Kun ex tekee elämästä helvetin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt harmaana

Vieras
Mä olen niin loppu, en kohta jaksa enää tätä paskaa. Erosin reilu 6kk sitten narsistista, suhde oli todella sairas. Masennuin suhteen loppuaikoina ja hain itselleni apua. Nyt käynkin terapiassa kerran viikossa+lääkitys. Suhteesta 3 alle 5-vuotiasta lasta. Lapset hoidetaan puoliksi.
Tiedän, ettei minun pitäisi välittää, mutta tuntuu etten jaksa enää tätä paskaa mitä tulee joka suunnalta. Lasten neuvolakäynnit olivat unohtuneet (minun syyni), sieltä tehty ls-ilmoitus. Paha mieli tuli, koska kaikkeni olen yrittänyt lasteni eteen. Ex mustamaalaa minua kaikille mahdollisille ihmisille ja niinkuin narsisti yleensä, hän saa kaikki uskomaan itseään. Hänen koko sukunsa uskoo kirkkain silmin sen paskan, mitä hän niille syöttää. Kaikki ajattelee minun olevan suorastaan hirviö ja hänellä loistaa sädekehä pään päällä. Haluaisin saada totuuden julki, mutta se taitaa olla mahdotonta...? Olen henkisesti niin loppu, että olen valmis kohta luovuttamaan. En vain haluaisi, koska sehän ex:än päämäärä on. Hän tekee kaikkensa, että romahtaisin. Ikävä kyllä, hän on jo liian lähellä tavoitettaan.
Kiitos jos jaksoit lukea.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
:hug: voimia sulle, koita jaksaa lastenkin vuoksi. Onko sulla joku ystävä tai sukulainen jolta saisit apua ja tukea?

Ei ole ei. Ja mikä se apu on, minkä joku voisi antaa..?

No vaikka sellanen että kuuntelis ja olis tukena. Eikä kannata olla noin hyökkäävällä asenteella ihan tässä hyvää vaan sulle toivon.

Alkuperäinen kirjoittaja iu:
Jos vain mitenkään mahdollista, ota lapsesi ja pakene. Mahdollisimman pian ja mahdollisimman kauas. Taistella ei kannata, jos oikeasti kyseessä luonnehäiriöinen.

En uskalla, koska minulta lähtisi henki jos noin tekisin. Tämä ihminen on sairas. Mutta mitä se saa siitä, että kääntää kaikki minua vastaan ja haluaa saada minut näyttämään huonolta ihmiseltä ja äidiltä? Mitä niin pahaa olen tehnyt, että ansaitsen tämän kaiken?

:hug: voimia sulle, koita jaksaa lastenkin vuoksi. Onko sulla joku ystävä tai sukulainen jolta saisit apua ja tukea?

No vaikka sellanen että kuuntelis ja olis tukena. Eikä kannata olla noin hyökkäävällä asenteella ihan tässä hyvää vaan sulle toivon.

Anteeksi, ei ollut tarkoitukseni olla hyökkäävä eikä töykeä. Tarkoitin vain kysyä, onko sinulla ideoita millaista apua voisin saada :) En tarkoittanut pahaa.

Anteeksi, ei ollut tarkoitukseni olla hyökkäävä eikä töykeä. Tarkoitin vain kysyä, onko sinulla ideoita millaista apua voisin saada :) En tarkoittanut pahaa.

En minäkään tosta kyllä mitään hyökkäävää löytänyt..

Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:

En minäkään tosta kyllä mitään hyökkäävää löytänyt..

well god for you :o

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
mun tietääkseni neuvola on vapaaehtoista,, ellei tietysti joku sairaus lapsella joka vaatii jatkuvaa kontrollia

Niin minäkin luulin ja lapsilla jatkuvat kontrollit lastenpolille.. Mutta neuvola sanoi, että rokotusohjelma on vapaaehtoinen, mutta neuvola lain varjolla pakollinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Hissu:
Siis miten ihmeessä unohtuneista neuvolakäynneistä voidaan tehdä ls-ilmoitus??

Minulle sanottiin, että olen laiminlyönyt lasteni terveydenhuollon.

Minäkin oon joskus unohtanu eikä oo mitään perästä kuulunu...unohdin ainaki esikoisen 3-v. neuvolan ja mentiin sit vasta vuoden päästä. Samoin tais kuopuksen vauva-aikana yks kerta unohtua, terkka vaan soitti ja sano et ois ollu aika ja sovittiin uus.
Et en ymmärrä tota sun syyllistämistä tosta laiminlyönnistä!

