Mun mielestä on täysin ymmärrettävää, että sukulaiset, ystävät ja työkaverit on kauhuissaan 3.-> raskaudesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöllistiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27055080]ei vai? kyl se aika ajattelematonta on.. tai sit vaan itsekästä.[/QUOTE]

No ei todellakaan ole, vaan itsekästä on suostua, vaikka ei halua, jotta toiselle ei tulis paha mieli ja sitten jossain muualla märytä ja kiillottaa marttyyrin kruunua. Fiksua on pyytää, jos apua tarvitsee, mutta tyhmää on odottaa, että ensimmäinen jolta sitä pyytää pystyy sitä antamaan ja sanoa juu, jos haluaa sanoa ei.
Ihmisen pitää oppia ottamaan vastuu teioistaan, jopa siitä sanooko "kyllä" vai "ei" kun joku pyytää apua.

No voi elämä... Ei ole koskaan käynyt mielessä, kun joku on raskaudestaan kertonut, että "voi v...tu nyt mä joudun TAAS hoitaan tuonkin kakarat. Voiko joku ajatella niin oman navan ympäriltä?

Itse olen määräaikaisten työsuhteitten välissä, joten ketään töissä ei kiinnosta minun hoitovapaiden pituus tai jatkuminen tai lasten sairastelut. Me hoidetaan sukulaistenkin lapsia melko usein kotona kun olen. Ja saadaan toki omiamme viedä sukulaisille. Kyllä minusta aikuinen ihminen on itse vastuussa siitä ein sanomisesta silloin kun ei sovi. Jos kellekään ei passaa lasten hoito, niin sitten siirretään omat sovitut menot ja töissä ollessa voi sitten vaikka palkata sen hoitajan kotiin.

Työaikoina olen monesti lähtenyt aiemmin lapsen menojen takia ja vähintään yhtä monesti ollut nurkumatta pidempään tai hoitanut työt sitten omalla ajalla kotoa käsin. Ei ole lapsen takia jääneet hoitamatta.

Miten sitten suhtaudut muuten harrastuksiin, tupakointiin, ylipainoon, vapaa-ajan juhlintaan jne.? Kaikki em. voi koitua harmiksi sukulaisille tai työkavereille (nilkka nyrjähtää lenkillä, tupakointi vie aikaa, rahaa ja terveyden, sairaslomien työt kasautuu työkavereille samoin tupakkataukojen ja krapulapäivien). Jonkun koira tarttee joskus hoitopaikkaa. Lista on loputon. Kaikki eristyksiin vaan ja kukin huolehtikoon itsestään ja vain omista asioistaan. Meidän ei pidä saada lapsia, hankkia lemmikkejä, sairastua, olla väsyneitä,allergisia tai millään lailla heikkoja, ettemme vain kuormita ketään lähipiirissämme. Aamen!

Aloittajan kanssa olen monesta asiasta samaa mieltä. Silmään pisti kuitenkin lause "NAINEN nyt vaan ei pysty useimmiten täysin yksin lapsistaan huolehtimaan." Excuse me? Nainen? Useimmiten lapsilla on myös isä. Toisaalta, elämmehän me maassa, jossa on lööppiuutinen se, että naapurimaan prinssipuoliso jää ihan koti-isäksi (siis ou mai gaad) kun maan tuleva hallitsija palaa töihin 6 kk äitiysloman jälkeen...

t. kahden lapsen äiti, joka olisi järkyttynyt ja kauhuissaan ihan siitä omastakin kolmannesta raskaudestaan. :D

• Tykkää
Reactions: as if
olen samaa mieltä, että kolme pentua alkaa olee jo liikaa. Yhteiskunnan vaivaksi ne tavalla tai toisella tulee, mm äitiysraha, elatusmaksut, lapsilisä ymsyms. Mistä luulette noiden rahojen tulevan, öö taivaasta? Aivan, ne tulee veronmaksajilta. Maapallo on muutenkin ylikansoittunut, joten pidetäänhän ne haarat vain kiinni.

