Ärsyttää, kun sukulaiseni ja hänen miehensä eivät suostu paljastamaan tulevan lapsensa sukupuolta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mitä ihmeen lällättämistä se on jos asiallisesti vastaa kysymyksiin " kyllä saimme tietää vauvan sukupuolen ultrassa, mutta emme vielä halua kertoa sitä". Kyllä on tosiaan pipo kireällä jos joku tuosta loukkaantuu/ärsyyntyy tai pitää sitä jonain lällättelynä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Toivon koko ajan salaa, että näkisin jotain vihjeitä esim. että näkisin vahingossa niitä vaatteita, joita vauvalle on hankittu :D *nolona* Taidan olla vähän liiankin utelias...

todellakin... miksi haluat tietää sen niin kovasti? miettisit ennemmin sitä, miksi se asia on sulle niin pakkomielle.

Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi vanhemmat haluavat tietää sukupuolen etukäteen eivätkä malta odottaa synnytykseen asti. Kai se on sitä uteliaisuutta tai jotain.

onhan se aikalailla eri asia kun se on sun oma lapsi jota sä odotat sun sisällä.. kuin ihan kuka tahansa sukulainen olkoon kuinka läheinen tahansa.

No periaatteessa ei. Samasta asiasta on loppujen lopuksi kyse: uteliaisuudesta ja malttamattomuudesta. Jos mä odottaisin vauvaa, olisin vain iloinen, jos joku olisi siitä aidosti kiinnostunut ja haluaisi olla tulevaisuudessa tärkeä osa lapsen elämää. :)

vaikka kuinka olisi sinun mielestä kysymys uteliaisuudesta, niin silti on eri asia pitää se asia omana tietonaan kuin kertoa kaikille kumminkaimoille.
joidenkin kohdalla olen iloinen kiinnostuneisuudesta, mutta jotkut ihmiset haluan pitää etäämpänä, olkoonkin sitten kuinka sukulaisia.
ehkä sinunkin sukulaisesi tuntevat, että olet vähän liian kiinnostunut ja haluavat pitää vähän etäisyyttä.
jos on kysytty, tiedänkö sukupuolen, niin olen sanonut, että tiedän. valehdellako olisi pitänyt?? eikä itseasiassa kukaan ole sitten edes kysynyt, kumpi on. ovat varmasti ajatelleet, että kerron sitten itse, jos haluan. ja minusta se on ollut kivasti tehty. itsekin olen tehnyt niin, olen kunnioittanut toisen valintaa kertoa tai olla kertomatta.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
että salaaminen liittyy siihen, ettei haluta kommentteja mahdollisesta väärästä sukupuolesta. Eli ap tulehan kertomaan, koska olen VARMA, että on samaa sukupuolta kuin esikoinen!

no kyllä minäkin salaisin asian sellaisilta ihmisiltä, jotka kuvittelevat, että voivat tulla sanomaan kumpi on oikea ja kumpi väärä sukupuoli.
että jotkut on yksinkertaisia...

sulla on 50 % mahdollisuus olla oikeassa. eli on samaa sukupuolta kuin esikoinen tai ei, mutta sehän ei liity millään tavalla siihen, mikä on se syy, miksi eivät kerro sukupuolta.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Toivon koko ajan salaa, että näkisin jotain vihjeitä esim. että näkisin vahingossa niitä vaatteita, joita vauvalle on hankittu :D *nolona* Taidan olla vähän liiankin utelias...

todellakin... miksi haluat tietää sen niin kovasti? miettisit ennemmin sitä, miksi se asia on sulle niin pakkomielle.

Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi vanhemmat haluavat tietää sukupuolen etukäteen eivätkä malta odottaa synnytykseen asti. Kai se on sitä uteliaisuutta tai jotain.

onhan se aikalailla eri asia kun se on sun oma lapsi jota sä odotat sun sisällä.. kuin ihan kuka tahansa sukulainen olkoon kuinka läheinen tahansa.

No periaatteessa ei. Samasta asiasta on loppujen lopuksi kyse: uteliaisuudesta ja malttamattomuudesta. Jos mä odottaisin vauvaa, olisin vain iloinen, jos joku olisi siitä aidosti kiinnostunut ja haluaisi olla tulevaisuudessa tärkeä osa lapsen elämää. :)

vaikka kuinka olisi sinun mielestä kysymys uteliaisuudesta, niin silti on eri asia pitää se asia omana tietonaan kuin kertoa kaikille kumminkaimoille.
joidenkin kohdalla olen iloinen kiinnostuneisuudesta, mutta jotkut ihmiset haluan pitää etäämpänä, olkoonkin sitten kuinka sukulaisia.
ehkä sinunkin sukulaisesi tuntevat, että olet vähän liian kiinnostunut ja haluavat pitää vähän etäisyyttä.
jos on kysytty, tiedänkö sukupuolen, niin olen sanonut, että tiedän. valehdellako olisi pitänyt?? eikä itseasiassa kukaan ole sitten edes kysynyt, kumpi on. ovat varmasti ajatelleet, että kerron sitten itse, jos haluan. ja minusta se on ollut kivasti tehty. itsekin olen tehnyt niin, olen kunnioittanut toisen valintaa kertoa tai olla kertomatta.

