietoja, ja tämmöiseen yksilöityyn keskusteluun menisi varmasti viikkoja ihan kivasti..ryhtyisin mielellään jos olisi aikaa.

Tällä kaikella tarkoitin vaan kokonaisuutta.
Kaikki varmasti tietävät milloin nämä mielipahaa "vähemmistöille" muutokset alkoivat ja mistä se johtuu! Kaikki eivät tunnu vain tajuavan sitä mimhin se tulee johtamaan, harmi!

Toisia ärsyttää tosin jo sekin, että he eivät riisuneet huiviaan ja siirtyneet moskeijasta kirkkoon tänne muuttaessaan.
Hah haa...jokainen harjoittakoon uskontoa ja ihan mitä vaan uskontoa/uskoa/elämäänsä väriin tai taustoihin katsomatta, kunhan se ei häiritse muuta kansaa!

Tarkoitatko että jokainen joka tällaisesta tilanteesta kertoo, valehtelee ja keksii omiaan?
Joka vuosi ennen kevät- ja joulujuhlia on näitä kirjoituksia. Kevättä odotellen.

Joissain kouluissa ei ehkä ole kevätjuhlaa lainkaan, mutta tuskin se on muslimimafian vaatimus, vaan muista syistä johtuva juttu.

Meillä oli yläasteella sama homma joskus, ja koko koulussa oli tasan yksi ulkomaalainen, hänkin australialainen kristitty :)

Ja joka kerta mä kerron, miten mun lasten kouluissa koko ongelmalta vältyttiin. Jos ihmiset ovan omien lastensa koulujen suhteen niin saamattomia, että eivät saa vanhempainillassa suutaan auki, niin sille ei sitten voi mitään. Mutta turha alkaa muslimeita syyttämään siitä, jos joulujuhlassa ei ole Jeesusta eikä kevätjuhlassa suvivirttä.

En tarkoita. Mutta eiköhän keväällä täällä taas kirjoittele a) provot ja b) sinun tapaisesi tietäjät, jotka ovat ennenkin kuulleet että näin on. Aika harvassa ovat ne, joiden koulussa oikeasti mamujen takia ei ole peristeistä juhlaa.

Nyt mä lopetan, koska selvästikin minä, keittis ja åboriginaali kirjoitetaan aika samoja juttuja päällekkäin :xmas:

Jätän homman åborginaalille, koska ihan kohta lähtee autokyytini ruokakauppaan =)

Ja se "musliminaisten" uintivuorokin on a) avoin kaikille naisille, uskontoa ei kukaan kysele, ja b) Turussa mamujärjestön omaa toimintaa uimahallissa, joka muuten olisi siihen aikaan päivästä kiinni. Eli ei keneltäkään pois. Paitsi niiltä, jotka periaatteesta vastustavat tuota(kin).

Tähän oli vielä pakko tarttua fakta tietona, eikä luettu mistään eräs uimahalli helsingissä oli ennen auki viikonloppuisin , eipä ole enään ja siellä on muslimivuoro(vai pitäisikö laittaa vuoroja koko viikonlopun) ja sinne ei ole mitään asiaa mennä ilman muslimikorttia.

Toinen on terveydenhuolto(hammashuolto ja fakta tieto), kun ei meinannut 3 vuotta sitten päästä hammaslääkäriin, kun ensin hoidettiin juuri muslimien hampaat ja jonot olivat piiiiiiiitkät. Paskaa tuuria tarvita juuri tuolloin hammaslääkäriä...

Alkuperäinen kirjoittaja ei vielä rasisti:
Tähän oli vielä pakko tarttua fakta tietona, eikä luettu mistään eräs uimahalli helsingissä oli ennen auki viikonloppuisin , eipä ole enään ja siellä on muslimivuoro(vai pitäisikö laittaa vuoroja koko viikonlopun) ja sinne ei ole mitään asiaa mennä ilman muslimikorttia.

Toinen on terveydenhuolto(hammashuolto ja fakta tieto), kun ei meinannut 3 vuotta sitten päästä hammaslääkäriin, kun ensin hoidettiin juuri muslimien hampaat ja jonot olivat piiiiiiiitkät. Paskaa tuuria tarvita juuri tuolloin hammaslääkäriä...

Muslimikortti? :o :laugh:
Mikä uimahalli mahtaa olla kyseessä?

Eikä siellä hammaslääkärissäkään oikeasti sun uskontoa kysytä, kun soitat ja varaat aikaa. Jonot on pitkät juu, Turussakin julkisella puolella ihan mielettömän pitkät, mutta en mä usko että se on muslimien vika. Yhtä pitkään tuo muslimikin tuntuu joutuvan odottelemaan.

