Kun mitään ei saa enää tehdä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Lapset saa traumoja, liian väkivaltaista :D
Eikä pidä vähätellä lasten päihteiden käyttöä eikä eläinrääkkäystäkään. Olihan Eemeli ja Possuressu päissään kuin paviaanit :o

Niin joo, unohtui vallan. Kasvissyöjät voi kauhistua sitä verivelliä mitä söivät ja kyllähän se antaa ihan vääriä virikkeitä ja ideoita jos siskon kiskoo lipputankoon..

Niin joo, unohtui vallan. Kasvissyöjät voi kauhistua sitä verivelliä mitä söivät ja kyllähän se antaa ihan vääriä virikkeitä ja ideoita jos siskon kiskoo lipputankoon..
Just meinasin kirjoittaa siitä Iidan lippputankoon kiskomisesta :D :D

*muoks* Vai oliko se Iida?

Just meinasin kirjoittaa siitä Iidan lippputankoon kiskomisesta :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Mun lasten koulussa ei ole vielä tullut tällaista tilannetta eteen, johtuen varmaan siitä että täälläpäin on suhteellisen vähän maahanmuuttajia, eriuskontoisia, erikulttuurisia.

Ongelmatilanteista olen kuitenkin lukenut, tällä palstalla ja lehdistä.

Vaikka en ole uskonnollinen, niin haluan kuitenkin että myös meidän perinteitä kunnioitetaan ja varmaan otan asian esille lasten koulussa tms. jos tilanne tulee eteen.
Monissa kouluissa asiasta ilmeisesti tehdään suurempi ongelma kuin mitä se oikeasti on. Asian ratkaiseminen kaikkia miellyttävällä tavalla kun on äärimmäisen yksinkertaista eikä maksa yhtään mitään.

Minä taas en ole mistään "oikeasti" lukenut, että olisi edes tässä asiassa ongelmia, vaan asiaa paisutellaan keskustelupalstoilla. Ja esim. Huuhkajatar itsekin nyt lietsoo ongelmaa, jos ei ole mitään ongelmaa havainnut ja omalla paikkakunnalla ei edes juurikaan asu maahanmuuttajia... Niin hyvää päivää taas.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Minä taas en ole mistään "oikeasti" lukenut, että olisi edes tässä asiassa ongelmia, vaan asiaa paisutellaan keskustelupalstoilla. Ja esim. Huuhkajatar itsekin nyt lietsoo ongelmaa, jos ei ole mitään ongelmaa havainnut ja omalla paikkakunnalla ei edes juurikaan asu maahanmuuttajia... Niin hyvää päivää taas.

Mäkään en tiedä, että tämä olisi ihan oikea ongelma jossain. Useampi ystäväni työskentelee päiväkodissa tai koulussa, eikä heilläkään ole tietoa esim. siitä keskustelupalstoilla usein esitetystä "faktasta" jonka mukaan Suvivirttäkään ei enää saisi laulaa.

Netissä sen sijaan kaikki ovat kuulleet joltain kumminkaimalta, että sen lapsen koulussa ei saa enää olla possupipareita jouluaterialla, koska muslimit eivät tykkää, tms älytöntä.

Lisätäkseni listaan Espoosta poistetut betoniporsaat, jotka oli maalattu possuiksi...

Tällä menolla näyttää että tämä mukamas "vähemmistö" on kohta enemmistö, jokainen voi sitten miettiä mitä sen jälkeen tapahtuu...

Alkuperäinen kirjoittaja ei vielä rasisti:
Lisätäkseni listaan Espoosta poistetut betoniporsaat, jotka oli maalattu possuiksi...

Tällä menolla näyttää että tämä mukamas "vähemmistö" on kohta enemmistö, jokainen voi sitten miettiä mitä sen jälkeen tapahtuu...

No muistatko vielä senkin, kuka vaati possujen poistamista :whistle:

No muistatko vielä senkin, kuka vaati possujen poistamista :whistle:

No?

Juu, ne jotka se suomalainen kristitty nainen halusi poistettavaksi :)

"Espoon betoniporsaat olivat kuvanveistäjä Pekka Jylhän suunnittelemia vaaleansinisiä, sian muotoisia katukalusteita, jotka poistettiin Espoon keskuksesta, kaupungin virastotalojen lähistöltä alkuvuodesta 2001 alueen kaunistamista pohtineen kaupunginjohtaja Marketta Kokkosen vetämän johtoryhmän päätöksellä. Betoniporsaista syntyi kiista, sillä monien mielestä ne olivat kalliita, mauttomia ja vaarallisiakin, koska lapset kiipeilivät niiden päällä vilkasliikenteisen kadun keskikorokkeella. Niiden arveltiin myös sopivan huonosti kaupungin imagoon.

