kun käytte kaupan kassalla...

  • Viestiketjun aloittaja kassaneiti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Entä miksi te kassaneidit kysytte joka ikinen kerta, et pankki vai luotto, vaikka kortissa ei todellakaan ole sitä luottoa? Ihan vain kultakortti ilman luotto-ominaisuutta.
Varmaan siksi, kun joissain niissä kultakorteissa kuitenkin on luotto-ominaisuus, ja silloin kun mä olin kassalla töissä vuosia sitten, niin sitä oli mahdotonta siitä päältä ainakaan nopeasti katsomalla erottaa, että onko siinä luotto-ominaisuus vai ei. Onko se tosiaan niin vaikeaa vain vastata että "pankki".
Ei ole, mutta piti heittää takaisin, kun onko niin vaikea kysyä, et pankki vai luotto? :saint:
No ei minusta ole, mutta se menee sentään jo liian pitkälle, että sitä ei saa edes kysyä kun pitäisi heti arvata, että jaa, tässä kultakortissa ei sitä luottoa ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Se on kassaneidin työtä kysyä asiakkaalta että kummalle puolelle. Ihan yhtä paljon se asiakasta rassaa sanoa että pankin puolelle kun sinua kysäistä että pankki vai luotto.
Mä olen samaa mieltä, musta on jotenkin luontevampaa niin päin, että kassaneiti kysyy, ja asiakas vastaa. Jos ei satu olemaan jkoku sarvi otsassa vaelteleva heebo jota häiritsee se kysymys, jos hänen nimenomaisessa kortissaan ei sitä luottoa satu olemaan.
Siis otitko sinä oikeesti noin tosissaan tuon mun heiton? :eek:
No olisit edes silmäniskun laittanut niin sen ymmärtää vitsiksi. :eek: Ei vaan mua oikeasti kassaneiti-aikoina kyllä harmitti asiakkaat, joiden piti alkaa ärtyisästi huomauttelemaan että heidän kortissaan ei ole luottoa, kun nätisti yritin kysyä että kummalle puolelle laitetaan. Mulla on trauma. :ashamed:
 
saara
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Entä miksi te kassaneidit kysytte joka ikinen kerta, et pankki vai luotto, vaikka kortissa ei todellakaan ole sitä luottoa? Ihan vain kultakortti ilman luotto-ominaisuutta.
Varmaan siksi, kun joissain niissä kultakorteissa kuitenkin on luotto-ominaisuus, ja silloin kun mä olin kassalla töissä vuosia sitten, niin sitä oli mahdotonta siitä päältä ainakaan nopeasti katsomalla erottaa, että onko siinä luotto-ominaisuus vai ei. Onko se tosiaan niin vaikeaa vain vastata että "pankki".
Ei ole, mutta piti heittää takaisin, kun onko niin vaikea kysyä, et pankki vai luotto? :saint:
No ei minusta ole, mutta se menee sentään jo liian pitkälle, että sitä ei saa edes kysyä kun pitäisi heti arvata, että jaa, tässä kultakortissa ei sitä luottoa ole.
Hei, se vain oli vastaheitto tuolle ap:lle. Älä ole tosikko! :hug:
Voin sanoa pankki vaikka joka ikinen kerta, mutta jos kassaneiti jää vain istumaan ja odottelemaan sitä pankin sanomista, niin saa oottaa hamaan loppuun asti, jos ei siis itse kysy. Kun mulla ei oo sitä luottoa, niin en tajua välttämättä sanoa, et pankki, jos ei sitä kysytä.
 
saara
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Se on kassaneidin työtä kysyä asiakkaalta että kummalle puolelle. Ihan yhtä paljon se asiakasta rassaa sanoa että pankin puolelle kun sinua kysäistä että pankki vai luotto.
Mä olen samaa mieltä, musta on jotenkin luontevampaa niin päin, että kassaneiti kysyy, ja asiakas vastaa. Jos ei satu olemaan jkoku sarvi otsassa vaelteleva heebo jota häiritsee se kysymys, jos hänen nimenomaisessa kortissaan ei sitä luottoa satu olemaan.
Siis otitko sinä oikeesti noin tosissaan tuon mun heiton? :eek:
No olisit edes silmäniskun laittanut niin sen ymmärtää vitsiksi. :eek: Ei vaan mua oikeasti kassaneiti-aikoina kyllä harmitti asiakkaat, joiden piti alkaa ärtyisästi huomauttelemaan että heidän kortissaan ei ole luottoa, kun nätisti yritin kysyä että kummalle puolelle laitetaan. Mulla on trauma. :ashamed:
Okei. Ei mitään. :hug: =)
Vastasin vain samalla mitalla tuolle ap:lle tai samaan sävyyn, mihin hän aloitti.

 
Kysymus kassaneidille: Miksi sitä hihnaa ei voi pysäyttää?

