Kun miehen ominaistuoksu ei sytytä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miss

Vieras
Laitan tämän kysymyksen tänne palstalle, kyse on toki seksiin liittyvästä asiasta , mutta parisuhteessa.

Eli : olen joutunut torjumaan miehen joka on minuun ihastanut / rakastunut koska hän ei sytytä minua millään lailla. Hänen ominaistuoksunsa on minusta epämiellyttävä ( ei hän "haise"), eikä hän myöskään käytä mitään tuoksuja, joka on minulle miehessä tärkeää. Mikään ei ole ihanampaa kuin ihanan miehen ominaistuoksun sekoittuminen jonkun ihanan tuoksun kanssa! :)

Mies nyt on sitten kysellyt että mikä on vikana kun hän ei kelpaa. Koitin sanoa ettei tässä ole kemioita mutta se ei tuntunut riittävän. Hän haluaa että jatkamme "tunnusteluja", että jos jossain vaiheessa muuttaisin mieltäni. Yritin olla aika suora siinä asiassa että mieli ei muutu mutta mies kuitenkin näin halusi. Ajattelin , että niin kauan kun vain pitää näppinsä erossa, voimme tätä ajatella. Ehkä tämä on hänelle tapa vähitellen työstää ajatusta ettei meistä tule paria...

Mielestäni tällaista asiaa ei voi sanoa toisella päin naamaa, se on jotenkin aivan tarpeettoman loukkaavaa... :( Mutta kun se on myös se syy miksei " meistä voi koskaan tulla mitään".

Vinkkejä?

Laitan tämän kysymyksen tänne palstalle, kyse on toki seksiin liittyvästä asiasta , mutta parisuhteessa.

Eli : olen joutunut torjumaan miehen joka on minuun ihastanut / rakastunut koska hän ei sytytä minua millään lailla. Hänen ominaistuoksunsa on minusta epämiellyttävä ( ei hän "haise"), eikä hän myöskään käytä mitään tuoksuja, joka on minulle miehessä tärkeää. Mikään ei ole ihanampaa kuin ihanan miehen ominaistuoksun sekoittuminen jonkun ihanan tuoksun kanssa! :)

Mies nyt on sitten kysellyt että mikä on vikana kun hän ei kelpaa. Koitin sanoa ettei tässä ole kemioita mutta se ei tuntunut riittävän. Hän haluaa että jatkamme "tunnusteluja", että jos jossain vaiheessa muuttaisin mieltäni. Yritin olla aika suora siinä asiassa että mieli ei muutu mutta mies kuitenkin näin halusi. Ajattelin , että niin kauan kun vain pitää näppinsä erossa, voimme tätä ajatella. Ehkä tämä on hänelle tapa vähitellen työstää ajatusta ettei meistä tule paria...

Mielestäni tällaista asiaa ei voi sanoa toisella päin naamaa, se on jotenkin aivan tarpeettoman loukkaavaa... :( Mutta kun se on myös se syy miksei " meistä voi koskaan tulla mitään".

Vinkkejä?
Sikapossu!

Viimeksi muokattu:
Joo, tiedän suunnilleen tunteesi.
Itse olen koko elämäni elänyt jotenkin tuoksujen maailmassa, niiden vieminä.
Tilanne on muutaman kerran ollut todella epämiellyttävä kun naisen ominaistuoksu on selvästi luotaantyöntävä. En tiedä onko joillakin aineenvaihdunta tai mikä lie niin erikoinen.
Varmasti lääkitykset tai ravintokin tekee tehtävänsä.

Onko se sitten sitä kuuluisaa kemiaa kun toiset tuoksuu ihan ilman ulkoisia tuoksujakin hyvin miellyttävältä. Ja riippumatta mitenkään ihmisen muuhun olemukseen.

Tosiasia on kuitenkin etten pysty minkäänlaiseen kanssakäymiseen keskustelusta pidemmälle jos aistin jotain joka ei miellytä.

Olen aistinut saman matkaillessani maailmalla, joillakin mailla on selvästi ominainen tuoksu. Mistä sit johtuukin, toiset maat tuoksuu hyvinkin miellyttävältä. Riippunee kasvistosta jne.

Tästähän tuli jossain ohjelmassa hiljattain.

Kun tapaa ihmisen, se onko hän sinusta jotenkin kiehtova (=kemiaa?) vaikuttaa TUOKSU, ÄÄNI, ELEET ja taisi olla vielä joku neljäs mutta en muista... eli tapahtuu ihan jotain fysiologista sinussa itsessäsi kun nuo asiat on "kohdallaan".

