Kun facebook kavereilla on noita mamu-vastaisia tekstejä profiileissaan,

• Viestiketjun aloittaja joskus vaan ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Just tollasta mä meinaan!

Mitä mun veljeen vielä tulee niin tunnen ihan myötähäpeää ja tekee pahaa vanhempienkin puolesta. Itse varmaan häpeisin silmät päästäni jos oma lapseni olisi tuollainen!

Mut siis te muut mamu-vastaiset: ihanko tosissanne olette sitä mieltä että suomalainen elämäntapatyötön tuilla elelijä on oikeutettu paasaamaan jostain verorahojensa käytöstä?
Mistä muusta puhumisen haluat kieltää "suomalaiselta elämäntapatyöttömältä"?

Noloa antaa ymmärtää ns "mamuvastaisten" ihmisten olevan yhteiskunnan pohjasakkaa jolla ei ole mitään ihmisarvoa. Tuolla taktiikalla sinäkin vain yrität nostaa itsesi muiden yläpuolelle: "olen todella hyvä ihminen.".

aaaapppp
[QUOTE="vieras";23215322]Jos ja jos, paljon josseja.

Suomalaiset osaavat puhua suomea, suomalaiset ovat sopeutuneet suomalaiseen yhteiskuntaan, suomalaiset ovat opiskelleet itselleen ammatin, suomalaisia on useampi satatuhatta työttömänä: mihin ihmeeseen niitä mamuja oikein tarvitaan?[/QUOTE]

Kun ja kun, otetaan sitten niinpäin.

Kun suomalainen puhuu suomea, on sopeutunut yhteiskuntaan (saunasta tykkääminen ja runsas viinanjuonti lasketaan vissiin sopeutumiseksi), ei ole opiskellut itselleen ammattia eikä onnistu pitämään yhtään työpaikkaa niin onko se oikeasti mamujen vika että hän jää työttömäksi?

"vieras"
Kun ja kun, otetaan sitten niinpäin.

Kun suomalainen puhuu suomea, on sopeutunut yhteiskuntaan (saunasta tykkääminen ja runsas viinanjuonti lasketaan vissiin sopeutumiseksi), ei ole opiskellut itselleen ammattia eikä onnistu pitämään yhtään työpaikkaa niin onko se oikeasti mamujen vika että hän jää työttömäksi?
Samalla logiikalla jolla mamut ja heidän hyysärinsä väittävät mamujen sopeutumattomuuden olevan suomalaisten vika, niin varmaankin sitten suomalaisten työttömyys johtuu mamuista.

IhaNainen
Mun mielestä taas sillä ei ole mitään merkitystä paljonko ihminen maksaa veroja. Mun mielestä ihan kaikkien pitäisi olla sitä vastaan, että mamut saa täällä esim. paljon enemmän rahaa sossusta kuin suomalaiset, ja että kaupungin asuntojen (joita on muutenkin saakelin vaikea saada) jonossa ovat etusijalla, ja juuri tuli voimaan myös suomalaisten syrjintä kaupungin työpaikkojen täyttämisessäkin. Kyllä mun puolesta maahanmuuttajia saa auttaa ja tukea, mutta minkä hemmetin takia enemmän kuin samassa tilanteessa olevia suomalaisia. Tämä maa on kuitenkin suomi, ja sen kansalaisten pitäisi olla etusijalla. Jos mäkin vedän kenkäplankkia nassuun, muutan nimeni joksikin mahmatiksi, ja henkilötunnuksen muotoon 010184-xxxx, ja sen jälkeen meen sossuun niin saan puolet enemmän massia kuin jos nyt menisin omana ittenäni pyytämään jotain. Mun mielestä se on vaan epäreilua.

aaaapppp
[QUOTE="vieras";23215343]Mistä muusta puhumisen haluat kieltää "suomalaiselta elämäntapatyöttömältä"?

Noloa antaa ymmärtää ns "mamuvastaisten" ihmisten olevan yhteiskunnan pohjasakkaa jolla ei ole mitään ihmisarvoa. Tuolla taktiikalla sinäkin vain yrität nostaa itsesi muiden yläpuolelle: "olen todella hyvä ihminen.".[/QUOTE]

Ei kai keltään voi puhumista kieltää, mutta luulisi ihmisellä itsellään olevan joku suodatin. En mä kyllä kehtaisi millään paasata ja syyllistää toisia asiasta missä itse toimin päin p****että.