Yksi kommentoijista, Kanta-Espoon seurakunnan kappalainen Marja-Liisa Nokelainen, oli maininnut johtoryhmälle: "Sika on saastainen eläin tiettyjen etnisten ryhmien keskuudessa." Porsaiden arveltiin näin loukkaavan alueella asuvia muslimeja. Pastori Nokelainen kertoi Helsingin Sanomien mukaan, että hänen lausumansa ei johtunut muslimeilta tulleista vaatimuksista. "Kukaan ei ole vaatinut mitään. Minä vain mainitsin sian symboliikasta." Asiasta jäi pastorin etnisiä ryhmiä koskeneen kommentin johdosta elämään kaupunkitarina, jonka mukaan porsaat oli poistettu muslimien vaatimuksesta. Todellisuudessa muslimiyhteisö ei ollut osallistunut keskusteluun. Tiedotusvälineet kertoivat asiasta näkyvästi, ja väärän tiedon oikaisi ainakin Hufvudstadsbladet."

(Wikipedia)

Noi Espoon betoniporsaat oli kyllä hauska juttu :D Yksikään muslimihan ei niitä vaatinut poistettavaksi vaan idea syntyi ihan vaan Espoon kukkahattutätien omassa päässä.

Niinpä, meitä syrjitään ja oikeuksiamme loukataan omassa kotimaassamme, ja vielä lain voimalla.

Kukas sinua syrjii? Mitä sinun oikeuksiasi on loukattu?

Meitä, kollektiivisesti. Monessa koulussa ei enää ole meidän kulttuuriimme kuuluvia juhlia, koska se loukkaa tänne muuttaneita. Meidän pitäisi olla avoimia ja ymmärtäväisiä, ja muuttaa koko elämämme myötäilemään eriuskontoisten maahanmuuttajien mukaan, jotta he eivät vain loukkaantuisi ja syyttäisivät meitä rasismista. Ja tämä oli hieman kärjistetty, mutta siinä on totuutta.

Miksemme saisi pitää omat tapamme ja kulttuurimme? Miksi kaikki pitäisi mennä vähemmistöjen vaatimusten mukaan? Jos jokin tapa ei heille sovi niin tilaisuudesta voi olla poissa.

peesi

Mun lasten koulussa ei ole vielä tullut tällaista tilannetta eteen, johtuen varmaan siitä että täälläpäin on suhteellisen vähän maahanmuuttajia, eriuskontoisia, erikulttuurisia.

Ongelmatilanteista olen kuitenkin lukenut, tällä palstalla ja lehdistä.

Vaikka en ole uskonnollinen, niin haluan kuitenkin että myös meidän perinteitä kunnioitetaan ja varmaan otan asian esille lasten koulussa tms. jos tilanne tulee eteen.
Monissa kouluissa asiasta ilmeisesti tehdään suurempi ongelma kuin mitä se oikeasti on. Asian ratkaiseminen kaikkia miellyttävällä tavalla kun on äärimmäisen yksinkertaista eikä maksa yhtään mitään.

Minä en lietso ongelmaa, minä tiedostan sen olemassaolon ja tulevaisuudenkuvat kun sinä taas suljet silmäsi siltä. Enkö saisi ottaa kantaa asiaan koska meillä ei vielä ole tullut tällaista eteen?

Hyvää päivää sinullekin =) Älä ole niin aggresiivinen, muista että myös minulla ja muilla on oikeus omaan mielipiteeseemme (vielä ).

Sama betoniporsasasia todettiinkin nyt moneen kertaan B)
Monet asiat saa ihan väärät mittasuhteet ja asioita kaadetaan usein syyttäkin mamujen niskaan. Ja toinen on tämä suvivirsikriisi, ja silti aika harva pystyy yhtäkään koulua nimeämään, missä ei suvivirttä lauleta. Saati että syynä olisi ei-kantasuomalaiset tahot...

Monessa koulussa ei enää ole meidän kulttuuriimme kuuluvia juhlia, koska se loukkaa tänne muuttaneita.

Voisitko luetella ne koulut, joissa ei enää ole meidän kulttuuriimme kuuluvia juhlia?

Vai onko tämä vaan jotain diipadaapaa, vailla tietoa ja kokemuksia?

Se ryhmä, joka eniten ja kovaäänisimmin vastustaa uskonnollisuutta kouluissa, on asunut Suomessa iät ja ajat. Syntynyt täällä, kuten heidän vanhempansa ja isovanhempansakin. Eli ateistit, vapaa-ajattelijat, sen sellaiset. Suomalaiset.

