Kun isovanhemmilta saatu apu ei ole tasapuolista ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
jos siskosi perhe kuitenkin autaa tai on auttanut vanhempiasi?

Tiedän, ettei auta. Hyvä että saavat oman huushollinsa pidettyä kunnossa.

Minusta on jotenkin alentavaa pyytää heidän apuaan, mutta joskus on vaan pakko. En harmittele avun vähyyttä siksi, etten itse ilkeä pyytää, vaan siksi että silloin harvoin kun oikeasti apua tarvitsisin (yleensä aina vain muutamasta tunnista kyse) ja sitä pyydän, niin tuntuu olevan jotenkin vaikeaa heille. Siskon luokse menevät mukisematta.

entäs jos auttavat rahallisesti? mä uskon että on ikävää tuollainen.. jos vanhempasi yksinkertaisesti ajattelevat että sinä pärjäät paremmin yksin kuin siskosi.

Meillä on sama tilanne. Syy tähän on isovanhempien mukaan se, että meillä on vilkkaat lapset. Siskolla rauhalliset ja hiljaisemmat. Meidän lapsia ei ole kuulemma niin kiva hoitaa, kun ovat liikkeessä ja äänessä koko ajan. Tottelevat kuitenkin. Isovanhemmat valikoi, kun voivat. Sisko on ihana ja ollaan paljon tekemisissä, asutaan samalla paikkakunnallakin. Tämä hoitamisjuttu vaan korpeaa ja syö...

...jaa-a; reilua olisi tietysti tavallaan puhua asiasta vanhempien kanssa, mutta pahoin pelkään että itse vastaavassa tilanteessa olisin sen verran ylpeä, että lopettaisin kysymisen ja hommaisin hoitoapua muualta.

Mites lapset, joko he ovat kärryillä tilanteen epätasapuolisuudesta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
...jaa-a; reilua olisi tietysti tavallaan puhua asiasta vanhempien kanssa, mutta pahoin pelkään että itse vastaavassa tilanteessa olisin sen verran ylpeä, että lopettaisin kysymisen ja hommaisin hoitoapua muualta.

Mites lapset, joko he ovat kärryillä tilanteen epätasapuolisuudesta?

Eivät onneksi, vielä. Mutta lapset ovat kyllä nokkelia ja ehkä vanhemmiten tekevät sitten itse päätelmänsä. Minusta on isovanhempien sitten turha ruikuttaa, jos eivät enää saakaan lapsilta haluamaansa huomiota tai apua.

Yhteistyössä