Mä kirjotin tämän aloituksen sen perusteella mitä olen omien kavereiden keskuudessa huomasnnut. Sori vaan jos mun kaverilistoilla noita juttuja ei profiileihinsa ole kirjoittaneet muut kuin nämä elämäntapatyöttömät. Siksi kysyinkin että onko muilla kavereissa sellaisia normaalisti työssäkäyviä ihmisiuä jotka noita juttuja kirjoittaa.

Ihmisarvo on mun mielestä niin noilla elämäntapatyöttömillä kuin mamuillakin. En mä ole edes koskaan laittanut mitään aloituksia siitä kuinka näiltä tyypeiltä pitäisi vetää tuet pois ja pistää pakkotöihin vaikka tykkäänkin että heidän elättämiseen menee turhaa yhteiskunnan varoja jotka voisi käyttää järkevämminkin. Itse nämä tyypit ovat tässä käyneet toisten kimppuun ja huvittavasti syyttävät toisia asioista joita itse toistavat omassa elämässään.

"vieras"
Mun mielestä taas sillä ei ole mitään merkitystä paljonko ihminen maksaa veroja. Mun mielestä ihan kaikkien pitäisi olla sitä vastaan, että mamut saa täällä esim. paljon enemmän rahaa sossusta kuin suomalaiset, ja että kaupungin asuntojen (joita on muutenkin saakelin vaikea saada) jonossa ovat etusijalla, ja juuri tuli voimaan myös suomalaisten syrjintä kaupungin työpaikkojen täyttämisessäkin. Kyllä mun puolesta maahanmuuttajia saa auttaa ja tukea, mutta minkä hemmetin takia enemmän kuin samassa tilanteessa olevia suomalaisia. Tämä maa on kuitenkin suomi, ja sen kansalaisten pitäisi olla etusijalla. Jos mäkin vedän kenkäplankkia nassuun, muutan nimeni joksikin mahmatiksi, ja henkilötunnuksen muotoon 010184-xxxx, ja sen jälkeen meen sossuun niin saan puolet enemmän massia kuin jos nyt menisin omana ittenäni pyytämään jotain. Mun mielestä se on vaan epäreilua.
Miksi suomalaiset päättäjät ajavat mamujen ja ulkomaalaisten etuja? Eikö heidän pitäisi tehdä työtä suomalaisten hyväksi?

Minusta sinä ap nyt yleistät vähän turhan paljon. :) Minua ei haittaa tuollaiset viestit lainkaan. Hyvä vaan, että jotkut viitsivät avata suunsa. Pistää kyllä ihmettelemään, että miten sinulla on noin paljon tuollaisia lusmukavereita? Eikö sinua pelotakin, kun seura tekee kaltaisekseen?
Mä kans ihmettelen, mistä lusmukavereita on noin paljon kertynyt. Vaikka kuinka mietin, mulla ei ole fb-kavereissa eikä live-elämässä yhtään työttämänä lojuvaa kaveria. Mutta kyllä silti ihmetellään tätä maahanmuuttopolitiikkaa. Mua suututtaa siinä se, miten rikollista porukkaa sieltä tulee.

"realisti"
[QUOTE="vieras";23215387]Samalla logiikalla jolla mamut ja heidän hyysärinsä väittävät mamujen sopeutumattomuuden olevan suomalaisten vika, niin varmaankin sitten suomalaisten työttömyys johtuu mamuista.[/QUOTE]

Ei kukaan järkevä ihminen tuollaista väitä. Mutta tosiasia on, että moni työtön suomalainen ei suostu tekemään niitä duuneja, joihin maahanmuuttajia otetaan.

Ja muistutukseksi; maahanmuuttaja ei tarkoita yhtä kuin aggressiivinen somali tms. Fakta on se, että Suomi tarvitsee maahanmuuttajia. Sopeutumisongelmat pitäisi karsia pois ja tehostaa mamujen työllistymistä. Kieliasiat ja etuisuudet uskonnon ja kulttuurin perusteella eivät tietenkään ole hyväksyttäviä, jos ne syrjivät muita. Ihan kuin ei suomalaistenkaan uskonnon pitäisi olla syrjivää (se kuuluisa uskonnonvapaus). Samoin pitäisi edistää suomalaistenkin työllistymistä, mikä tarkoittaa sosiaalietuuksien leikkaamista kaikilta, sekä verojen alentamista kaikilta. Palkkauksesta pitäsi myös tehdä sellaista, että työllistäjällä ei olisi pelkkää riskiä ja rahanmenoa.

"vieras"
[QUOTE="realisti";23215464]Ei kukaan järkevä ihminen tuollaista väitä. Mutta tosiasia on, että moni työtön suomalainen ei suostu tekemään niitä duuneja, joihin maahanmuuttajia otetaan.

