Kun lapsella on liian pitkä hoitopäivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mietin tässä kerran, et jos lapset olis päiväkodissa mun työaikojen mukaan, niin joutuisivat olemaan siellä klo 7:20 - 16:45. Tulis tosi pitkä päivä. Onneksi mulla on mies, joka voi hakea aikaisemmin. Kurjaa niille lapsille, joiden hoitopäivä venyy kohtuuttoman pitkäksi vanhempien työaikojen takia. Varmaan näin voi olla myös perheessä, jossa molemmat vanhemmat, mutta pitkät työmatkat. Saatikka niillä, joilla on vain yksi vanhempi. Mutta eipä sille mitään voi, jos tilanne on tämä. Ikävää silti lapsen kannalta :(

Kurjaa, mutta joskus pakkotilanne.

Meillä ollaan onneksi siitä onnellisessa asemassa, että lasten hoitopäivät ovat usein 4-6 h, ja arkivapaitakin voidaan heille tarjota. Opiskelen, ja miehen työ on ilta- ja viikonloppupainotteista.

Voi kuule. Mun lapsen ryhmässä (pph) kaikki kolme muuta lasta ovat hoidossa 6.30-16.00.
Ja vanhemmat vie ne hoitoon omilla lomillaankin,just olivat kuulemma vanhempien hiihtikselläkin yli puolet viikosta hoidossa. Ja yhden hoitokaverin äiti just kertoi, että iskä oli vähän flunssassa ja viikon saikulla, mut se vei lapsen hoitoon et saa sit kunnon ruuan päivisin..HUH!
JA kahden lapsen äiti pääsee ain jo tossa ennen kolmee duunista, mut käy joka päivä kaupoilla yms. ennen ku hakee lapset. Eli sillon neljältä.
Että mä en ymmärrä, miks niitä lapsia tehdään kun niitä ei viittitä itse hoitaa.

:ashamed:

Riippuen mun työvuoroista lapset on koulun IP:ssä (ja koulussa) ja pk:ssa niin, että äh siis haen noin 20min työvuoron jälkeen ekan ja sitte tokan.

Vuorot 7-3 ja 8.30 -(menen kyllä 8, ei oo mitään tekemistä puoleksi tunniksi autossa) 16.30.

Toi 8.30 vuoro tulee varmaan muuttumaan 8.00 vuoroksi, se on ihan turhaan noin pitkä.

Mutta onneksi JOSKUS voivat mamma ja pappa hakea lapset jo 2, samoin isänsä jos arkivapaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mietin tässä kerran, et jos lapset olis päiväkodissa mun työaikojen mukaan, niin joutuisivat olemaan siellä klo 7:20 - 16:45. Tulis tosi pitkä päivä. Onneksi mulla on mies, joka voi hakea aikaisemmin. Kurjaa niille lapsille, joiden hoitopäivä venyy kohtuuttoman pitkäksi vanhempien työaikojen takia. Varmaan näin voi olla myös perheessä, jossa molemmat vanhemmat, mutta pitkät työmatkat. Saatikka niillä, joilla on vain yksi vanhempi. Mutta eipä sille mitään voi, jos tilanne on tämä. Ikävää silti lapsen kannalta :(

me ollaan joskus jouduttu pitämään ihan 6.15- 17 eli pitkä se o olut tuokin.

Alkuperäinen kirjoittaja anni:
Voi kuule. Mun lapsen ryhmässä (pph) kaikki kolme muuta lasta ovat hoidossa 6.30-16.00.
Ja vanhemmat vie ne hoitoon omilla lomillaankin,just olivat kuulemma vanhempien hiihtikselläkin yli puolet viikosta hoidossa. Ja yhden hoitokaverin äiti just kertoi, että iskä oli vähän flunssassa ja viikon saikulla, mut se vei lapsen hoitoon et saa sit kunnon ruuan päivisin..HUH!
JA kahden lapsen äiti pääsee ain jo tossa ennen kolmee duunista, mut käy joka päivä kaupoilla yms. ennen ku hakee lapset. Eli sillon neljältä.
Että mä en ymmärrä, miks niitä lapsia tehdään kun niitä ei viittitä itse hoitaa.

jos vanhempi SAIRAS, niin miksi lasta ei saisi viedä hoitoon???? Lomat on toki asia erikseen, mutta jos itse ollaan sairaina, niin lapsi menee hoitoon. EI se sairastaminen ole mikään loma.

Alkuperäinen kirjoittaja anni:

Mä en oikeen ymmärrä tota. Mulla on aina kauhea kiire töistä hakemaan lapsia. Ja pitkin päivää mietin miten niillä mahtaa hoidossa sujua.

Yhteistyössä