Ota avuksesi joku tukihenkilö jonka kautta kaikki lapsiin liittyvä asiointi exäsi kanssa hoidetaan. Sillä tavoin joku voi suodattaa sen paskan pois ja pystyy kertomaan vain todellisen asian.
Onko teillä nyt joku varsinainen syy jonka vuoksi joudut tätä skeidaa nielemään ? Lastentapaamiset voit hoitaa varmastikin lastensuojelun avustuksella jne.

mun tietääkseni neuvola on vapaaehtoista,, ellei tietysti joku sairaus lapsella joka vaatii jatkuvaa kontrollia

Niin minäkin luulin ja lapsilla jatkuvat kontrollit lastenpolille.. Mutta neuvola sanoi, että rokotusohjelma on vapaaehtoinen, mutta neuvola lain varjolla pakollinen.

Höpö höpö....miksi osa ihmisistä päättää olla rokotuttamatta lapsiaan jos siihen olisi joku laki joka pakottaa antamaan rokotteet ?
Mutta mistä syystä teillä on noi jatkuvat kontrollit lastenpolille ?

no eikä ole. jos olet esim.lapsesi käyttänyt lääkärissä kun ovat olleet sairaina, niin et ole laiminlyönnyt. ainoastaan jos lapsen henki on kysessä voivat he terveydenhoitohenkilöstö ottaa ns. kiireellisen huostaanoton.

näyttää että sä kaipaat apua! hae sitä. asioita ei kannata suurennella säälin varjossa, se ei auta yhtään.

Sinun ei kannata miettiä liikaa, mitä exäsi sinusta puhuu kellekin. Itse kuitenkin tiedät, miten asiat oikeasti ovat ja luultavasti sinun lähipiirisi uskoo sinua. Keskity nyt saamaan itsesi kuntoon ja vahvaksi taas! Olet päässyt jo pitkälle, kun olet eronnut tuollaisesta ihmisestä :) Jaksamisia!

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Ota avuksesi joku tukihenkilö jonka kautta kaikki lapsiin liittyvä asiointi exäsi kanssa hoidetaan. Sillä tavoin joku voi suodattaa sen paskan pois ja pystyy kertomaan vain todellisen asian.
Onko teillä nyt joku varsinainen syy jonka vuoksi joudut tätä skeidaa nielemään ? Lastentapaamiset voit hoitaa varmastikin lastensuojelun avustuksella jne.

Ei ole mitään syytä tai ainakaan en tiedä sitä. En mä enää ex:älle vastaakaan puhelimeen, jos lapset minulla, mutta koko hänen suku laittaa viestiä, haukkuu yms. Se satuttaa ja tuntuu pahalta, vaikka itse tiedänkin miten asiat on.

Olisiko sinulla mitään mahdollisuuksia saada jotain todisteita exäsi väkivaltaisuudesta / henkesi uhkaamisesta? Jos vaikka laittaisit kaiuttimen päälle, jos puhelimessa uhkailee (siis jos sattuu joku ulkopuolinen olemaan kuulolla)? Omien puheluiden nauhoittamisen laillisuudesta en tiedä, mutta jos sitä saa tehdä ja nahoitteita käyttää todisteena, niin sitten niitä? Vai osaako mies varoa sanojaan puhelimessa? Entäs sähköpostit? Tekstiviestit?

Alkuperäinen kirjoittaja +:

no eikä ole. jos olet esim.lapsesi käyttänyt lääkärissä kun ovat olleet sairaina, niin et ole laiminlyönnyt. ainoastaan jos lapsen henki on kysessä voivat he terveydenhoitohenkilöstö ottaa ns. kiireellisen huostaanoton.

näyttää että sä kaipaat apua! hae sitä. asioita ei kannata suurennella säälin varjossa, se ei auta yhtään.

Olen varmasti käyttänyt aina lääkärissä, kun on tarvetta ollut! Henki ei ole ollut kyseessä, vaan tavallinen neuvola-aika. Ja en tiedä mitä tarkoitat suurentelulla, sanoin vaan, että olen loppu ja siltä tuntuu. Apua olen hakenutkin, en tiedä mistä voisin lisää hakea?

Yhteistyössä