Ja muistutukseksi; maahanmuuttaja ei tarkoita yhtä kuin aggressiivinen somali tms. Fakta on se, että Suomi tarvitsee maahanmuuttajia. Sopeutumisongelmat pitäisi karsia pois ja tehostaa mamujen työllistymistä. Kieliasiat ja etuisuudet uskonnon ja kulttuurin perusteella eivät tietenkään ole hyväksyttäviä, jos ne syrjivät muita. Ihan kuin ei suomalaistenkaan uskonnon pitäisi olla syrjivää (se kuuluisa uskonnonvapaus). Samoin pitäisi edistää suomalaistenkin työllistymistä, mikä tarkoittaa sosiaalietuuksien leikkaamista kaikilta, sekä verojen alentamista kaikilta. Palkkauksesta pitäsi myös tehdä sellaista, että työllistäjällä ei olisi pelkkää riskiä ja rahanmenoa.[/QUOTE]

Sun uskottavuus meni nyt. Kaikki mamujen, mustalaisten ym paskasakin ongelmat ovat suomalaisten vika, tai näin meille ainakin kerrotaan. Vai oletko koskaan kuullut päättäjien sanovan loisiville mamuille: "Oma vika jos et löydä töitä."?

Kerro mihin Suomi tarvitsee mamuja?

Suomalaisten työllistymisestä ja sossutukien leikkaamsesta olen samaa mieltä.

äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja joskus vaan ärsyttää;23215080:
sellaisia siis missä kauhistellaan miten kalliiksi mamut tulevat yhteiskunnalle ja kuinka ne kaikki pitäisi lähettää veke. Niin tuntuuko musta vaan siltä että noita juttuja on nimenomaan niillä ihmisillä jotka itse ovat tulleet pirun kalliiksi veronmaksajille? Samoin ne ketkä noista teksteistä tykkää on samaa luokkaa. Tyyppejä jotka ovat aloittaneet muutamaa koulua ja jättäneet kaiken kesken, olleet töissä korkeintaan muutaman kuukauden pätkiä ja nekin mieluiten pimeästi. Muuten ollaan vaan työttöminä tai jollain pää-sairaslomilla ilman mitään rakentavia tulevaisuudensuunnitelmia. Lapsia voidaan hankkia ja silloin tietty edellytetään että yhteiskunta ostaa niille kaikki reimateceista alkaen, jos ei isovanhemmat sitten kustanna kaikkea.

Kyllä munkin mielestä maahanmuuttaja-politiikassa pitäisi käyttää järkeä, mutta noi profiilitekstit kuulostaa niin typeriltä ja niiden kirjoittajat alkavat ärsyttää. Yhdellekin teki just mieli kommentoida siihen jotain että paljonkohan itse luulet elätteneesi niitä mamuja noilla verorahoilla mitä olet maksanut kun 30v ikään mennessä ole ollut yhteensä vajaan vuoden töissä... Tietty sen perään sättisi sitten niitä mamuja jotka ovat vieneet häneltä työpaikat!
Nyt kun tuli se uusi ajatusrikoslakikin ettei mitään vääriä ajatuksia tai "vääriä tietoja" saa julkaista niin ilmianna nuo FB-kaverisi!!!

Siten he tulevat vielä entistäkin kalliiimmaksi yhteiskunnalle ja tukkivat kaikki mahdolliset oikeusasteet! Sekä työllistävät jo ennestäänkin ratkeamispisteessä olevan poliisin!!

Näin poliiseilla on vähemmän resursseja tutkia karvaranteiden puuhastelemia talousrikoksia ( kuten kebabputkien murhapoltot) tai kunniakansalaisten suorittamia alkuasukasnaisiin kohdistuvia raiskauksia ym.

Kaikki hyötyvät tästä uudesta laista ja sen seurauksista joten ILMIANNA!!! Se on päivän sana :ILMIANTO!

aaapppp
Minusta sinä ap nyt yleistät vähän turhan paljon. :) Minua ei haittaa tuollaiset viestit lainkaan. Hyvä vaan, että jotkut viitsivät avata suunsa. Pistää kyllä ihmettelemään, että miten sinulla on noin paljon tuollaisia lusmukavereita? Eikö sinua pelotakin, kun seura tekee kaltaisekseen?
En mä ole yleistänyt muuta kuin sen että ne jotka mun fb-kavereista noita kirjoittelee eivät ole kovin tuottoisia ihmisiä yhteiskunnalle olleet. Sen mä varmaan voin yleistää sillä näistä alle kymmenestä ihmisestä tunnen jokaisen sen verran hyvin. Yksi on mun oma veli, muutama serkku ja sitten jokunen muuten vanha kaveri. En viitsi niitä kavereista poistaa vaikka välillä mieli tekisikin, kuitenkin kun ollaan yhteyksissä muutenkin. Lisäksi mitä olen nähnyt niitä ihmisiä ketkä noista mun veljen jutuista tykkää niin ne mun tuntemat ihmiset on kyllä itse samaa sarjaa, niistä tykkääjistä joita en tunne en tietty voi mitään sanoa.