Ei ole kysymys siitä, että haluaisivat pitää etäisyyttä. Olen heidän esikoiselleen vanhempien jälkeen läheisin ihminen/aikuinen ja mahdollisesti tulen olemaan tämän tulevan lapsen kummi.

[/quote]

Ei ole kysymys siitä, että haluaisivat pitää etäisyyttä. Olen heidän esikoiselleen vanhempien jälkeen läheisin ihminen/aikuinen ja mahdollisesti tulen olemaan tämän tulevan lapsen kummi.

[/quote]

silti se on heidän oma perheensä, johon sinä et kuulu.

että salaaminen liittyy siihen, ettei haluta kommentteja mahdollisesta väärästä sukupuolesta. Eli ap tulehan kertomaan, koska olen VARMA, että on samaa sukupuolta kuin esikoinen!

no kyllä minäkin salaisin asian sellaisilta ihmisiltä, jotka kuvittelevat, että voivat tulla sanomaan kumpi on oikea ja kumpi väärä sukupuoli.

sulla on 50 % mahdollisuus olla oikeassa. eli on samaa sukupuolta kuin esikoinen tai ei, mutta sehän ei liity millään tavalla siihen, mikä on se syy, miksi eivät kerro sukupuolta.

että luulen odottajien pitävän sukupuolta "vääränä" ja "ei-toivottuna". Ei siis muiden!!! Ja edelleen vain vahvistuu tuo veikkaus.. :)

[/quote]

[/quote]

Anteeksi vain, mutta miten sinä voit sanoa, ketä kenenkin perheeseen kuuluu? Toisilla on laajempi perhekäsitys, eli perheeseen saatetaan pitää kuuluvana myös esim. isovanhemmat ja tädit.

Ja mua ärsyttää just tuollaiset ap:n kaltaiset ihmiset, joiden pitäisi välttämättä saada tietää sukupuoli ennen kuin lapsi syntyy.. Me ei kerrottu kenellekään, vaikka tiedettiin kumpi tulossa. mitä hittoa se ees sulle kuuluu, kumpi sieltä tulee.. Mä sanoin lapsen syntymän jälkeen miehelle (hänen eräs sukulaisensa pommitti koko raskausajan, että kumpi tulossa), että ilmoitetaan, että vauva syntynyt, muttei kerrota kumpi tuli ;). Jokaisen oma asia, että kertooko, mutta tuollaiset ihmiset on niin ärsyttäviä, jotka haluisivat kaiken tietää!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

[/quote]

Anteeksi vain, mutta miten sinä voit sanoa, ketä kenenkin perheeseen kuuluu? Toisilla on laajempi perhekäsitys, eli perheeseen saatetaan pitää kuuluvana myös esim. isovanhemmat ja tädit.

[/quote]

jos pitäisivät ihan samana perheenä, niin varmaan olisivat kertoneet?

Mäkään en kertoisi, Oishan se aika vittumaista alkaa lepytellä ystäviä ja sukulaisia sen takia, että ovat ostaneet lapselle lahjaksi vaaleanpunaista/vaaleansinistä sen perusteella, mitä joku ultrannut henkilä on sukupuoleksi määritellyt ja mä sitten punnnersinkin maailmaan ihan väärää sukupuolta olevan vauvan.

Olen aika onnekas, kun mitään sukupuolitestejä ei omien lasteni kohdalla koskaan raskausaikanani edes tehty.

No ei me ainakaan pidetty lapsen sukupuolta "vääränä" ja siksi oltaisiin pidetty sukupuoli omana tietonamme. Ongelmana lähinnä meillä suvun vanhat mummelit, joiden mielestä poikalapsista on vain harmia ja tyttö se olla pitää. Kerro siinä sitten että poikahan se sieltä on tulossa ja kuuntele seuraavat kuukaudet voivottelua ja "kyllä te vielä ehditte niitä tyttöjäkin saamaan"...