Eihän siinä ole mitään ihmeellistä, onhan se ihan tutkittua, että naiset haistavat miehestä, sopivatko heidän geeninsä yhteen. Jos mies haisee väärältä, hän on liian samanlainen perimältään, ja lapset eivät saa parasta yhdistelmää. E-pillerit tosin nykyisin sotkevat tätä aistia, mikä voi aiheuttaa ongelmia, jos ne jätetään joskus pois.

Ymmärrän kyllä, että haju on tärkeä. Mutta kai sitä toivoisi, että ei mentäisi liiankaan hajujen mukaan, koska tuntuisi kai tosi oudolle, että tapaat mukavan naisen, mutta olet väärän hajuinen.

Jos mennään vielä astetta pidemmälle, niin nainen voi sanoa miehelle, etä olet väärän hajuinen ja haju on tärkeä. Mies voi kehittää tästä trauman itselleen, jos näitä haistelijoita on monta peräkkäin ja suhteet kaatuvat siihen.

Eli jos mies vaihtaa vaatteita, peseytyy ja huolehtii itsestään, niin sydämestäni toivoisin, että kukaan nainen ei olisi niin töykeä , että sanoisi hänelle, että hänen ominaistuoksunsa on paha. Itse en laittaisi hajua suurimmaksi kriteeriksi ihmisiä jonoon laitettaessa.

Ajattelin , että niin kauan kun vain pitää näppinsä erossa, voimme tätä ajatella. Ehkä tämä on hänelle tapa vähitellen työstää ajatusta ettei meistä tule paria...

Ei kannata antaa mitään luuloja. Jotkut vaan on niin itsepäisiä että yrittävät niin kauan kunnes onnistuvat. Tai siis luulevat sinnikkyyden auttavan. Erityisesti etelän miehet ovat itsepintaisia, kun jotkut naiset myöntyvät lopulta esim. yhden illan juttuun, kun tarpeeksi kauan yrittää ja kinuaa.

Viimeksi muokattu:
Mies nyt on sitten kysellyt että mikä on vikana kun hän ei kelpaa. Koitin sanoa ettei tässä ole kemioita mutta se ei tuntunut riittävän.

Kaikkiin ihmisiin ei voi ihastua, vaikka he sitä haluaisivat. Sano uudelleen, ettet koe itselläsi olevan sellaista tunnetta, joka johtaisi suhteeseen. Jonkun muun kanssa teillä molemmilla on paremmat mahdollisuudet. Lakkaa tämän jälkeen pitämästä häneen yhteyttä.

Miehen ei itsensäkään vuoksi kannata käyttäytyä noin takertuvasti, kun ei se mielenkiintoa lisää, päinvastoin. Tosin aika kauheaa olisi miehellekin olla kanssasi, mikäli mikäli toiveenasi on vain, että hän pitäisi näppinsä erossa.

Viimeksi muokattu:
Ymmärrän kyllä, että haju on tärkeä. Mutta kai sitä toivoisi, että ei mentäisi liiankaan hajujen mukaan, koska tuntuisi kai tosi oudolle, että tapaat mukavan naisen, mutta olet väärän hajuinen.

Jos mennään vielä astetta pidemmälle, niin nainen voi sanoa miehelle, etä olet väärän hajuinen ja haju on tärkeä. Mies voi kehittää tästä trauman itselleen, jos näitä haistelijoita on monta peräkkäin ja suhteet kaatuvat siihen.

Eli jos mies vaihtaa vaatteita, peseytyy ja huolehtii itsestään, niin sydämestäni toivoisin, että kukaan nainen ei olisi niin töykeä , että sanoisi hänelle, että hänen ominaistuoksunsa on paha. Itse en laittaisi hajua suurimmaksi kriteeriksi ihmisiä jonoon laitettaessa.

Voin minä kaverina ja ystävänäkin pitää miehen, jonka tuoksu ei sytytä (oikeasti haisevia välttelen), mutta en minä hänen kanssaan naimisiin menisi. Pitemmän päälle tilanne vain ahdistaisi, koska läheisyys ei tuntuisi hyvältä hänen kanssaan, seksistä puhumattakaan... Sitten miehet ihmettelevät, kun naista ei kiinnosta.