En pelkää seuran tekevän kaltaisekseen kun kuitenkin olen elänyt heidän seurassaan koko ikäni, samoin kuin muutkin sisarukseni ja serkkuni. On hyvä saada suunsa auki sopivissa paikoissa ja välillä mietin että munkin pitäisi vastata noihin juttuihin samalla mitalla, mutta tiedän että siitä syttyisi vaan sota jossa joutuvat viattomat kärsimään. Siksi vaan tunnen sitä ärsyynnystä ja myötähäpeää kun noita luen.

Noi siis mun omien tuttujeni perusteella. Ilmeisesti vastauksista päätellen muilla on kuitenkin niitä työssäkäyviä, asiallisia kavereita jotka linkittelee profiileihinsa noita tekstejä? Sen vaan halusin tietää ja sellaisenaan ymmärränkin heti paremmin jos ikänsä työtä tehnyt ja veroja maksanut ihminen kokee että kaikki mamut pitäisi lennättää afrikkaan (välittämättä siitä mistä maasta he ovat kotoisin).

"realisti"
[QUOTE="vieras";23215506]Sun uskottavuus meni nyt. Kaikki mamujen, mustalaisten ym paskasakin ongelmat ovat suomalaisten vika, tai näin meille ainakin kerrotaan. Vai oletko koskaan kuullut päättäjien sanovan loisiville mamuille: "Oma vika jos et löydä töitä."?

Kerro mihin Suomi tarvitsee mamuja?

Suomalaisten työllistymisestä ja sossutukien leikkaamsesta olen samaa mieltä.[/QUOTE]

Uskotko kaiken mitä sulle kerrotaan? Sanoinkin ettei kukaan järkevä ihminen tuollaista väitä.
Mamuja tarvitaan tekemään ne työt, mitä suomalaiset ei tee.
Mamuilla on paljon ongelmia, mutta huutelulla ja rasistisilla kommenteilla ne ei vaan ratkea. Tarvitaan järkeviä päätöksiä, millä saadaan työperäinen maahanmuutto toimivaksi, ja Suomeen pakolaisina tulleet HETI rattaisiin pyörimään--> kielikouluun, opiskelemaan, duuniin tai vaihtoehtoisesti poistumaan maasta, jos asiat ei järjesty.

Mua aina jaksaa huvittaa ihmiset, jotka kuvittelee, että kaikki tosiaan olis mustavalkoista.

Mihin?
[QUOTE="realisti";23215464]Fakta on se, että Suomi tarvitsee maahanmuuttajia..[/QUOTE]

Mihin? Odotan ihan oikeasti konkreettista perusteltua vastausta. Työntekijöitä täällä riittää omastakin takaa, eli sitä väitettä on turha käyttää. Jos kuitenkin käytät, niin tulee tuo perustella numeraalisilla faktoilla.

Mulla on 2 tuollaista tapausta FB-kaverina. Ja myönnän, että pidän heidät listoilla ihan vaan siksi, että saan nauraa heidän surkeudelleen. He itse eivät mun seinää, kuvia, tms näe.

Toinen heistä on mies. Töissä viimeeksi joskus 80-luvun lopulla. Harrastukset: oluen liikakäyttö ja entisen vaimon & lasten vainoaminen, vandalismi. Tulolähteet: sossu.

Toinen on nainen. Lapsia liuta. Töissä: ei. Aviomies töissä viimeeksi joskus 19-vuotiaana ja nyt mies on jo neljänkymmenen lähettyvillä. Miehelle maistuu viina ja vaimon tai ohikulkijan hakkaaminen käy kuntoilusta. Lapsilla oppimisvaikeuksia, joka ikisellä. Siihen perheeseen menevä yhteiskunnan tukien summa on mieletön, plus sitten vielä kaikki muu miten he yhteiskuntaa kuormittavat (lastensuojelu, oikeudenkäyntikulut...).