On täysin ymmärrettävää olla huolissaan vanhemmista joista tietää (tai vahvasti epäilee) että he eivät tule selviytymään perheenlisäyksestä, oli lapsi ensimmäinen tai seitsemäs. Silloin tehdään kaikki voitava että he saavat riittävästi tukea selviytyäkseen. Jos et pysty tukemaan itse, ohjaat heidät avun luokse tai avun heidän luokseen. Ymmärrettävää ei ole olla huolissaan asioista jotka ei sinulle kuulu kuten naapurin lapsiluku.

[QUOTE="hmm";27058362]olen samaa mieltä, että kolme pentua alkaa olee jo liikaa. Yhteiskunnan vaivaksi ne tavalla tai toisella tulee, mm äitiysraha, elatusmaksut, lapsilisä ymsyms. Mistä luulette noiden rahojen tulevan, öö taivaasta? Aivan, ne tulee veronmaksajilta. Maapallo on muutenkin ylikansoittunut, joten pidetäänhän ne haarat vain kiinni.[/QUOTE]

Eli jos lapsia ei enää synny Suomeen, me rikastumme kun ei veroja mene enää? Hei loistava idea. :laugh: :laugh: Hyvin käy Suomen. :D

[QUOTE="hmm";27058362]olen samaa mieltä, että kolme pentua alkaa olee jo liikaa. Yhteiskunnan vaivaksi ne tavalla tai toisella tulee, mm äitiysraha, elatusmaksut, lapsilisä ymsyms. Mistä luulette noiden rahojen tulevan, öö taivaasta? Aivan, ne tulee veronmaksajilta. Maapallo on muutenkin ylikansoittunut, joten pidetäänhän ne haarat vain kiinni.[/QUOTE]

No tämän kirjoittajan ainakin kannattaa pitää haarat kiinni jos tietämys ja ymmärtämys maailmanmenosta on tätä tasoa :D

3 lasta on. Neljännestä oon puhunut ohimennen, eikä ole kukaan vielä kauhistunut siitä ajatuksesta - eikä kauhistunut kolmannen tulostakaan.

Nainen harvemmin pystyy hoitamaan lapsensa ihan itse, se on totta. Mutta ainakin tällä naisella on myös mies hoitovastuuta ottamassa. Ja isovanhemmat, jotka tarjoutuvat auttamaan, kysyvät saavatko ottaa lapset lainaan joku päivä, jne. Myös ystävistä aika monikin on sanonut että haluavat ehdottomasti vauvan hoitoon joskus :) (ja isompiakin ovat tarjoutuneet hoitamaan). Harvemmin on itse tarvinnut apua pyytää.

On tietty sellaisia, joille se yksikin lapsi tuntuu olevan too much. Aina itkemässä oman ajan puutetta ja tyrkkäämässä lastaan hoitoon ihan kenelle tahansa.

[QUOTE="hmm";27058362]Maapallo on muutenkin ylikansoittunut, joten pidetäänhän ne haarat vain kiinni.[/QUOTE]

Alahan mennä levittämään tätä sanomaasi kehitysmaihin.

Eihän lapsia ennen edes yksin kasvatettu, vaan niitä kasvatti koko kylä. Nykyään on vallalla se, että ihan yksin perheen pitää pärjätä ja näköjään apua ei edes saisi pyytää. Onneksi mulla on sukulaisia, jotka ihan mielellään auttavat ja ajattelevat myös niin, että auttaa pitää, kun apua tarvitaan.

Sulla on vähän tarkistettavaa asioissa, eikä ihan vähän olekaan.

Jos joku ei tee työssä käyviä, pärjääviä lapsia, niin sinäkin olet pulassa. Minun lapset hoitaa sinutkin ja kerää rahoja sinulle ahkerina työntekijöinä. Ja elatusmaksuja, asumistukia eikä päivähoitorahoja meidän perhe ei ole kuluttanut eikä kuluta.

Yhteistyössä