Kun ei ole mahdollisuutta käydä punttisalilla, niin miten voisi kotona treenata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi elämä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi elämä!

Vieras
Olen ihan aloittelija ja rapakunnossa, mutta totaalisen kyllästynyt tähän kroppaani!! Tarkoitukseni ei ole niinkään laihduttaa, mutta kiinteyttää.. :)

Meidän kunnassa on kyllä kuntosali, mutta siellä on hometta ja on menossa remonttiin. En vielä tiedä minne kamat siksi aikaa viedään että onko mahdollista remontin aikana treenata vai ei, joten kyselen nyt täältä.. :)
Ja toiseksi lähin punttari olis n.40km päässä, ei mulla riitä aika matkoineen kaikkineen ruveta siellä käymään töiden ja lapsen lisäksi..

Eli linkkejä, vinkkejä, neuvoja.... :)

Ruokavalio meni jo remonttiin :)

Jos teillä on rahaa ja tilaa, niin tehkää kuntosali kotiinne. Näin me tehtiin, autotallin yhteydessä olevaan lämpimään varastoon. Eipähän tarvitse miettiä homeita tai ruuhkia :)

Mnkä ikäisiä lapsia? Puistoilulla olen saanut itseni ihan ok kuntoon, kun olen heittäytynyt mukaan pallopeleihin ym. Meillä päin on leikkipuistoissa myös ihan peruskuntoiluvälineitä, joilla voi vetää leukoja, tehdä vatsalihaksia ym.

Oma kotitreeni sujuu kahvakuulan, stepperin ja kunto/spinningpyörän kera :) Ohjeita/ohjelmia on netti pullollaan ja naisten sporttilehdet ovat inspiroivia ohjeineen/ohjelmineen. Lisäksi lenkillehän pääsee kotiovelta: kävelylle, sauvakävelylle, hölkälle....

Tsemppiä :)

Kotitreenistä saa takuulla vähintään yhtä tehokkaan kuin kuntokeskuksen treenistä, kun vaan etukäteen suunittelee. Itse olen kuntokeskuksen jäsen, mutta joskus treenaan myös kotosalla. Yleensä silloin mieheni toimii "personal trainerina", eli annan hänelle valtuudet käskyttää. Eilen tein kunnon treenin hänen ohjeistuksellaan ja voin sanoa, että en ole minkään kuntokeskuksen jumpan jälkeen ollut niin "kuollut". Kahvakuulaliikkeitä, voimistelurenkailla rengassoutua, lankkuja, punnerruksia ja lopuksi vielä tappava "death by burpees"...

mulla on 1-luokkalainen lapsi, ei me oikeen missään puistoissa käydä... eli ei ole enää mitään rattaitakaan työnnettäväksi ;)
mutta olen päikyssä töissä ja jaloillani lähes koko päivän ja siellä tulee sitten ulkona vedettyä lapsia pulkassa jne.

asun ja elän lapseni kanssa kahden mikä rajoittaa jonkun verran..
lapsi on jo työpäiväni aikana sen nelisen tuntia yksinään, en sit enää illalla viitsi lähteä esim.salille tai lenkille.
yhdessä ollaan kyllä käyty kävelemässä ja hiihtämässä ja luistelemassa, kesällä uidaan ja pyöräillään. Mutta en saa itsestäni puristettua täyttä tehoa jos lapsi on "hidastamassa" tahtia.. Esim. just hiihtolenkillä.

Tota kahvakuulaa voisinkin kokeilla, mistä tiedän mikä olis just mulle sopivan painoinen? =)

Yhteistyössä