Kun isovanhemmat sorsivat sukupuolta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja appijaanoppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

appijaanoppi

Vieras
Mieheni on heidän ainoa lapsensa (poika sellainen ja vaikea synnytys/lapsuus).
Meille syntyi 5v sitten tyttö, jota he palvovat. Meidän poika 3v on taas heille aivan kun ilmaa.
Vaikea raskaus ym. oli anopillani ja sen takia eivät tehneet enempää lapsia. Tästä tytöstämme he saivat sen tytön jota kaipasivat, mutta poikaa he eivät enää halua.
Minua harmittaa kun poika jää heidän huomionsa ulkopuolle.

nuorempi voi jäädä vähemmälle myös ikänsä vuoksi. isovanhemmat kokevat, että vanhemman lapsen kanssa on helpompaa ja häen kanssaan pystyy tekemään enemmän. Toivottavasti tilanne tasoittuu, muutoin on tosi kurjaa pojan kannalta ja itse sanoisin asiasta, jos tilanne ei näytä muuttuvan.

Minun vanhemmillleni tyttö on myös tärkeämpi ja rakkaampi kuin poika:( Tyttö on heidän ensimmäinen lapsenlapsensa, ehkä johtuu osittain siitä...aina on saanut paremmat ja kalliimmat lahjat ja tuliaiset, joskus on poika jopa jäänyt ilman! Vanhempani asuvat aika kaukana ja lapset ovatkin sitten joskus loma-aikoina jääneet sinne pidemmäksikin aikaa, mutta aina ottaisivat vain mieluummin tytön luokseen, samanlaista on ollut aina. Viimeksi sitten isovanhempien hoivaan jäi pelkästään tyttö ja mummo lupasi että poika voi sitten seuraavan kerran jäädä yksin, epäilen suuresti...Eivät ole jotenkin koskaan edes halunneet tutustua poikaan kunnolla, vaan pitävät häntä pahatapaisena:( Tottahan pieni käyttäytyy huonosti, kun sisko saa aina kaiken positiivisen huomion itselleen...*huoh*

Yhteistyössä