Meidän koulussa (pk-seutu) asia ratkaistu niin, että joulujuhla on eri aikaan kuin todistusten jako. Eli joulujuhlista piittaamattomat vain jäävät niistä pois ja voivat kuitenkin hakea todistuksen samaan aikaan kuin muutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ei vielä rasisti:

:laugh: Ei pliiiis. Mä en usko :snotty:
Faktaan pitää aina löytyä linkki. Eikä Halla-ahon blogi riitä.

(En mä voikaan lopettaa kommentointia :ashamed: )

En tarkoita. Mutta eiköhän keväällä täällä taas kirjoittele a) provot ja b) sinun tapaisesi tietäjät, jotka ovat ennenkin kuulleet että näin on. Aika harvassa ovat ne, joiden koulussa oikeasti mamujen takia ei ole peristeistä juhlaa.

B kohtaan; en ole ennen ottanut näihin kantaa, olen vain hiljaa seurannut kirjoittelua, valitan jos se sinua häiritsee että ylipäätänsä sekaannuin asiaan tällä kertaa.

Minä tahtoisin kuitenkin uskoa että suurin osa täällä erilaisista murheistaan kirjoittelevista eivät ole provoja. Sen verran täytyy löytyä uskoa ihmisiin.

Muslimikortti? :o :laugh:
Mikä uimahalli mahtaa olla kyseessä?

Eikä siellä hammaslääkärissäkään oikeasti sun uskontoa kysytä, kun soitat ja varaat aikaa. Jonot on pitkät juu, Turussakin julkisella puolella ihan mielettömän pitkät, mutta en mä usko että se on muslimien vika. Yhtä pitkään tuo muslimikin tuntuu joutuvan odottelemaan.[/quote]

Juuri tämäntakia ei tänne viitsi kirjoittaa kun teillä ei ole asiaan mitään järkevää lisättävää.... puututtu johonkin muslimikortiin, joka oli siis puoleltani vitsi, eihän tietenkään ole olemassa mitään muslimikorttia!

Nainen siellä ajanvarauksessa sanoi että nyt on menossa juuri muslimien hampaiden tarkastus ja jonot ovat todella pitkät, kun muutenkin ovat pitkät ilmankin...ja kehoitti menemään yksityisellepuolelle jos nopeasti tarvitsen hoitoa..

Alkuperäinen kirjoittaja hoh hoijaa taas:
Juuri tämäntakia ei tänne viitsi kirjoittaa kun teillä ei ole asiaan mitään järkevää lisättävää.... puututtu johonkin muslimikortiin, joka oli siis puoleltani vitsi, eihän tietenkään ole olemassa mitään muslimikorttia!

Nainen siellä ajanvarauksessa sanoi että nyt on menossa juuri muslimien hampaiden tarkastus ja jonot ovat todella pitkät, kun muutenkin ovat pitkät ilmankin...ja kehoitti menemään yksityisellepuolelle jos nopeasti tarvitsen hoitoa..

Kerrotko vielä, missä uimahallissa on noin kuten kerroit?

Hoitoalakaan ei ihan toimi noin, että tietty uskontoryhmä hoidetaan, ja muut saavat odottaa. Islaminuskoisia ei edes rekisteröidä mihinkään (ev.lut, ortodoksi tai väestörekisteri ovat vaihtoehdot) eli senkään puolesta ei muslimien joukkotarkastus onnistuisi: ei tiedetä, keitä ne muslimit ovat.

Mutta kerro toki lisää :D, nää on hauskoja.

B kohtaan; en ole ennen ottanut näihin kantaa, olen vain hiljaa seurannut kirjoittelua, valitan jos se sinua häiritsee että ylipäätänsä sekaannuin asiaan tällä kertaa.

Minä tahtoisin kuitenkin uskoa että suurin osa täällä erilaisista murheistaan kirjoittelevista eivät ole provoja. Sen verran täytyy löytyä uskoa ihmisiin.
En tarkoittanut b-kohdalla nyt juuri sinua, vaan "sinun tapaisiasi", eli ihmistä joka uskoo asiaan faktana koska on lukenut siitä täältä, ja joka sen jälkeen kirjoittaa asiasta faktana. Eikä minua tosiaan häiritse että nyt kirjoitat aiheesta, kivahan se on kun on erilaisia mielipiteitä. Ja uskon monia, jotka täällä kirjoittavat murheistaan. Monia en taas sitten usko. Ja palstaa seuranneena tiedät varmaan, että täällä on paljon niitä provojakin. En erittele missä aiheissa.

Täällä ei eskarin joulujuhlassa laulettu mitään "perinteisiä joulujuhla" lauluja koska siellä on 5 mamua. ja suvivirsi on mustallalistalla kouluissa ettei tule maahanmuuttajille pahamieli kun se on väärän uskonnon virsi.
mutta kyllä eskareissa voidaan laulaa maahanmuuttajien uskonnollisia lauluja jne :kieh:

-ei ole kevätjuhla kevätjuhla ilman suvivirttä-

Yhteistyössä