80% kerroista se hihna hinkkaa rikki jonkun paketin, kirjan/lehden/vaatteen pinnan, kuumentaa jotain pakastepussia ja mikä pahinta SE PILASI KOKONAAN RUOHOSIPULINI!! :kieh: ;)
 
Tervehdin, katson jopa silmiin, usein hymyilen.
Kiitän, katson silloinkin silmiin ja tätistä riippuen hymyilenkö vaiko en...

Minkä takia AINA te KAIKKI kaupantätit kysytte pankki vai luotto, kun olen jo kortin ojentamisvaiheessa sen ilmoittanut?
 
itse sanon heit ja kiitokset ja kaikki mahdolliset. olen itsekkin asiakaspalvelija.
mua kyrsii suunnattomasti sellaiset ihmiset kassalla jotka ovat kun perseeseen ammuttu karhu.
harvoin nykyään enää törmää hyvään asiakaspalveluun,johtuuko se siitä että mulla on korkeet kriteerit siihen koska olen itsekkin alalla.

mutta joo,elämä ei varmasti ole kiinni siitä jaksaako kysyä pankille vai luotolle.. asiakas ei ehkä sitä mieti,mutta onneksi kone sen tajuaa kysyä ja saamme tuon kysymyksen esittää n.100x päivänaikana.
muista itse hymyillä..vaikka asiakas ois kuinka aasi.
 
Miksei niiden ostosten voi antaa tulla sitä hihnaa pitkin??

Kassa kyllä näkee, että pakkaan niitä tavaroita sitä mukaa kun niitä sitä hihnaa pitkin tulee. Silti kaikki viimeisenä tulevat jugurttipurkit ja sipsipussit ja leivät pitää jättää jemmaan sinne laarin yläosaan, ei hihnalle, vaan siihen reunalle niin etten yltä niihin. Eikä elettäkään että tökättäs niitä tulemaan vaikka kurkottelen |O

Miksei niiden voi vaan antaa tulla sieltä, kun hyvin näkee että a)olen jo pakkaamassa, b ) mitään niitä rikkovaa ei ole niiden jälkeen enää tulossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja het:
ja miksi vitussa ne ostoskärryt pitää jättää lojumaan kassan viereen?? On asiakkaan tehtävä viedä omat kärryt paikoilleen!!!!

Kärryistä tulikin mieleen eräs tapaus.
Prismas on niitä pieniä matalia kärryjä.
Siinä kohtaa jossa olin menos hakee kärryä tuli yks mies
viemään kärryä ja antoi mulle ne
Ei ollut hällä kärryssä rahaa eikä polehtia.
Mulla oli polehti kädessä,piti ottaa kun äijä klikkaa sen paikoilleen
Me vaihdettiin kärryjä,tuli yks myyjä vihaisena
ensin pitää kärry pistää paikoilleen,vasta sit saa toinen ottaa
voi ei nauroin
:LOL: myyjäl,ei missään oo sellaista ohjetta,meni punaiseksikuin naamataulu
 
mä kiitän,pienen flirtin kuulemma kehitän kans aina,mutta MIKSI siis MIKSI ne pirulaiset kysyy Aina ku maksan tuola mun hikiselä electronilla että otetaanko luotolta??
Aina kuitenki hymyillen sanon että "ota vain" maksan laskun kyl jos luotolle asti saat.
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Entä miksi te kassaneidit kysytte joka ikinen kerta, et pankki vai luotto, vaikka kortissa ei todellakaan ole sitä luottoa? Ihan vain kultakortti ilman luotto-ominaisuutta.
kultakortissa jotku kassajärjestelmät antaa vaihtoehdoiks..pankki tai pankin luotto... ite ihmetellyt myös sitä..
jollakin on se mahdollisuus siinä kortissa. se pitää pankissa laittaa mikäli sen haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kassaneiti:
ja miksi ihmeessä laitatte hihnalle ekana tavarat jotka hajoaa helposti ja vikana maidot ym niin että maidot varmasti lyttää ne tomaatit jugurtit munat ym ostokset???
sitten syytätte meitä kassoja.
Oon aika usein koriasiakas ja ladon maidot ja painavat tuotteet korin pohjalle ja päälle hennommat.. ei sitä ajattele sit kassalla.

Ja mä kyllä sanon aina hei, ja kiitos ja kumpi puoli ja jos on oikein kiva niin heitän jotain tosi kuivaa läppää.. ainakin kuivaa takuulla kassan mielestä mutta musta itsestäni niin huvittavaa :D

Mut kyllä mä kohtelen kassoja niin kuin toivoisin että mua kohdeltais jos olisin kassaneitinä.
 
jopas on
Ap kuvittelee olevansa ilkee asiakkaalle kun ottaa luoton puolelta... mua ainakaan hetkauttas yhtään... lasku tulee ja maksan sen sitten... eihän siittä asiakkaalle mitään ylimääräsiä kuluja tule (paitsi jos ottaa käyttöön sen op käyttöluoton)... työnantajansa varmaan tykkäis kuulla ton menetelmän... itsee ainakin yrittäjänä ketuttaa ihan sairaasti luottokunnan provikat tilityksistä...

ihan pikkusen jos viittii käyttää muistiaan työasioihin niin oppii pian että op korteissa harvemmin on käytössä se käyttöluotto ja niistä en itse liikkeessäni kysele mitään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
On muuten hauska kun kassaneiti kysyy "onko sinulla henkkareita?" ja siihen vastaa asiallisesti että "kyllä on". Siinä sitten tuijotellaan silmiin tovi ennen kuin neiti keksii pyytää myöskin nähdä ne! :LOL:
Täytyy tähän kommentoida, ettei se mielestäni ole lainkaan hauskaa....

