kun käytte pissalla,pyyhittekö perseeseen päin vai eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei perseeseen päin.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pissaa en kuivaa eteen enkä taakse vaan laitan vaan paperin siihen missä on märkää ja otan pois. Kakan samaten, mutta jos on kovin tahrivaa niin sitten taaksepäin tai sivulle.

[QUOTE="Mina";24154077]Virtsa on normaalisti steriiliä ja siinä ei esiinny bakteereita. Kun epäillään infektitota, virtsasta tehdään bakteeriviljely.[/QUOTE]

eli kannattaa juoda ennemmin kusta kun vettä näin helteellä.

Edestä taakse, aina. Jokseenkin pissan jälkeen yleensä stoppaan jo puoliväliin.

Ideahan on siinä ettei peräpään bakteerit saa päästä esim. virtsaputken suulle, koska ne aiheuttavat tulehduksia. Vaikka olisi vaan pissalla ja pyyhkii takaata edes päin, niin pyllystä saattaa silti tarttua bakteereita vaikka sitä itseään et just olis pykänny.... niitä bakteereita kun esiintyy tavallisesti siinä peräaukon ympärillä.

Ja yleensä ihminen pyyhkii aina samalla tavalla tottumuksesta, joten kannattaa opetella heti se "oikea" tapa (ja opettaa myös lapsille), jotta se tulisi aina luonnostaan.

[QUOTE="laalaa";24154088]eli kannattaa juoda ennemmin kusta kun vettä näin helteellä.[/QUOTE]

No jos sinun mielestä juomalle tärkein kriteeri on se, että siinä ei ole bakteereja, niin silloin kyllä.

Saattaa olla muut ravintoarvot sitten vähän kyseenalaisia :P

Tämän takia haavoja on entisaikaan putsattu virtsalla.

Keskeltä eteenpäin pyyhin.. Ei mulle ole edes tullu mieleen hinkata sitä kusta persvakoon asti...
* alan pikkuhinjaa ymmärtää noita kyykkyvatkaajia, kun aika kusinen värkki täytyy olla jos ne pissat aina vetään peräaukkoon asti*

Keskeltä eteenpäin pyyhin.. Ei mulle ole edes tullu mieleen hinkata sitä kusta persvakoon asti...
* alan pikkuhinjaa ymmärtää noita kyykkyvatkaajia, kun aika kusinen värkki täytyy olla jos ne pissat aina vetään peräaukkoon asti*

Aika harvinaista on varmasti "hinkata sitä kusta persvakoon asti". Luulen, että ihan suurin osa ihmisistä pyyhkii pissan jälkeen edestä ihan vaan max siihen välilihaan asti.

Nyt sitten aloin pohtia että te jotka pyyhitte edestä taaksepäin, meneekö käsi edestä vai takaa? Jos takaa niin eikö silloin niitä "perse-bakteereja" ole koko käsi varsi täynnä? ja kuinka moni pesee kätensä kyynärpäätä myöten?

Nyt sitten aloin pohtia että te jotka pyyhitte edestä taaksepäin, meneekö käsi edestä vai takaa? Jos takaa niin eikö silloin niitä "perse-bakteereja" ole koko käsi varsi täynnä? ja kuinka moni pesee kätensä kyynärpäätä myöten?

Takaa pyyhin, eikä se käsivarsi viilla mitenkään peppuvakoa pitkin. Luulen, että tämä onnistuu ihan normaalilta ihmiseltä, ellei käden liikerata ole jotenkin rajoittunut, tai jos ei ole suurta peppua.

Pilhupuoli eteenpäin, perspuoli taaksepäin. Miten te ees pyyhitte eestä taaksepäin, koukkaatteks käden perseen kautta eteen ja sieltä pyyhkäsette koko vaon matkalta? Vai eestäpäin nyitte paperilla ns. väärään suuntaan taaksepäin työntämällä sitä paperia?

Kyllä virallinen ohje on edestä taapäin. Vanhainkodissa kun oon töissä nii sielä on mummoja jotka vatkaa sillä samalla paperilla eestaas ja kyllä niillä on koko ajan tulehduksia.

Mä en ole tätä ikinä tajunnut!!! Tiedän kyllä ton että pitäis pyyhkiä edestä taaksepäin siks ettei peräaukon bakteereja mee virtsaputkeen/emättimeen, mut miten se käytännössä onnistuu??? Kuten joku jo kysy, niin suoritetaanko homma niin että käsi on selän puolella (joka johtaa siihen että käsivarsi on melkein persvaossa) vai käsi vatsan puolella, ja nylkytetään vaivalloisesti taaksepäin???

Valaiskaa tyhmää!

PS. Olen aivan normaalipainoinen naishenkilö.

[QUOTE="Vieras";24154879]Mä en ole tätä ikinä tajunnut!!! Tiedän kyllä ton että pitäis pyyhkiä edestä taaksepäin siks ettei peräaukon bakteereja mee virtsaputkeen/emättimeen, mut miten se käytännössä onnistuu??? Kuten joku jo kysy, niin suoritetaanko homma niin että käsi on selän puolella (joka johtaa siihen että käsivarsi on melkein persvaossa) vai käsi vatsan puolella, ja nylkytetään vaivalloisesti taaksepäin???

Valaiskaa tyhmää!

PS. Olen aivan normaalipainoinen naishenkilö.[/QUOTE]

No ihan niinkuin kakkaakin pyyhkiessä, eli takaapäin. Ei mulla kyllä käsivarsi perseeseen uppoa, voihan se tosin upotakkin jos on laardiperse. Voiko joku olla niin pökkelö ettei muka sen vertaa taivu? en tajuu

[QUOTE="Vieras";24154879]Mä en ole tätä ikinä tajunnut!!! Tiedän kyllä ton että pitäis pyyhkiä edestä taaksepäin siks ettei peräaukon bakteereja mee virtsaputkeen/emättimeen, mut miten se käytännössä onnistuu??? Kuten joku jo kysy, niin suoritetaanko homma niin että käsi on selän puolella (joka johtaa siihen että käsivarsi on melkein persvaossa) vai käsi vatsan puolella, ja nylkytetään vaivalloisesti taaksepäin???

Valaiskaa tyhmää!

PS. Olen aivan normaalipainoinen naishenkilö.[/QUOTE]

Siis pyyhit vaan takautta. Käsi pepun takaa, ei siis siitä vaosta, vaan kankun kohdilta, ja aloitat edestä, ja vedät taaksepäin. Kannattaa pyllistää samalla sillä tavalla taaksepäin, että selkä menee notkolle, niin välimatka on lyhyt. Kannattaa kokeilla käytännössä. Voi tietty tuntua aluksi vähän oudolta, kun on tottunut eri tyyliin.

Yhteistyössä