..ja mulla ainakin vaan vahvistu se, etten halunnut kertoa, kun useat jatkuvasti sitä kyseli.. En siis ihan piruuttanikaan halunnut sitä kertoa.. En kyllä kertonut niillekään, jotka eivät kyselleet..

että luulen odottajien pitävän sukupuolta "vääränä" ja "ei-toivottuna". Ei siis muiden!!! Ja edelleen vain vahvistuu tuo veikkaus.. :)

luulet ja luulet, mutta ei se sukupuolen selviäminen todista sun luuloa oikeaksi tai vääräksi.

:hug: Koita vaan, ap, jaksaa odottaa siihen vauvan syntymään asti. Voithan joko ostaa "neutraalin värisiä" vaatteita tms. tavaroita vauvalle nyt, tai sitten odottaa ja ostaa vasta syntymän jälkeen.

sinä voit vuorostasi pyytää viikon pohtimisaikaa.. Tekee hyvää tuollaisille pidättelijöille :)

se olisikin hyvä, että kaikki pohtisivat tuota päätöstä vähintään sen viikon.. Liikaa on niintä, jotak heti lupautuvat, mutta sitten eivät yhtään pidä yhteyttä..

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei kuulu sulle :D

Ekstemporee kysyin lääkäriltä toisesta- en kertonut muuta miehelleni. Nimeä ei olla paljastettu ennen ristiäisiä.

Kaksi oivaa tapaa pitää hulluja jännityksessä :kieh:

Mentaliteetilla varustettu "pidän hulluja jännityksessä" ihminen on jotenkin todella epävarma tai luulee itsestään liikoja. Toivon että et ole hoitoalalla, riski vääränlaiseen vallankäyttöön tuollaisella ominaisuudella on valtava!

'Ja edelleen mua ei kiinnosta kenenkään lasten sukupuolet, mutta aika erikoisena luonteenpiirteenä pidän tuollaista salailuakin. Ja kuten jo kerroin mistä se minusta kielii. Ja juu, en hei odota että olette mun kanssa samaa mieltä..

Alkuperäinen kirjoittaja Suusu:
Mekin tiedä mme lapsen sukupuolen ja olemme kertoneet vaan isoille siskoille.
Ei mielestäni kuulu muille.
Näkevät sitten...

Minkä ikäisiä isosiskot ovat? Ei olisi kannattanut kertoa heille, jos ovat pieniä, kertovat sitten kaikille.

musta oli aika törkeetä, kun mun tätini ilmoitti, että hänelle pitää sitten heti kun saadaan tietää ilmoittaa kumpaa sukupuolta masuvauva on. enhän mä ollut vielä päättänyt edes haluanko mä itsekkään sitä ennen syntymää saada selville!!

ja tosiaan en halua kertoa jotain epävarmaa ultratulosta ihmiselle joka haluaa sitten heti ostaa kasakaupalla sukupuolivärisiä vaatteita... sehän voi ollakkin toista sukupuolta..

nyt kun itse olen päätynyt siihen, että olis ok kuulla se sukupuoli, niin voisin toki kertoa muillekkin, JOS se olisi 100% varma tieto. mutta meille ei tehdä noita tarkkoa tutkimuksia, niin en epävarmaa tietoa kyllä kellekkään aio kertoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sinä voit vuorostasi pyytää viikon pohtimisaikaa.. Tekee hyvää tuollaisille pidättelijöille :)

se olisikin hyvä, että kaikki pohtisivat tuota päätöstä vähintään sen viikon.. Liikaa on niintä, jotak heti lupautuvat, mutta sitten eivät yhtään pidä yhteyttä..

olen samaa mieltä! Joten et edes loukkaisi heitä mitenkään :)

Meillä mun lapsuudenystävä oli niin otettu ja kunniatehtvä jne. 3kk jaksoi 2 kertaa käydä katsomassa sen jälkeen katosi kun pieru saharaan. Ja lapsi täyttää 5v. Ei aiota enää naista tänne kutsua, koska peruu kuitenkin.

Me ei menty punktioon kummallakaan kertaa mutta ultrassa kyseltiin sukupuolta useampiin otteisiin ja aikas varmasti nuo kätilöt ja lääkärit ne väittivät nähneensä - ja paikkansa nuo pitivät. Ei kuitenkaan kerrottu kenellekään, tosin sanottiin ettei itse edes kysytty.

Seuraava lapsukainen (sitten joskus) tulee syntymään suunnitellulla sektiolla ja arvaas mitä, ei varmaan kerrota edes tulevaa syntymäpäivää sukulaisille. :D Täytyyhän sitä vähän jännitystä elämään saada...

Yhteistyössä