Se on vain ihan eri asia olla sängyssä sellaisen miehen kanssa, jota haluat haistella, vaikka siihen sekoittuisi vähän vaikka viinan hajuakin, kuin sellaisen, jota et välttämättä halua edes suudella. Sen vain tuntee, eikä siihen voi itse vaikuttaa. Jotkut vaan tuntuvat paremmilta kuin toiset. Useimmille miehille asia tuskin on niin tärkeä, mutta hepä eivät tulekaan raskaaksi.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Se on vain ihan eri asia olla sängyssä sellaisen miehen kanssa:
Aamen! Tämä ominaistuoksu juttu on ehkä sellainen mikä ei kaikille aukea mutta mulle henk.koht se on erittäin tärkeä juttu. "Oikean tuoksuisen" miehen hien hajuakin ( lievää) kestää ja se viehättää, mutta väärän tuoksuista miestä ei todella halua edes suudella.

Minusta on hienoa etta olet noin tietoinen tasta seikasta, toisaalta se nyt ei ole enaa uutinen koska hajun merkityksesta on raportoitu niin paljon.

Kyseessa on sama juttu kuin ruoan kanssa. Vaikka jokin ruoka periaatteessa ei olisi haitallista, jos se haisee pahalle, tai ei miellyta muutoin tuoksultaan, sitapa ei vain halua syoda! Samoin hyva ruoka saa tuoksullaan jo veden herahtamaan kielelle.

Valttelemme asioita jotka eivat ole kropallemme hyvaksi.

Miesta josta haistamme etta hanen geeninsa eivat sovi kanssamme, ei myoskaan sovi paastamaan kehoomme, eli siittamaan ei-fitteja jalkelaisia.

Evoluutio ei ole turhaan kehittanyt hienoa mekanismia "haistaa" toisen geenit. Se halu haistella toista ja olla lahella, mahdollistaa lisaantymisen otollisen henkilon kanssa. Turha menna nain upeaa taitoa vastaan!

Ei sinun sita talle tyypille tarvitse kertoa tosin, miksi tarvitsisi? Han voi loukkaantua jos kasittaa asian etta han vain haisee pahalle.

Riittaa vallan hyvin etta sanot ettei tassa ole kemiaa, silla siitahan tassakin loppujen lopuksi onkin kyse. Aivan yksinkertainen asia, en ymmarra miksi se muka on niin vaikea hoitaa.

Hän haluaa että jatkamme "tunnusteluja", että jos jossain vaiheessa muuttaisin mieltäni. Yritin olla aika suora siinä asiassa että mieli ei muutu mutta mies kuitenkin näin halusi. Ajattelin , että niin kauan kun vain pitää näppinsä erossa, voimme tätä ajatella. Ehkä tämä on hänelle tapa vähitellen työstää ajatusta ettei meistä tule paria...

Älä enää jatka mitään "tunnusteluja". Ihastunut ei tajua työstää ajatusta, ettei teistä tule paria, vaan ihsastunut näkee sinut ja teidän vaaleanpunaisten lasiensa läpi ja luulee yhdessä vietetyn ajan tarkoittavan, että sittenkin olet kiinnostunut hänestä.

Jos hän vain jankkaa, että missä vika, missä vika, niin tee näin:
1. toista sanomasi, että et koe teidän välillä olevan kemiaa
2. tarkenna, että et ole kiinnostunut hänestä sillä tavalla, et vaan näe teitä parina
3. et koe fyysistä vetoa häneen
4. jos mikään ylläolevista ei mene kaaliin, seuraava askel on keskustelun lopettaminen ja se että lakkaat vastaamasta puheluihin, viesteihin ym. Kyllä hän silloin tajuaa, että ei tarkoitti ei.

ÄLÄ sano hänelle, että hänen hajunsa ei miellytä sinua. Miesparka saisi traumat. Vaikka se on todellinen syy, sitä ei ole asiallista kertoa.

Ja yleisesti voisin kommentoida, että tuo on erittäin pätevä syy olla ryhtymättä suhteeseen. Jos fyysistä vetoa toiseen ei ole, suhteesta ei voi tulla mitään. Jos taas tuntuu, että toinen tuoksuu hyvältä, se on ihana ja jatkuvasti iloa tuottava asia suhteessa!

Viimeksi muokattu:
Tästähän tuli jossain ohjelmassa hiljattain.

Kun tapaa ihmisen, se onko hän sinusta jotenkin kiehtova (=kemiaa?) vaikuttaa TUOKSU, ÄÄNI, ELEET ja taisi olla vielä joku neljäs mutta en muista... eli tapahtuu ihan jotain fysiologista sinussa itsessäsi kun nuo asiat on "kohdallaan".