Meillä oli tossa jokunen aika sitten duunissa sellanen et iti joka asiakkaalta kohteliaasti kysyä postinumeroa. Mä aina kauniisti sanoin että saisinko tiedustella teidän postinumeroa? Ja mua niin otti päähän nuo jotka vastas joo, eikä sitä numeroa antaneet. Juuh, ehkä yhdeltä asiakkaalta hauskaa, sadalta ei...
Muutenkin kaikki kuluneet vitsit saa jotenki hermot kiehumaan... Samoin valitukset hinnoista, liikkeen aukioloista, siitä että en ole koko aikaa kassalla kun muitakin asioita pitää tehdä, jonoista jne...

Ja niistä pankeista ja luotoista; kortteja tuntuu olevan sataa erilaista. Ja kun siinä kirkkaassa valaistuksessa koitat katella onko kyseessä pankki, visa vai yhdistelmä, niin johan silmät sokeutuu. Ja kun ystävällisesti kysyt kummalle laitetaan, niin tulee naamalla vihainen "se on pelkkä luotto!" Oikeesti, en vaan kaikista korteista ota selvää, en sitten millään.

Kiitos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Kysymus kassaneidille: Miksi sitä hihnaa ei voi pysäyttää?
H#¤%&tin hyvä kysymys!
Minäkin ihan vähän napisen: tai miksi sitä pitää käyttää silleen nykien, että kaikki pakkaukset kaatuilee ja melonit pyörii lattialle? Voi se tietty olla hihnan vikakin, eikä käyttäjän, mistä minä tiedän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Se on kassaneidin työtä kysyä asiakkaalta että kummalle puolelle. Ihan yhtä paljon se asiakasta rassaa sanoa että pankin puolelle kun sinua kysäistä että pankki vai luotto.
Mä olen samaa mieltä, musta on jotenkin luontevampaa niin päin, että kassaneiti kysyy, ja asiakas vastaa. Jos ei satu olemaan jkoku sarvi otsassa vaelteleva heebo jota häiritsee se kysymys, jos hänen nimenomaisessa kortissaan ei sitä luottoa satu olemaan.
Siis otitko sinä oikeesti noin tosissaan tuon mun heiton? :eek:
No olisit edes silmäniskun laittanut niin sen ymmärtää vitsiksi. :eek: Ei vaan mua oikeasti kassaneiti-aikoina kyllä harmitti asiakkaat, joiden piti alkaa ärtyisästi huomauttelemaan että heidän kortissaan ei ole luottoa, kun nätisti yritin kysyä että kummalle puolelle laitetaan. Mulla on trauma. :ashamed:
Mulle kerran asiakas tiuskas että"luuletko ettei mulla ole rahaa,pankille tietysti!!!":eek: sen jälkeen nokka pystyssä lähti ja tupisi kunka töykeitä nykyään kassalla ollaan.. mie suu auki vaan istuin,en osanu mitään vastata takas..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
On muuten hauska kun kassaneiti kysyy "onko sinulla henkkareita?" ja siihen vastaa asiallisesti että "kyllä on". Siinä sitten tuijotellaan silmiin tovi ennen kuin neiti keksii pyytää myöskin nähdä ne! :LOL:

No mulle on käynyt noin ihan vahingossa. Olin R-kioskilta hakemassa tupakkaa ja siinä sitten myyjä kysyi että onko mulla henkkareita, ja tietenkin vastasin ihan muina miehinä että on. Hetken hiljaisuuden jälkeen, mulla jo kynä kuitin allekirjotusta varten valmiina kädessä, myyjä sitten kysyi että no saisko nähdä ne. :D No siinä vaiheessa mulla välähti että niin tosiaan nehän pitää näyttää kun kerta kysytään, eli kynä pois kädestä ja ajokortti esille. :ashamed: :D
 
En lukenut mitä vastauksia olet saanut mutta hyvään asikaspalveluun kuuluu kysyä pankki/luotto jos asiakas ei sitä samalla sano kun ojentaa kortin!
Tervehtiminen kuuluu myös, ihan sama tervehtiikö asiakas takaisin vai ei....yleensä jos hymyn kera tervehtii niin ei jää ilman vastakaikua.....
 
onneksi kukaan ei ole ikinä väittänyt, että asiakaspalvelu olisi helppoa. se on itse asiassa erittäin vituttavaa ja uuvuttavaa. mutta toivottavasti ap jaksat vielä pitää pokkaasi, purkaannut sitten takahuoneessa työkavereille :D
 

Yhteistyössä