Minä en lietso ongelmaa, minä tiedostan sen olemassaolon ja tulevaisuudenkuvat kun sinä taas suljet silmäsi siltä. Enkö saisi ottaa kantaa asiaan koska meillä ei vielä ole tullut tällaista eteen?

Hyvää päivää sinullekin =) Älä ole niin aggresiivinen, muista että myös minulla ja muilla on oikeus omaan mielipiteeseemme (vielä ).
Ja mä olen kertonut sulle hyvän ja toimivan keinon, jolla koko ongelmaa ei edes synny =)

Aggressiivinen?
Ja asiaan: ihmettelen vain miten voit tiedostaa ongelman, jos itse sanot ettet ole ongelmaa havainnut, vaan olet siitä vain kuullut (keskustelupalstalta??)? Missä tämä ongelma mahtaa olla? Kun minä tääällä Helsingissä (mamujen keskellä...) en ole sitä havainnut. Täällä lauletaan virsiä juhlissa.

Joo, mutta siitä sais jutun ihan omana aiheena...ymmärrät varmasti pointin miksi ne poistettiin, olisiko näin käynyt esim 80-luvulla..?

tuohon toiseen kukaan ei viitsi sitten mitään kommentoida?
Kokeillaans tämä
Jos menisin heidän maahansa pakolaisena ja rupeaisin vaatimaan tiettyjä muutoksia heidän kulttuuriinsa, niin mullahan lähtisi henki. Tosin jos näin olisi en ikuna kehtaisi edes ruveta vaatimaan mitään ...ja pakolaisten (ei kaikkien,) käytös täällä suomessa on törkeää!

Ja mä olen kertonut sulle hyvän ja toimivan keinon, jolla koko ongelmaa ei edes synny =)

Jep, todella toivon että kun/jos meillä tulee tällainen eteen se voidaan ratkaista järkevästi ja ketään syrjimättä. Idealistinen kuva olisi tietenkin että kaikki voisivat elää rinnakkain sovussa.

Maahanmuuttaja ei ole välttämättä pakolainen. Kannattaa katsoa, montako turvapaikan hakijaa Suomeen otetaan vuodessa. Esim. työn perässä tulee paljon enempi. Harva maahanmuuttaja vaatii yhtään mitään. Yleensä nämä arvostelijat (suomalaiset sekä maahanmuuttajat) eivät tunne toisiaan, siitä arvostelu. Uskonto kieltoon koko maailmassa ja me pelastumme.

Alkuperäinen kirjoittaja hoh hoijaa:
Jos menisin heidän maahansa pakolaisena ja rupeaisin vaatimaan tiettyjä muutoksia heidän kulttuuriinsa, niin mullahan lähtisi henki. Tosin jos näin olisi en ikuna kehtaisi edes ruveta vaatimaan mitään ...ja pakolaisten (ei kaikkien,) käytös täällä suomessa on törkeää!

Kenen maahan ja mihin kulttuuriin? :snotty:

Mutta joo. Mitä muutoksia esim. muslimi-maahanmuuttajat ovat sitten meiltä vaatineet? Enkä kysy nyt näitä urbaanilegendoja joita he kuulemma ovat joskus jossain vaatineet, ne on kyllä tiedossa, mutta minkäänlaista ensi käden tietoa ei tunnu kenelläkään olevan.

Toisia ärsyttää tosin jo sekin, että he eivät riisuneet huiviaan ja siirtyneet moskeijasta kirkkoon tänne muuttaessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Maahanmuuttaja ei ole välttämättä pakolainen. Kannattaa katsoa, montako turvapaikan hakijaa Suomeen otetaan vuodessa. Esim. työn perässä tulee paljon enempi. Harva maahanmuuttaja vaatii yhtään mitään. Yleensä nämä arvostelijat (suomalaiset sekä maahanmuuttajat) eivät tunne toisiaan, siitä arvostelu. Uskonto kieltoon koko maailmassa ja me pelastumme.

Uskonto on kuin oopiumia kansalle, sanoi Karl Marx.
Tuo ei kuitenkaan onnistu koska ketään ei voi kieltää uskomasta, ja uskonnollisista ryhmistä mitä luultavimmin kehittyisi "maanalainen armeija".

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mitä muutoksia esim. muslimi-maahanmuuttajat ovat sitten meiltä vaatineet?
Mä en keksi ensimmäistäkään. Ihan hyvin on rinnakkaiselo sujunut ilman mitään vaatimuksia ja täällä pk-seudulla on aika paljon maahanmuuttajia ollut jo vuosikymmeniä, joten luulisi jotain vaatimuksia tulleen esille.

Yhteistyössä