Olen tästä ihan samaa mieltä! Näin on käynyt minulle kerran ja se oli menoa se! Harmi vain että tällaisissa tapauksissa järki sumenee täysin :)

Hassua on se, että tämä mies on onnistunut rakastumaan minuun ilman että on saanut minulta mitään vastakaikua... En sano etteikö niin voisi käydä mutta olemme olleet pitkään ystävälinjalla. ... Eli siis voihan sitä rakastua mutta minulla kyllä ihastuminen laantuisi jos näkisin selvästi ettei miestä kiinnosta seurani muuta kuin ystävyys mielessä...

Viimeksi muokattu:
Hei !

Tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat. Tapasin joku aika sitten aivan ihana hellän, huomaavaisen, komean miehen, josta ajattelin hänen olevan juuri HÄN. Ensimmäisen kerran kun suutelimme ei se tuntunut missään, mutta ajattelin sen olevan asia, joka muuttuisi aikaa myöten.
Minun olisi jo siinä vaiheessa pitänyt ymmärtää tehdä toisin, vaan en tehnyt, koska hän oli muuten aivan ihana ihminen. Sitten koitti se hetki, jolloin päätimme viedä asian pidemmälle, aivan kauheaa, mies oli taitava, hellä, rakastava, mutta se tuoksu. Ei hänkään "haissut" millekään, puhdas juuri suihkusta tullut mies, mutta hänen ominaistuoksunsa, tätä on aivan kauhea sanoa, mutta olisin voinut oksentaa. Kun hän lähti, kasasin kaiki vuodevaatteet ja heitin pesukoneeseen.
Aikaa myötä tutustuin toiseen mieheen, edellisen täydelliseen vastakohtaan ulkonäöllisesti, pieneen, luisuharteiseen, kaikkea muuta kuin unelmamieheeni, mutta hänen tuoksunsa, kun panen silmät kiinni ja ajattelen, menen aivan kananlihalle.
Siis ymmärrän sinua täysin, tuoksuttomankin miehen tuoksun pitää osua kohdalleen.

t. Tuoksulla on väliä

Kyllähän ihmiset voivat rakastua ilman vastakaikuakin. Mutta yleensä ihminen myös tajuaa, jos toinen sanoo, ettei ole kiinnostunut. Ette voita "tunnusteluilla" mitään. Saitkin jo hyvät ohjeet antaa miehelle pakit ilman hajun mainitsemista. Jos tyyppi jankuttaa vielä kaiken tuon jälkeenkin, niin sitten on jo niin tyhmä, ettei haittaa vaikka laukoisi suoraan että hän haisee pahalle. Jos on noin tollo, niin saakin traumatisoitua.

Alkuperäinen kirjoittaja nömö;10962634:
Jos on noin tollo, niin saakin traumatisoitua.
Toi oli hyvä, ehkä päivän paras!

Toi oli hyvä, ehkä päivän paras!

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista! Olen ottanut mieheen ns. hajurakoa eikä hänkään minua ole ihmeemmin ahdistellut.. olen ollut häneen yhteydessä niin kuin muihinkin kavereiheni. Uskon, että minun on syytä sanoa hänelle kun seuraavan kerran tapaamme,että ns. tunnustelu on turhaa. Mutta oli hauska huomata etten ole näiden "tuoksujeni " kanssa yksin. Olen muutenkin aika "primitiivinen nainen" ja miehen ääni, tuoksu ja se miten hän liikkuu ja "kantaa itsensä" ovat minulle erittäin tärkeitä asioita. Melkeinpä ulkonäköä tärkempää! Nyt ei voi muuta toivoa kun löytyisi joku ihanen tuoksuinen mies pimeitä syysiltoja sulostuttamaan .)

Viimeksi muokattu:
Vaikka olis miten komia uros tarjolla, ei se sytytä, jos haisoo väärälle. Niin on luontoäiti sen meille järjestänyt, jotta ommiin keeneihin sopiva uros miellyttää hajullaan.

Mun ukko sanoi joskus tutustelun alakuaikoina, että jos tykkäät mettämiehestä, sipase pihkaa korvan taka, niin takuulla tarttuu! Enpä sipassu, mutta jospa haisin pihkalle luonnostaan?

Vaikka olis miten komia uros tarjolla, ei se sytytä, jos haisoo väärälle. Niin on luontoäiti sen meille järjestänyt, jotta ommiin keeneihin sopiva uros miellyttää hajullaan.

Mun ukko sanoi joskus tutustelun alakuaikoina, että jos tykkäät mettämiehestä, sipase pihkaa korvan taka, niin takuulla tarttuu! Enpä sipassu, mutta jospa haisin pihkalle luonnostaan?