Helpompaa on varmaan syyttää maahanmuuttajia omasta surkeudestaan kuin katsoa peiliin ja tunnustaa että on luuseri, jonka luuserius on ihan omaa syytä.

"vieras"
Käsittämättömän typerä mielipide.

"vieras"
[QUOTE="realisti";23215596]Uskotko kaiken mitä sulle kerrotaan? Sanoinkin ettei kukaan järkevä ihminen tuollaista väitä.
Mamuja tarvitaan tekemään ne työt, mitä suomalaiset ei tee.
Mamuilla on paljon ongelmia, mutta huutelulla ja rasistisilla kommenteilla ne ei vaan ratkea. Tarvitaan järkeviä päätöksiä, millä saadaan työperäinen maahanmuutto toimivaksi, ja Suomeen pakolaisina tulleet HETI rattaisiin pyörimään--> kielikouluun, opiskelemaan, duuniin tai vaihtoehtoisesti poistumaan maasta, jos asiat ei järjesty.

Mua aina jaksaa huvittaa ihmiset, jotka kuvittelee, että kaikki tosiaan olis mustavalkoista.[/QUOTE]

En usko kaikkea mitä mulle kerrotaan ja siksi jotkut kutsuvat mua rasistiksi.

Siis sinun mielstä mamut kelpaavat tekemään vain paskaduuneja? Suomesta samanlainen valtio kuin Etelä-Afrikka oli apartheidin aikana? Mamut voisivat sitten lopettaa sen huutelun ja rasistiset kommentit, puhumattakaan tapoista ja raiskauksista, jos ne kerta eivät heitä auta.

Suomessa ei ole työperäistä mamupolitiikkaa, on vain sossuperusteinen mamupolitiikka. Eikö pakolaiset tule hakemaan turvapaikkaa eikä töitä? Sulla menee maahanmuuton syyt täysin sekaisin.

Mua aina jaksaa huvittaa ihmiset jotka luulevat monikulttuurisen Suomen olevan ihmisten maanpäällinen paratiisi.

"vieras"
Mulla on 2 tuollaista tapausta FB-kaverina. Ja myönnän, että pidän heidät listoilla ihan vaan siksi, että saan nauraa heidän surkeudelleen. He itse eivät mun seinää, kuvia, tms näe.

Toinen heistä on mies. Töissä viimeeksi joskus 80-luvun lopulla. Harrastukset: oluen liikakäyttö ja entisen vaimon & lasten vainoaminen, vandalismi. Tulolähteet: sossu.

Toinen on nainen. Lapsia liuta. Töissä: ei. Aviomies töissä viimeeksi joskus 19-vuotiaana ja nyt mies on jo neljänkymmenen lähettyvillä. Miehelle maistuu viina ja vaimon tai ohikulkijan hakkaaminen käy kuntoilusta. Lapsilla oppimisvaikeuksia, joka ikisellä. Siihen perheeseen menevä yhteiskunnan tukien summa on mieletön, plus sitten vielä kaikki muu miten he yhteiskuntaa kuormittavat (lastensuojelu, oikeudenkäyntikulut...).

Helpompaa on varmaan syyttää maahanmuuttajia omasta surkeudestaan kuin katsoa peiliin ja tunnustaa että on luuseri, jonka luuserius on ihan omaa syytä.
Sulla on ihmeellisiä kavereita, mutta toisaalta en kyllä yhtään ihmettele, seura tekee kaltaisekseen.

Onneksi mamut voivat nähdä suomalaissa syntipukin omalle kurjuudellensa.

[QUOTE="vieras";23215764]Sulla on ihmeellisiä kavereita, mutta toisaalta en kyllä yhtään ihmettele, seura tekee kaltaisekseen.

[/QUOTE]

"Ihmeellisiä kavereita"...2 vanhaa tuttua FB-kaverina, ei mitenkään päin kaverina oikeassa elämässä.

"Vieras"
Kyllä sais radikaalilla kädellä karsia suurimman osan mamuista sinne mistä ovat tulleetkin. Kaikki joilla ykskään rikos tilillään niin kotiansa. Samoin ne jotka täällä vaan loisii. Ja seula niin tiukaks ettei tänne niitä loisijoita lisää tulis. Jos tänne edelleen otetaan näin löyhällä kädellä mamuja niin kusessa ollaan. Johan sen näkee mitä mellakoita ruotsissa esim. on mamujen takia ollu. Eihän siellä uskalla parissa kaupunginosassa kulkeakaan ku niistä on tullu mamujen gettoja. Pitääkö suomikin pilata tuolla lailla?

Yhteistyössä