Kun isä lyö lapsia..Mitä tekisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inhottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minäpä tiedän tapauksen, jossa isä pieksi poikansa harva se päivä. Kun pojat sitten kasvoivat ( 17, 16 ja 14 ), he pieksivät isänsä porukalla. Siihen päättyi isän hakkuut.

Kyllä tuo on ihan selkeä syy tehdä se LS-ilmotius.

Tiedänpä vaan tapauksen jossa lapset on sijoitettu kiireellisesti isän väkivaltaisen käyttäytymisen takia.
Ilmoitus on mennyt ensin HÄKEen ja sieltä polsiisille ja ls-viranomaisille.

Kummallista porukkaa nuo, jotka hyväksyvät "satunnaisen läpsimisen". Suurin osa varmasti ottaisi eron heti, jos oma mies löisi/läppäisisi yhdenkin kerran, mutta lasta ilmeisesti saa lyödä vaikka lapsen satuttaminen on vielä pahempaa kuin aikuisen. Jos olisin tuon miehen vaimo, ottaisin eron ja valvotut tapaamiset isälle mikäli lyömistä ei saada loppumaan.

No totta kai tekisin, olisin ilmoittanut jo heti ekasta lyönnistä. Lastensuojeluilmoitus ja akuutissa tilanteessa poliisit. Tee heti huomenna se ls-ilmoitus.

Olen tehnyt ls-ilmon vuonna 2008 eikä se auttanut, vaikka asiat oli silloin vähän pahemmin.
Poliisi auttaa vielä vähemmän, siellä on monta perheen ystävää.

Mietin, että puhuisinko perheen äidin vanhemmille, eli lasten isovanhemmille? Heillä saattaisi olla valtaa asiassa..

[QUOTE="vieras";25318970]Niin, että yhden teit ja se on merkki siitä, ettei auta. Älä ole noin lapsellinen. Selittivät sen silloin parhain päin. Nyt pitää ilmoittaa uudestaan.[/QUOTE]

Niin tein ja jouduin nolatuksi. Siis muut paikkakuntalaiset naureskelivat mulle.

Kuten jo tossa kerroin, perhe asuu pienellä paikkakunnalla ja ovat arvostetussa asemassa ja tuntevat suurinpiirtein kaikki vähänkin "tärkeät" henkilöt hyvin.
Ja sitten vielä sekin, että mulla ei ole mitään konkreettisia todisteita asiasta..

Vaikka olisivat miten arvostetussa asemassa, en usko että kaikki kylän poliisit, sossut ja muut virkamiehet jättävät velvollisuutensa hoitamatta HyväVeliVerkoston vuoksi.

Mitä todisteita sulla sitten on? Lapsen sana on tuossa aika painava ja toisaalta aika paljon tunnut tietävän perheestä.

Mietin, että puhuisinko perheen äidin vanhemmille, eli lasten isovanhemmille? Heillä saattaisi olla valtaa asiassa..

Miksi uskot että tuo auttaisi? Tunnetko äidin vanhemmat niin hyvin ja tiedät että äiti (tai vävy?) ottaa neuvoja vanhemmiltaan vastaan?

Itse luultavasti yhä uudelleen ja uudelleen selittäisin sen että on myös muita tapoja toimia kuin väkivallan käyttäminen. Selittäisin sen sekä perheen vanhemmille että lapsille. Lapset voivat saada lisäksi toiminta malleja perheen läheisiltä ystäviltä isovahemmilta, sinulta... Onko heillä mahdollisuus esim. lomailla sukulaisten luona muutamia päiviä ilman vanhempia?

Moi, oon siis 13 vuotias tyttö ja mulla on yksi 12 vuotias pikkuveli. Meijän isä lyö takaraivolle ihan helvetin kovaa jos ei totella/käyttäydytä hyvin. Pienempänä ku oltiin n.5-9 vuotiaita ni isällä oli sellai ohut n.35-40cm pitunen puupala jolla se löi aina käsiin ja kerran naamaan. Joskus 2kk sitte pikkuveljeltä tippui muovilautanen jossa oli vähän spagettia lattialle ja lattialle tippui vähä ruokaa ni isä huus ja haukku pikkuveljee mulkuks ja veti takaraivolle. Jos matikantehtävissä pyydetään apua ja ei vaan tajuta tehtävää niin isä huutaa ja moittii pää punaisena. Äiti ei koskaan tule väliin tai väitä isälle vastaan.

Eli eräässä lähipiirin perheessä isä lyö lapsia. Muutakin ruumiillista kuritusta esiintyy.Lyömistä tapahtuu kuukausittain, ei siis mitään päivittäistä tai edes viikottaista.
Syynä on aina se, että lapsi ei "millään tottele/usko", eli vanhempi purkaa turhautumisensa lyömällä.

Muuten on erittäin hyvä isä, harrastaa lasten kanssa, sanoo päivittäin lapsille rakastavansa heitä jne, mutta tuota lyömistä sattuu säännöllisen epäsäännöllisesti.
Lapset 17-, 15- ja 10-vuotiaat (kuritus kohdistuu lähinnä 10-vuotiaaseen, aiemmin myös muihin lapsiin).

Mitä te tekisitte vai tekisittekö mitään?
Asia vaivaa mua, vaikka perheessä on muuten kaikki hyvin.
Lain mukaan sun kuuluisi tehdä asiasta LaSu koska kun asia tulee ilmi ja jos he saavat sitten tietää että olet ollut ongelmasta tietoinen he katsovat sinun syyllistyneen isän suojeluun.

Moi, oon siis 13 vuotias tyttö ja mulla on yksi 12 vuotias pikkuveli. Meijän isä lyö takaraivolle ihan helvetin kovaa jos ei totella/käyttäydytä hyvin. Pienempänä ku oltiin n.5-9 vuotiaita ni isällä oli sellai ohut n.35-40cm pitunen puupala jolla se löi aina käsiin ja kerran naamaan. Joskus 2kk sitte pikkuveljeltä tippui muovilautanen jossa oli vähän spagettia lattialle ja lattialle tippui vähä ruokaa ni isä huus ja haukku pikkuveljee mulkuks ja veti takaraivolle. Jos matikantehtävissä pyydetään apua ja ei vaan tajuta tehtävää niin isä huutaa ja moittii pää punaisena. Äiti ei koskaan tule väliin tai väitä isälle vastaan.
Kerro koulussa sille aikuiselle henkilölle keneen luotat, tuon täytyy loppua.

Hitto mitä itkupillejä täs! "Tee ls ilmoitus ymym." Minut kasvatettiin sillai että sain selkäsaunaa ja sain seistä kulmassa, silti rakastan mun vanhempia ja olen kiitollinen heille siitä että olen olemassa! Minulla on omia lapsia nyt mut en kurita enkä aio kurittaa heitä fyysisesti johtuen juuri siitä että olen kokenut sitä omassa elämässä ja asia on ristiriidassa minun periaatteeni kanssa. Olen vaan hyvä selittämään lapsille mikä on oikein ja mikä väärin ja jos jotenkin joutuu lasta kurittaa nii laittaa lapsen omaan huoneeseen miettimään tai lapsi jää paitsi jostain kivasta, se on kohdallani toiminut.