Kun lapsi oksentaa yöllä limaa, astmaako vai ihan ns. normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
2v lapsi siis on. Pari päivää ollut vähän yskää. Pystyssä ollessa ei niinkään, mutta kun menee nukkumaan niin yskittää kovasti.

Viime yönä sitten heräsi itkemään ja oksenteli limaa oikein enemmänkin. Se menikin sitten kuitenkin sillä ohi.

Onkohan tämä ns. normaalia? vai jotain astmaan liittyvää tms?

Normaalia on.
Kun ihminen menee pitkäkseen niin limat valuu silloin nielua kohden jolloin se pistää oksentamaan.
Astma ei ole mikään liman oksennus tauti, ja ei tule vain öisin.

täällä esikoisella flunssa menee aina keuhkoihin ja pahaksi röhäksi, on monet kerrat oksentanut limaa flunssan aikana, käytä lääkärissä, meillä oli viimeksi keuhkoputkentulehdus. Mulle on sanottu myös että lapse infulenssa aiheuttaa limaoksennusta. Ei ole suurta hätää teillä kumminkaan, mä vein aina suihkuhuoneeseen suihkuun jossa valutin kuumaa suihkua ensin jotta huone tuli kosteaksi, sen jälkeen röörit aukeni, ja huom en laittanut lasta kuumaan suihkuun :D

voimia sinne

En nyt mikään dosentti ole, mutta itselläni on astma eikä siihen oo lapsenakaan liman oksentelua liittynyt.

Astman oireita ovat kuiva yskä joka ilmenee usein nukkumaan mennessä, hengenahdistus rasituksessa ym.

Eli tuskimpa tuo nyt heti astma on jos on kaksi yötä ollut sairas. Veikkaisin flunssaa, keuhkoputken tulehdusta tms.

Meillä puoli vuotta yskää takana 1-vuotiaalla, jokaöistä ja johtaa usein limaoksennukseen. Astmaepäily on mutta ei diagnoosia. Sanoisin että norm. flunssa vaan.. Kärsivällisyyttä!

juu, ei astma ilmene liman oksentelulla. Astma on kuivaa yskää, hengenahdistusta jne.

Uskoisin, että 2v lapsesi ei osaa rykiä ja köhiä limaa ulos, joten makuulle mennessään, nieluun kerääntyvä lima aiheuttaa oksennusrefleksin.

Näin minun kaikki lapset tehneet 2v iässä, myös astmaatikko lapseni ;) Joten ihan normaalia on.

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Et sinä ap, nyt mitenkään saa sille lapselles astmaa josta sitten hiekkalaatikolla mammoille kauhistella.
Tavan flunssaa ja sillä siisti.

Ihan vaan sulle tiedoksi, että en minä lapselleni todellakaan astmaa halua. Olipas tökerösti sulta kirjoitettu!

Yhteistyössä