Kun kakusta tuli liian kostea :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -.-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-.-

Vieras
Pystyyköhän tuota lötköä kukaan syömään.

Käytin valmispohjia kiireessä ja kostutin liikaa kun ne tuntu niin kuivalta. Nyt on kakkulautaselle valunut nestettä eli on liian kostea kuitenkin :(

Aina pitää mokata tärkeällä hetkellä.

Mullekkin käynyt noin ja ihan hyvää kakkua oli, ei ollut yhtään liian kostea (olihan ne ylimääräiset valuneet pois). Pyyhit vaan nesteet pois nyt ja vaikka ennen tarjoilua vielä.

eikai koristelut menny piloille? Mun kakussa oli marsipaani päällinen ja sieltä alta se oli kaiken ylimääräisen valuttanut lautaselle. Pyyhkisin pois, mutta aamulla oli tullut jo lisää. Oli sellaista tahmaista, eli varmaankin hillosta valunut kun päällä on ollut märkä kakkupohja.
Ei mennyt kuitenkaan ees marsipaani pilalle :)

eikai koristelut menny piloille? Mun kakussa oli marsipaani päällinen ja sieltä alta se oli kaiken ylimääräisen valuttanut lautaselle. Pyyhkisin pois, mutta aamulla oli tullut jo lisää. Oli sellaista tahmaista, eli varmaankin hillosta valunut kun päällä on ollut märkä kakkupohja.
Ei mennyt kuitenkaan ees marsipaani pilalle :)

Ei. Laitoin siihen kakun päälle marsipaanin ja huomenna pursotan reunoille kerman. Saa nähdä miten onnistuu.

Pieni murhehan tämä on monen muun rinnalla mutta kyllä nyt sapettaa kuitenkin.

No kuivaat sen lautasen vaan, hyvä siitä tulee. Ei se liika kosteus siellä kakussa pysy yön yli, kuten varmaan jo huomasit, niin se valuu lautaselle :D

Nyt ku se on valunut pois, niin ei ole liian kostea ;)

[QUOTE="a.p";28614181]eikö se pohja jää kuitenkin ällöttävän lössöksi?[/QUOTE]

En usko :) Tai riippuu varmaan siitä, et kuinka paljon ylimääräistä kostuketta sä oot sinne laittanut? Mun kakusta valui silloin tosi paljon sellaista tahmeaa litkua ja ei ollut kyllä yhtään liian kostea. Jos et oo pursottanut viel reunoja, niin huomaat kyllä pohjasta, et onko se ihan mössöä

En usko :) Tai riippuu varmaan siitä, et kuinka paljon ylimääräistä kostuketta sä oot sinne laittanut? Mun kakusta valui silloin tosi paljon sellaista tahmeaa litkua ja ei ollut kyllä yhtään liian kostea. Jos et oo pursottanut viel reunoja, niin huomaat kyllä pohjasta, et onko se ihan mössöä

Alin kerros oli ainakin yhdestä reunasta melko lössähtänyt. Toivottavasti kuivahtaisi edes vähän tuolla kaapissa ennen huomista.

Jaiks... valmispohja ja vielä liian kostea niin hyi hemmetti. Onneksi en oo menossa mihinkään juhliin nyt!

kyllä täytekakun pohja kuuluu tehdä ihan itse ja kostuttaa ei saa liikaa. Silloin on liikaa jos jotain nestettä valuu alustalle ja kakku on pilalla. Oksettavaa mössöä.

Kakku onnistui kuitenkin onneksi.

Valmispohjaa käytin koska en ehtinyt tekemään uutta itse ja kyllä sekin meni. itsekin tykkään kyllä käyttää itsetehtyä mutta aina ei voi onnistua.

Yhteistyössä