Kun kipu hallitsee elämää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ponytail
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

ponytail

Vieras
Mistä voisi johtua rintalastan (tossa rintojen välissä, kuopassa) alapuolelta alkava kipu? Tulee tuollaisia kovia pistoksia (ihan kuin jokin pistäisi sisuksiani jotenkin) päivittäin (jonka takia pitää haukkoa henkeään). Kipu leviää välillä rintojen alle ja kylkiin, käsivarteen ja joskus ihan vatsan kautta (jotenkin kiertää) nivustaipeisiin asti.
Kipu on järkyttävä, pelkään joskus jopa että en selviä elämässäni eteenpäin kun kipu tulee. Joskus olen meinannut soittaa itselleni jopa ambulanssin.
Kivut tulee ja menee kunnes taas tulevat ja koska ne tulee milloin sattuu olen ajatellut että ei ne kai vakavia ole vaikka jo vuoden ovat jatkuneet, päivittäisinä. Mutta nyt kun kivut alkavat vaikuttamaan jo yöuniinkin niin olen ajatellut josko sittenkin pitäisi käydä tarkastamassa ettei mitään kasvainta tms. olisi. Kivun luonteeseen kuuluu myös "muljahdukset", ihan ku sydän tekisi kuperkeikan. Kivun ollessa päällä minulla on myös pahoinvointia joka loppuu heti kun kipukin. Tätäkin kirjoittaessa kipu on taas päällä, nyt ne tuntuvat oikeassa kyljessä ja rintojen välissä, pistoksenomaisia tunteita on myös (onpa vaikeeta kertoa oikeeta kohtaa) kaulan lähellä, rintakehän päällä.
Ihan varmasti olisi lääkärille tarvetta mutta pelottaa että en osaa selittää asiaa heille oikein ja leimaavat luulotautiseksi tms. tai että tutkimuksissa paljastuu sitten jotain ihan kauheeta.
Se miksi kirjoitan tätä niin a) koitan selvittää tilannetta itselleni b) koitan löytää mahdollisen sysäyksen teidän arvioinneista niin että päätyisin lääkärin vastaanotolle c) jopa teidän omat kokemukset tämän kaltaisista vaivoista kiinnostaa

Leikitään hetki että te ootte mun lääkäreitä ja mä olen teidän potilas.
Puhukaa mulle järkeä että menisin lääkäriin etten kohta päädy arkkuun...

Miksi ei auta närästyslääkkeet? Eikö närästys voi olla oire jostakin muusta?
Kivut tulee niihinkin aikoihin kun ruoka ei liity mitenkään kuvioihin. Kipu alkaa myös jos rasitan itseäni (esim. siivoan).

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Miksi ei auta närästyslääkkeet? Eikö närästys voi olla oire jostakin muusta?
Kivut tulee niihinkin aikoihin kun ruoka ei liity mitenkään kuvioihin. Kipu alkaa myös jos rasitan itseäni (esim. siivoan).

Mulla on sellaista että pistää rintaan ja sydän muljahtelee, kipu leviää vasempaan käteen ja selkään..Onko tuttua?

Mulla tuo johtuu siittä kun selkämenee ns. lukkoon, fysioterapiaa suosittelivat sairaalassa.

Itsekkin olin jo toinen jalkahautaan menossa, ottivat sairaalassa kaikki mahdolliset sydämeen liittyvät testit, mutta kyse olikin noinkin pienestä vaivasta.

Sanoivat että kipu saattaa olla ajoittain järkyttävää ja todella kipeää, just esm kumartuessa jne..

Kuitenkin selkä ja hartiat tuntuu hyviltä. Ei kai selkä voi mennä lukkoon päivittäin välillä moniakin kertoja päivässä? Ja jopa niin että hengitys vaikeutuu?
En pidä ainakaan tuota selkävaivaa mahdollisena. Tässä on jotain muuta...

Astmakohtauksessa henk.koht. tuntuu siltä kuin tukehtuisi, kuin joku istuisi henkitorven/keuhkojen päällä.Tulee tarve riisua kaulahuivia yms. kun tuntuu että sekin puristaa ja estää hengittämistä.
Sappivaivoissa taas kipu on vannemaisena koko vartalon ympäri, suurin piirtein rintojen alla.Kipu tulee ja menee, välillä "leviää" myös sydämen alueelle ja tuntuu infarktimaiselta.

Yhteistyössä