Just joo .. . . . .

Viimeksi muokattu:
Hyvä paikka "haistella" lähempää on mielestäni ohimo tai kaulakuoppa.
Joskus hyvän ominaistuoksun omaavan ihmisen haistaa ohikulkiessakin.
Nainen kuulemma tuoksuu ovuloidessaan erilaiselle kuin muulloin (parinvalintaan liittyviä asioita).
Näiltä sivuilta luin kerran että nainen oli sipaissut korvansa taakse alapäänsä eritettä uloslähtiessään ja miehet olivat olleet suht villeinä? En tiiä voiko olla totta... Toisaalta uskon että jokin muu kuin järki laittaa miehen menemään perään?

Torjumisesta: ihmeellistä on jos mies ei parista kerrasta tajua.
Tapasin itse kerran ihan jo miehen ikäisen miehen, joka ei pitkästä haaveilusta huolimatta sytyttänytkään lainkaan. Yritti jopa suudella ensitapaamisen lopuksi; kamala vertaus mutta minulle tuli tunne että ihankuin ruumis olisi hipaissut huuliani.
Yhteydenottojen jälkeen vastasin miehelle että tämä oli tässä js sillä siisti. Lopulta en vastannut viesteihin.
Minua alkoi inhottaa koko mies niin paljon että huh. En oikein ymmärrä miten hän sai minussa niin vahvan viha-/inhoreaktion aikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Minua alkoi inhottaa koko mies niin paljon että huh. En oikein ymmärrä miten hän sai minussa niin vahvan viha-/inhoreaktion aikaan...[/QUOTE:
Minulla sama juttu, minua ihan yököttää mies tällä hetkellä. En haluaisi tuntea näin koska hän on muuten hyvä tyyppi ja vielä pari päivää sitten ajattelin, että meistä ehkä voisi ihan tullakin kavereita.

Mutta nyt näyttää siltä ettei näin tule käymään, ei ainakaan ihan heti. Erehdyin laittamaan hänelle useamman päivän jälkeen viestiä, olisin tarvinut vähän kantoapua ja olin mielestäni todella neutraali ja normaali. Se päättyi sitten siihen, että hän hän lähetti varmaan ainakin neljä tekstaria sen päälle että suostui kantoavuksi. Koska voidaan nähdä, käykö tämä päivä, ai ei käy, no entäs tämä päivä. En edes vastaa hänelle ja silti hän vielä kysyy muutaman tunnin kuluttua, että sopiiko tämä aika... Soitan hänelle huomenna, että saadaan tämä kantoapu kerralla selväksi.. Mutta olen yllättynyt siitä, ettei hän nyt ollenkaan ymmärrä.. Käyttäytyy kuin joku pöljä.... Ja todella, minua hän yököttää tekstari tekstarilta enemmän ja enemmän :(

Minulla sama juttu, minua ihan yököttää mies tällä hetkellä. En haluaisi tuntea näin koska hän on muuten hyvä tyyppi ja vielä pari päivää sitten ajattelin, että meistä ehkä voisi ihan tullakin kavereita.

Mutta nyt näyttää siltä ettei näin tule käymään, ei ainakaan ihan heti. Erehdyin laittamaan hänelle useamman päivän jälkeen viestiä, olisin tarvinut vähän kantoapua ja olin mielestäni todella neutraali ja normaali. Se päättyi sitten siihen, että hän hän lähetti varmaan ainakin neljä tekstaria sen päälle että suostui kantoavuksi. Koska voidaan nähdä, käykö tämä päivä, ai ei käy, no entäs tämä päivä. En edes vastaa hänelle ja silti hän vielä kysyy muutaman tunnin kuluttua, että sopiiko tämä aika... Soitan hänelle huomenna, että saadaan tämä kantoapu kerralla selväksi.. Mutta olen yllättynyt siitä, ettei hän nyt ollenkaan ymmärrä.. Käyttäytyy kuin joku pöljä.... Ja todella, minua hän yököttää tekstari tekstarilta enemmän ja enemmän :(

Kiva, että pyysit "yököttävää miestä" kantoavuksi. Varmaan kelpaisi myös remonttiavuksi. Silloinkin voisit soitella, kun olet autokyytiä vailla. Kai voisit pyytää myös rahaa lainaksi.
Hienoa, että otat yhteyttä silloin kun tarvitset, vaikkei ominaistuoksu miellytäkään... Huoh.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä