Kun lapsenne ovat nukkumassa niin

  • Viestiketjun aloittaja Simpukka
  • Ensimmäinen viesti
Simpukka
onko teillä aivan hiljaista? Lähinnä tämä kai koskee niitä joilla pieni asunto eikä mahdollisuutta nukuttaa lapsia yläkerrassa ja elää itse omaa elämää iltasella alakerrassa :)
Meillä rivitalokolmio ja jos lapsi nukkuu niin katsomme telkkua aika hiljasella ja luultavasti keskustelemmekin normaalia hiljasemmalla äänellä vaikka ei kuiskaillakaan.
Myöskin pelottaa että tiputtaa jotain tai muuten kolistelee.
Nyt meillä on kyllä ollut pari kuukautta kaks kissaa jotka eivät välitä siitä nukkuuko joku, repivät verhoja ja pyörittelevät irtaimistoa laittialla öisinkin.

Nyt mietin että pitäisiköhän tyttöä totuttaa vähän kovempiin ääniin kun hän nukkuu kun vauva on tulossa muutaman viikon päästä? Ei tuo kyllä kovin herkästi tunnu heräävän mutta vauva tuskin huutaa sen hiljempaa vaikka isosisko onkin nukkumassa jos oikein itkuinen lapsi sattuu tulemaan :)

Eli kannattaako hissutella ja antaa unirauha vai elelettekö samaa rataa silloinkin kun lapset ovat jo menneet maate?
 
Me elellään kyllä aika samaa rataa kuin muutenkin. Tosin kumpikaan meistä miehen kanssa ei olla hirveän äänekkäitä tai kolistelevia tyyppejä, mutta lapset kyllä nukkuvat normaaleista elämisen äänistä huolimatta.
 
biibi
No ei olla koskaan hissuteltu ei nyt tietenkään huudeta tai muuten paukuteta, mutta ihan normaaleja elämisen ääniä meillä kuuluu illalla tai päiväuni aikaan imuroin radio/telkkari päällä, jos on vieraita niin voidaan jutella ihan normaali äänellä. Ja kun pienet nukkuu niin kyllä toi vanhempi välillä meluaakin. Ja kolmio on ja kolme pientä, että väkisinkin sitä ääntä tulee.

Mun mielipide on että totuttaa ääniin jos vauvakin tulee se kun ei hiljene mistään napista:)
 
Telkkari on pienemmällä mutta kyllä me puhutaan normaalilla äänellä (meilon 2h asunto). Eikä toi ainokainen tunnu pikku äänistä pahakseen pistävän, tänään päikkäri aikaanmeiloli nuorempi lapsi kylässä ja hän kiljui riemusta sun muuta äänekästä toimintaa ja ukkeli veteli onnellisena unta kaaliin.

Ja pakkohan ton on osata nukkua melussakin jos joskus siunaantuu lisää jälkikasvua (näin ajattelen)
 
Mun pitämät äänet saataa miehen mukaan herättää ton pojan, siis ihan hiljasetkin äänet. Mieskään ei pidä ylimääräistä melua ennen kun ottaa puhelimen käteen. Afrikkalaiset ei voi keskustella hiljasella äänellä se on täysin mahdotonta, no ei poika siihen herää mut miks kaikki mun pitämät äänet on niin vaarallisia |O
 
mulla on tää tietokene meijän makkarissa missä myös toi vauva (7kk ) nukkuu. aamusta jää heti tv päälle ja tietsikka on auki. ei herää ääniin jos nyt ei tyttö ihan huutaan tänne tule. alusta asti on ollu meteliä ja hyvä niin,täälä ei oo hiljaista. päikkäreitä nukkuu poika tosi harvoin niin että on yksin huoneessa ja ovi kiinni. nytkin nukkuu mies ja poika tyytyväisenä vaikka on telkku auki ja mä koneella n'pyttelen =) tyttö nukkuu omassa huoneessaan mutta ei sekään nukahdettua herää vaikka mitä tulis.
 
Ihan normaalia ääntä on, telkkari on päällä ja mä kuuntelen koneelta hiljasella musiikkia, puhutaan normaalilla äänellä.
Isommat nukkuu alakerrassa ja kuopus tässä ylhäällä missä on olohuone,keittiö yms..
Kaikilla hyvät unenlahjat.
 
Simpukka
Minä olen tätä asiaa miettinyt jo pitkään että pitäisi ehkä vähän enemmän mekastaa :D Mutta sit kuitenkin illalla kun neiti viimein nukkuu ja on se hetki kahdestaan tai muuten rauhassa ni tuntuu että ennemmin pitää tölsön volyymit pienellä että saa oikeesti ollakin rauhassa eikä tarvii tökkiä tyttöä takas sänkyyn :D

Mitenhän sitä alottais sitte pikku hiljaa totuttelun? Tosiaan mitään kuiskuttelijoita ei olla oltukaan, mutta telkkakin aika pienellä ja ihan tarkoituksella ollaan vältetty tekemästä mitään kova äänistä.
Ei esim. olisi tullut mieleenkään imuroida tai laittaa yleiskonetta päälle. Pesukoneet tai kuivausrumpu voi kyllä pyöriä uniaikanakin.
Ja kissatkin saa meteliä ihan kivasti aikaan kun repivät verhoja alas, lykkivät pikkuautoja tms. lattioilla jne. :D
 
Kun lapset ovat yöunilla, olemme hiljaa,mutta päiväunien aikaan ei mitenkään hissutella. Ei nyt tietenkään mahdotonta meteliäkään pidetä kyllä. Normaaleja elämisen ääniä. Jos on esim. yksin lasten kanssa päivisin, eikä tule ääntä pidettyä... On hyvä keino totuttaa heidät nukkumaan vaikka ääniä kuuluukin siten, että laittaa esim. radion päälle päiväunien ajaksi. Siten yksittäiset kolahdukset ym. esim. vauvan itku ei havahduta hereille. Mutta meillä ainakaan isommat eivät yöllä ole vauvan itkusta häiriintyneet.
 
Kun olivat pienempiä niin varottiin mutta ei enää :D huomattu että ei ne herää vaikka mitä tekis :whistle: tai jos herää niin nukahtavat samantien uudestaan eikä ees aamulla muista heränneensä :LOL:

Nytkin päällä kuivausrumpu, astianpesukone, telkkari ja puhuin puhelimeen hetki sitte :whistle: ja kaikki nukkuu mies mukaanlukien :D
 
Keittiönoita
Ei ole hiljaista. Kun likka oli pieni, asuttiin kerrostalokaksiossa. Kotityöt tein sen jälkeen, kun laitoin likan sänkyyn, joten likka oppi jo alle kahden viikon iässä nukahtamaan pölynimurin hurinaan.
 

Yhteistyössä